Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 49

Відзнака Андрія Сивоконя

Про відзнаку

Відзнака Андрія Сивоконя –

«За кращий проект в НаУКМА, із залучення коштів на розвиток університету»
(за проект, що вже отримав фінансування від третьої сторони)

Мета:

Активізація та стимулювання успішної ґрантової діяльності тимчасових наукових та творчих колективів, викладачів та студентів, структурних підрозділів НаУКМА із залучення коштів на розвиток університету.

Засновник

sivokon Андрій Сивоконь, випускник НаУКМА,
1996 рік, Факультет природничих наук.

Огляд конкурсу 2006

Це не просто відзнака, це рейтинг, що визначає найкращі проекти, які досягають результату.

16 жовтня, на урочистому зібранні могилянців та почесних гостей з нагоди 391-ї річниці Києво-Могилянської академії та 15-річчя відродженого університету було оголошено результати конкурсу на Ґрант Андрія Сивоконя, випускника НаУКМА (ФПрН, 1996 р.). Лауреатом конкурсу цього року став проект "Розробка напівпроникних мембран з бактеріостатичною дією для систем водопідготовки". Керівник проекту – Анатолій Бурбан, завідувач кафедри хімії НаУКМА, директор Центру мембранних досліджень НаУКМА. Було би неприпустимо втратити такий шанс поспілкуватися з самим Ґрантодавцем і керівником проекту-переможця...

  • Пане Андрію, вже вдруге в НаУКМА відбувся конкурс на кращий проект із залучення коштів на розвиток університету чи окремого підрозділу. Ви є Ґрантодавцем конкурсу, на Вашу думку, у чому полягає відмінність між минулорічним і цьогорічним конкурсами?
  • Минулого року проекти були різнобарвні та більш творчі, а цього – вже були безпосередньо спрямовані на розвиток академії, більш адекватні до конкурсу. Майже всі учасники дотрималися вимог, продиктованих конкурсом.
  • Розкажіть, будь ласка, чому саме проект Анатолія Бурбана отримав ґрант?
  • Взагалі, Конкурсна комісія відмітила два проекти: по-перше, проект Ірени Григи «Вдосконалення підготовки керівників галузі охорони здоров'я в Україні»; по-друге, проект Анатолія Бурбана «Розробка напівпроникних мембран з бактеріостатичною дією для систем водопідготовки». Я вибрав проект пана Бурбана, тому що він актуальний, перебуває на завершальному етапі, а також має конкретний результат. Ці методики науково розвиваються, їх використовують в навчальному процесі, на цю тему захищаються маґістерські та аспірантські роботи. Проект реально сприяє розвитку Академії як наукової школи.
  • Які ще проекти Вам сподобалися?
  • Цікавий проект Сергія Кисельова «DAAD проект Йєна-Київ: німецькомовні навчальні курси», сподіваюся, що він розвиватиметься за планом і буде претендентом номер один на наступний рік. Так само як і проект Юрія Савельєва «Тренінг з впровадження принципів третього циклу Європейського простору вищої освіти (ЕНЕА) в Україні», що спрямований на досягнення сумісності з європейськими стандартами вищої освіти щодо організації аспірантури серед українських науковців та працівників.
  • Поради учасникам майбутнього конкурсу
  • Досі було кілька проектів, що не стосувалися розвитку в Могилянці технічної та наукової бази. Хотілося б, щоб надалі цих проектів було якомога менше. Загалом, конкурс сподобався, цього року було багато цікавих, різнопланових проектів як гуманітарного, так і суто технічного спрямування.
  • Анатоліє Флавіановичу, розкажіть будь ласка, у чому полягає актуальність та унікальність Вашого проекту?
  • Це новий спосіб отримання функціональних мембран. Тобто, мембрани, крім основної функції (розділення) несуть додаткову функцію – антибактеріальну. Мембрани, що працюють у звичайному режимі, забруднюються компонентами, які містяться у воді, внаслідок чого створюється сприятливе середовище для розмноження бактерій, продукти метаболізму яких сприяють деструкції мембран. А наш проект направлений на те, щоб надати мембранам властивостей, синтезувати й розробити такі мембрани, які б протидіяли бактеріальному забрудненню, і, відповідно, зменшити деструкцію мембран. Це сприятиме продовженню терміну експлуатації мембран, що, в свою чергу, відображатиметься на вартості обладнання, у вартості та якості продукції.
  • Чи студенти та аспіранти НаУКМА залучені до роботи над проектом?
  • У розробці та втіленні цього проекту задіяні студенти, які проходять свої магістерські і бакалаврські програми в цьому напрямку. А це, по суті, – передовий рівень наукових досліджень в галузі полімерів, функціональних полімерів, мембранних технологій. До аспірантури вони підходять вже як достатньо грамотні спеціалісти для роботи в науковій сфері, для продовження навчання за кордоном.
  • Цей проект для Вас суто наукове дослідження? Чи Ви розглядаєте можливості його втілення у життя?
  • Справа в тому, що проект вже втілюється. При виробництві препарату «Простатилен» на стадії ультра- та нанофільтрації знаходяться мембрани, що оброблені за нашими технологіями (мембрани з антибактеріальними компонентами, що запобігають їх мікробіологічному забрудненню). Таким чином, продовжується термін експлуатації обладнання, що суттєво зменшує кінцеву вартість продукції. Ми також впроваджуємо певні розробки в галузі харчової промисловості для освітлення й концентрування соків, у медичній промисловості (препарат «лідаза»).
  • Анатоліє Флавіановичу, що для вас отримання Ґранту Андрія Сивоконя?
  • Це оцінка, визнання, рейтинг. Дуже приємно, що серед низки таких хороших, гідних проектів саме наш вийшов переможцем.

Інтерв'ю з Андрієм Сивоконем (2005)

Найбільший ефект для академії – ось головний критерій

Культура постійних та продуктивних контактів між університетом та його випускниками є доброю, давньою традицією вищої академічної освіти на Заході. Університет дає знання своїм випускникам, а випускники повертаються в його стіни, щоб дати університету, а точніше новим генераціям студентів, свої знання про те, як досягати успіху в житті, як використовувати академічні теорії, концепції та формули на практиці. Знання, які університет дає випускникам, виражено в дипломах; знання, які випускники дають своїм університетам, виражено в фінансовій допомозі – у формі ґрантів, пожертвувань, різноманітних спонсорських ініціатив. Українські вузи поки що лише споглядають та обмірковують євроатлантичні стандарти освіти – зокрема, і в сфері стосунків із випускниками. Про роль випускників у "життєвому шляху" університету ми розмовлятимемо з випускником Києво-Могилянської академії 1996 року Андрієм Сивоконем. Андрій закінчив факультет природничих наук за спеціальністю фізика. Сьогодні він виступає як засновник власного ґранта на підтримку залучення коштів на розвиток Академії.

  • Будь-який вуз з особливою приємністю пишається своїми успішними, відомими випускниками, вважаючи, що має свою вагому частку в їхньому успіхові. Як складався Ваш життєвий, зокрема і професійний шлях від дня конвокації до того моменту, коли ваш статус та можливості дозволяють виступати з власною ініціативою щодо заснування гранту.
  • Працювати я почав задовго до закінчення Університету "Києво-Могилянська Академія", ще на другому курсі, як і більшість студентів Могилянки. Як казав Тарас Григорович, мої життєві університети, починалися, так би мовити, з другого курсу. Працював у різних комерційних та державних установах. Після Конвокації я почав працювати на приватній фірмі (близько півроку), після чого зрозумів, що треба займатися власним бізнесом і розпочав власну справу. То була рекламна агенція – ми працювали в певному рекламному секторі. Після п'яти років успішної роботи ми її продали відомій міжнародній рекламній агенції. Зараз у нас торгова компанія, займаємося реалізацією продуктів широкого вжитку. Після першого року роботи наша компанія вже посіла друге місце в своєму сегменті ринку.
  • Що змушує повертатися знову до НаУКМА після десятиліття по закінченні. Здавалося б для Вас це вже минуле: навчався, отримав диплом про вищу освіту. Чому знову Києво-Могилянка притягує до себе?
  • Я, власне, не повертаюся, тому що ніколи і не залишав Києво-Могилянку, вона завжди була присутня в моєму житті. Я підтримую зв'язки з своїми однокурсниками, ми разом працюємо, з деким ми вже навіть не просто друзі, а куми, тобто за ці роки склався зовсім інший рівень стосунків. Наш перший курс, після відродження академії, був до певної міри особливим. Туди вступили люди, які вже мали певні сформовані життєві позиції, певний світогляд, їм уже було, що сказати, і вони відточували себе у процесі навчання. Зараз вже можна говорити, що серед нашого випуску є люди, які не реалізували себе, водночас є ті, хто досяг реального успіху.
  • Ставлення до Києво-Могилянки серед студентів і випускників можна зустріти досить різне: хтось не приховує одвертого розчарування, хтось навпаки її сакралізує, вважає кращим вузом України, розцінює навчання в ній як велике щастя. Чим є Києво-Могилянка у Вашому житті?
  • По-перше, я маю сказати, що мені є з чим її порівнювати. До вступу в Могилянку я навчався в Національному університеті ім. Шевченка на радіофізичному факультеті. Вже потім я вступив на природничий факультет Києво-Могилянської академії на спеціальність фізика. Треба визнати, що фізику тоді краще читали в Шевченківському університеті, але у Могилянки була одна значна перевага: я міг вивчати предмети, не пов'язані безпосередньо з моєю спеціальністю, я міг вивчати предмети, що розширили мій світогляд. Можна було різносторонньо розвиватися. Скажімо, в Могилянці я вивчав project management. Коли я започаткував власне рекламне агентство, то project management доводилося використовувати щодня. Та, власне, і сама фізика, якщо заглибитися в її суть, формує певний світогляд і спосіб мислення. Вона вчить методології та закономірності управління системними процесами, що також виходить далеко за межі вузькофахової академічної підготовки і може бути корисним, зокрема, і в бізнесі.
  • Серед студентів Могилянки побутує така думка, що справжню ауру та дух академії можна відчути, навчаючись лише на гуманітарному факультеті. От Ви, як випускник природничого факультету, що з цього приводу думаєте?
  • Це гуманітарії і придумали собі таку ауру. І цю ауру розуміють лише гуманітарії. Є, безперечно, певна аура і на природничому факультеті. На економічному факультеті ця аура зовсім інша. Цю ауру створюють ті люди, які навчаються там, з якими є комфортно, цікаво. І це передбачає не лише дружбу, а можливість знайти однодумців, висловити власну думку і бути почутим. Аура дійсно є. Коли ми навчалися в академії, то інтереси були іншими, ніж зараз. Але мені, наприклад, дуже приємно, що ті люди, які були поруч тоді, залишаються поруч і зараз.
  • Що змінилося в Києво-Могилянській академії з тих пір, як Ви її закінчили. Що залишилося незмінним? Є прогрес, регрес, у чому вони полягають?
  • Якщо чесно, не знаю. Аби відповсти на це питання, все-таки треба навчатися в Могилянці саме зараз. У мене дуже суб'єктивне ставлення до Академії. Вона завжди в моїх думках, я пам'ятаю, що це мій вуз, вуз, де я навчався. Наприклад, коли у ЗМІ виступає В'ячеслав Брюховецький, то мені завжди цікаво, я обов'язково слухаю, хоча комусь іншому це може бути абсолютно байдуже. Але мені цікаво і важливо, бо я його знаю. Сказати, чи є прогрес або регрес і в чому вони полягають, важко. Для цього треба навчатися зараз і відчувати, чим живе Могилянка сьогодні.
  • Чи не думали Ви над тим, щоб повикладати в Могилянці? Для багатьох випускників це можливість залишитися в могилянських стінах і після закінчення.
  • Власне, якщо над цим задуматися, то, можливо, я міг би розробити для могилянських студентів такий курс як, наприклад, теорія авантюризму. Отого здорового авантюризму, який спонукає до розвитку, пошуку, ризику. Це не шахрайство, це зовсім інше. Підручників з такого предмету немає. Тоді б розчарувань серед випускників було б менше.
  • Можете пригадати найяскравіший спогад із студентського життя?
  • Найяскравіші спогади пов'язані, мабуть, з першим курсом. Здобуваючи освіту до Могилянки у Шевченківському університеті, я бачив, що мене, дійсно, добре навчать моєму фаху, я буду, скажімо, добре розв'язувати диференційні рівняння. Але постало питання: ну і що далі? Відчувалася певна стагнація, і це при тому що я був там одним з кращих студентів. Коли вступав, то був останнім у списку зарахованих, під моїм прізвищем була риска, а вже коли випускався, то був, наскільки пригадую, тринадцятим. Коли ми прийшли у Києво-Могилянську академію, то фарбувалися стіни, паркани, все тільки відроджувалося. І перший курс у нас був таким ейфоричним, особливим.
  • А коли ейфорія пройшла, чи не наступило розчарування?
  • Ні, розчарування не було, я це кажу одверто. Коли щосекунди ти впевнений у тому, що робиш, коли немає зайвих сумнівів, то розчарування не буде. Ми мали чимало проблем тоді, гуртожитки були ще гіршими, ніж сьогодні, але був у тому всьому справжній студентській дух. Все залежить від людини. Якщо хтось сам налаштовує себе на якесь депресивне ставлення, то він бачитиме навколо лише самий негатив. Якщо ж людина налаштовує себе на позитивний лад, то вона знаходитиме в усьому, перш за все, щось хороше і цінне. Все залежить і від того, як людина ставиться до самої себе, як вона сприймає власне життя. Погані гуртожитки, пошарпані стіни – так все це є, але десь у сусідній кімнаті живе друг або подруга, і це значно важливіше. Все, зрештою, найбільше залежить від самої людини. Є серед випускників Могилянки ті, хто, пішовши працювати у бізнес, займає певні посади, має презентабельні візитки, але сам особисто він нічого не реалізував, не зініціював, не втілив у життя щось суто власне. У такому разі постає питання – чого ж насправді він досяг?
  • Що тоді для Вас значить "досяг" або "реалізував", які критерії?
  • Якщо людина досягла певного психологічного комфорту і може залишити щось після себе, якщо їй добре, то можна стверджувати, що вона, загалом, чогось досягла. У кожної людини є певний поріг розвитку. Вона його досягає – і постає питання: а що далі? Я пішов у бізнес, зокрема, і через те, що тут тобі ніколи не дадуть занудьгувати. Постійно щось змінюється, змінюються умови, ситуація, в якій доводиться працювати. З'являються нові конкуренти, активізуються старі, і ти мусиш встигати за цими змінами.
  • Як Ви вважаєте, якщо людина прагне досягти чогось по-справжньому значного, то їй краще триматися один раз і назавжди обраної мети, чи ніколи не варто припиняти пошуку, треба постійно піддавати все сумніву?
  • Певний сарказм і аналіз повинен бути присутній завжди. Якщо у тебе щось виходить, то зумій отримати від цього задоволення. Якщо навпаки не виходить, то задумайся, проаналізуй, чому так відбувається.
  • Як варто ставитися до можливостей кардинально змінити власне життя. От, скажімо, отримати диплом фізика і піти працювати у сферу, абсолютно не пов'язану з професійною наукою і фізикою?
  • У мене до подібних речей особливе ставлення. Специфіка саме університетського навчання в тому, що воно освічує і пробуджує особистість. Дієслово "пробуджує" співзвучне з іменем Будда, що перекладається як просвітлений. Якщо хочеш отримати суто фахову підготовку, то можеш піти, наприклад, у гірничо-металургійний інститут або інститут легкої промисловості. І там тобі дадуть необхідний набір вузькофахових знань, навчать різати, креслити, шити. Академічне ж навчання покликане сприяти от саме тому просвітленню. Це є здобуття, перш за все, теоретичних знань, а не практичних. Людині дають певну систему знань, а яким чином вона їх використає у житті, як вона їх зможе реалізувати залежить вже суто від неї самої.
  • У ваших словах відчувається прихильність до індивідуальної ініціативності та підприємливості. Виступаючи з власною ґрантовою ініціативою, ймовірно, ви вкладаєте в неї, так би мовити, певну філософію, певну ідею. Якими вони є?
  • Почати варто з передісторії. Коли я ще навчався в Києво-Могилянській академії, заснували ґрант Миколи Кравця за особливий внесок у розбудову Української держави. Я відпрацьовував у комп'ютерному центрі, директором якого був Юрій Миколайович Хмелєвський. Він запитав мене: що вмієш робити? Нічого? Добре, давай писати ґранти, заробляти гроші. Ми взялися за цю справу, написали проект на отримання ґранту для розбудови НаУКМА, подали його у фонд "Євразія" і виграли, тим самим зробили внесок у розвиток Академії. Після цього я дізнався про ґрант Кравця, що складав тоді три тисячі доларів. І я вирішив, що варто спробувати, адже я таки зробив внесок у розвиток Могилянки. Я подався, пройшов співбесіду – і нічого не отримав. Я тоді не міг змиритися: як же так, чому я програв? І мене це все по-доброму розізлило, я зумів у найближчі півроку після закінчення Академії заробити удвічі більше лише з одного проекту. А далі закрутилася робота. На останній зустрічі випускників Могилянки піднімали питання про внески випускників Академії у розбудову рідного вузу. Щоправда, минув місяць, і зібрати гроші поки що не вдалося. Я, ініціюючи власний ґрант, так би мовити, подаю приклад іншим випускникам.
    Ґрант, який я засновую, спрямований на підтримку фандрейзінгу в Києво-Могилянській академії. Це є ґрант саме за найкращий фандрейзінг, найкращий проект із залучення коштів у розвиток та розбудову Могилянки. При цьому обов'язковою умовою є популяризація за допомогою проекту самої Києво-Могилянської академії у суспільстві, забезпечення певного піару для академії.
  • Що Ви вкладаєте в поняття "розвиток академії"?
  • По суті, все, що сприятиме, як я вже зазначив, популяризації Могилянки у суспільстві, що засвідчуватиме, що Києво-Могилянська академія – це провідний вуз, що вона має сильний професорсько-викладацький склад. Якщо проект буде пов'язаний з впровадженням нових академічних методик – добре, якщо це буде зміцнення матеріальної бази університету - теж добре. Максимальний ефект і паблісіті для академії – ось головний критерій та умова.
  • Хто може бути аплікантами – тільки студенти чи також і викладачі та співробітники?
  • Всі, хто працює і навчається в академії. Це може бути як суто студентська ініціатива, так і спільна ініціатива студентів та викладачів. Скажімо, є викладач, який пропонує студентам розвивати певну актуальну і перспективну проблематику. Є студенти, які в цьому зацікавлені і готові працювати. Єдине, що варто зауважити. Я людина технічна, маю технічну освіту, і тому все оцінюю з позиції практичних досягнень. Якщо, скажімо, на отримання ґранта подаватимуться творчі колективи, театральні студії, то мені буде досить важко приймати рішення, і доведеться залучати фахівців для визначення переможця. Для мене важливою є конкретика і те, що це даватиме, перш за все, Києво-Могилянській академії.
  • Ви згадали про те, що на останній зустрічі випускників Києво-Могилянської академії піднімалося питання фінансової підтримки академії її випускниками. Наприклад, у США така річ як пожертвування випускників університету на його розвиток є усталеною традицією. У річних бюджетах університетів у доходній частині стабільно закладаються цілком конкретні суми таких пожертвувань. Як приклад, можна навести Колумбійський університет: у 2004 році в університетському бюджеті, у дохідній частині, 70 млн. $ значилися саме як пожертвування випускників цього вузу. В Україні такої традиції, на жаль, немає. Чому? Що заважає, у чому проблема? Що треба робити, щоб ситуація змінилася? Часом згадують про законодавчі проблеми.
  • Проблема дійсно є, але із законодавством вона точно не пов'язана. Проблема полягає в менталітеті, у загальному підході до цього питання та культурі. Колумбійський університет перш, ніж вийти на такий рівень фінансування з боку своїх випускників, мабуть, мав щонайменше років із п'ятдесят досвіду у цій справі. Ймовірно, коли залучалися перші кошти випускників, то це максимум складало тисяч із сто, і до цифри у 70 млн. тоді було, ой, як далеко. Коли випускники університету починають фінансово підтримувати свій вуз, то наочно формується на очах у тих студентів, які ще навчаються, певний елітний прошарок людей, які навчалися в цьому університеті. Їх запрошують, про них говорять. Студенти бачать, що це дійсно видатні люди, що вони чогось досягли в житті. У студентів з'являються стимули, орієнтири, і коли вони, закінчивши університет, досягають певного статусу, то прагнуть підтримати традицію, прагнуть теж зробити внесок у розвиток свого університету. Саме так формується традиція, формується певна культура контактів між університетом та його випускниками.
  • Чи може Могилянка бути першопрохідницею у започаткуванні такої практики і традиції в українській вищій освіті. Чи, може, ще замало було випусків від моменту відродження НаУКМА, і потрібен час, бракує поки що потенціалу.
  • Важко сказати. З одного боку, є багато спільного між США і Україною, зокрема і у веденні бізнесу. Але, з іншого боку, у нас ще не нейтралізований до кінця радянський спосіб мислення, який побудований на тому, що держава має годувати всіх. Я можу навести такий факт: серед випускників Могилянки є вже перший мільйонер. Отож потенціал, як бачити є, головним є бажання.

Порядок надання відзнаки

Положення

ПОЛОЖЕННЯ
про порядок надання відзнаки Андрія Сивоконя

 

Загальні положення

Це Положення визначає порядок надання щорічних відзнак Андрія Сивоконя на підтримку актуальних, вагомих проектів розбудови Національного університету "Києво-Могилянська академія", результати яких допоможуть популяризувати діяльність НаУКМА та інформувати про неї світову громадськість, розвивати матеріально-технічну базу НаУКМА або створювати нові навчальні, наукові чи суспільно вагомі програми (далі – Відзнака).


1. Відзнака надається за результатами перемоги у конкурсі на кращий проект для розбудови НаУКМА серед проектів, що вже отримали фінансування.


• Відзнаку можуть отримати автори проектів (особа або колектив), що стали переможцями конкурсу відповідно до цього Положення.
• Відзнаку надають один раз на рік. Дату оголошення конкурсу та термін подання документів визначають щороку.
• Заяви на отримання Відзнаки розглядає Конкурсна комісія.
• Визначений Конкурсною комісією переможець отримує Відзнаку у розмірі, встановленому на час оголошення дати проведення конкурсу на здобуття Відзнаки.
• Інформацію про призначення Відзнаки на підставі рішення Конкурсної комісії засновник оприлюднює під час церемонії святкування Дня Академії, кожного року у жовтні місяці.

 

Порядок подання заяв
претендентів на отримання Відзнаки на розгляд Конкурсної комісії


• Для того, щоб отримати Відзнаку, претендент (чи претенденти) у встановлений термін після оголошення конкурсу на Відзнаку подають до Конкурсної комісії такі документи (у двох примірниках):

 

a. Заповнена аплікаційна форма.
b. Резюме керівника проекту.
c. Резюме виконавців та учасників проекту.
d. Повний опис проекту у вигляді, поданому на підтримку третьої сторони.
e. Документ від третьої сторони(спонсора), що підтверджує надання фінансування проекту.

 

• Проекти, подані на конкурс, оцінюється за такими критеріями:

 

a. наявність підтримки реалізації проекту або підтвердженої схвальної резолюції про фінансування від третьої сторони;
b. актуальність і важливість у контексті реалізації місії та стратегічних завдань розвитку НаУКМА або окремого підрозділу;
c. спрямованість і ефективність проекту в справі популяризації діяльності НаУКМА та інформування світової громадськості про цю діяльність.


• Пріоритет мають проекти:

 

a. які передбачають залучення студентів НаУКМА;
b. які сприятимуть створенню нових навчальних, наукових або суспільно вагомих програм;
c. які сприятимуть розвитку матеріально-технічної бази НаУКМА;
d. які найефективніше популяризуватимуть діяльність НаУКМА серед світової громадськості.


• Всі документи належить оформити державною мовою.
• У наданих документах всі власні назви та імена слід викладати повністю, будь-які скорочення неприйнятні.
• Конкурсна комісія не розглядатиме документи, які:

• надійшли на конкурс після встановленої дати подачі документів;
• не містять повного комплекту документів;
• подані менш як у двох примірниках;
• не відповідають іншим формам і вимогам, викладеним у цьому Положенні.
• Претенденти, які подали документи до Конкурсної комісії, зобов'язані з'явитись на засідання Конкурсної комісії для презентації своїх проектів. У разі відсутності претендента (претендентів) на засіданні Конкурсної комісії подані документи не розглядатимуть.
• Рішення про надання Відзнаки приймають на засіданні Конкурсної комісії закритим голосуванням простою більшістю голосів присутніх членів Конкурсної комісії після розгляду поданих документів та заслуховування презентацій проектів.
• Усі матеріали, взяті до розгляду, Конкурсна комісія не повертає авторам проектів незалежно від свого рішення.

 

Порядок оподаткування коштів


• Кошти, отримані як Відзнака, проходять оподаткування згідно чинного законодавства.

 

Аплiкаційна форма

АПЛІКАЦІЙНА ФОРМА

Аплікаційна форма учасника конкурсу на Ґрант Андрія Сивоконя

  • Назва проекту
  • Керівник проекту, координати
  • Назва підрозділу, який подає проект
  • Назва, координати третьої сторони(спонсора), що вже надала фінансування (web-site, e-mail, телефон, адреса)
  • Реєстраційний номер проекту за документацією спонсора
  • Дата отримання ґранту
  • Бюджет проекту (повний/частково профінансований)
  • Мета проекту
  • Короткий опис, етапи
  • Виконавці та учасники проекту
  • Термін дії проекту
  • Основні статті витрат (перерахувати)
  • Залучення студентів до реалізації проекту
  • Яким чином реалізація проекту сприятиме популяризації та поширенню знань про НаУКМА
  • Які матеріальні чи фінансові ресурси після реалізації проекту буде передано на баланс НаУКМА
  • Використання результатів реалізації проекту у подальшому для розвитку НаУКМА:
    1. наукова діяльність
    2. навчальний процес
    3. етично-моральний аспект
  • Дата, підпис керівника проекту

До аплікаційної форми додаються:

  1. Резюме керівника проекту
  2. Документ-підтвердження від спонсора про надання фінансування

 

Проекти конкурсу-2014

ПРОЕКТИ КОНКУРСУ-2014

 

14 жовтня 2014 року конкурсна комісія розглянула чотири проекти:

Сет грантів на розвиток Американської бібліотеки НаУКМА

Презентувала Тетяна Олександрівна Ярошенко, директор наукової бібліотеки НаУКМА, керівник проекту.

 

Розвиток міждисциплінарних європейських студій в Україні (викладання модулю ім. Жана Моне в НаУКМА)

Презентувала Тетяна Сергіївна Кисельова, к.ю.н., доктор філософії (Оксфорд, Велика Британія), доцент кафедри галузевих правових наук.

 

Києво-Могилянський гуманітарний журнал»: запровадження інноваційної моделі академічної комунікації в гуманітаристиці

Презентувала Ольга Полюхович, PhD (cand.), координатор проекту/випусковий редактор.

 

Інновації у викладанні та вивченні Європейських студій

Презентував Олександр Петрович Дем’янчук, доктор політичних наук, доцент, завідувач кафедри політології.

 

За результатами голосування, переможцем став проект Інновації у викладанні та вивченні Європейських студій, керівник – Олександр Петрович Дем’янчук

Проект реалізується за підтримки Європейської Комісії (програма ТЕМПУС).

Від НаУКМА участь беруть також:

Човнюк Л.Ю. – керівник відділу міжнародного співробітництва, адміністратор проекту

Трегуб О.І. – ст. викл. кафедри політології

Гнатюк М.М. – доцент кафедри політології

Михайлюк Г.В. – ст. викл. Кафедри міжнародного права і спеціальних правових наук (ФПвН)

Чабанна М.В. – доцент кафедри політології

Яковлєв М.В. – доцент кафедри політології

 

Друге місце посів проект Розвиток міждисциплінарних європейських студій в Україні (викладання модулю ім. Жана Моне в НаУКМА), керівник – Тетяна Сергіївна Кисельова.

Проект реалізується за підтримки Європейської Комісії (програма ім. Жана Моне).

 

Третє місце – проект Сет грантів на розвиток Американської бібліотеки НаУКМА, керівник – Тетяна Олександрівна Ярошенко.

Проект реалізується за підтримки Посольства США в Україні.

 

Проекти конкурсу-2013

ПРОЕКТИ КОНКУРСУ-2013

 

11 жовтня 2013 року конкурсна комісія розглянула презентацію 5 проектів:

Learning Economics with Dynamic Modeling (Вивчення економіки за допомогою динамічного моделювання) Презентувала проф.Ірина Лук’яненко, завідувач кафедри фінансів НаУКМА, керівник проекту.

 

Consortium Agreement for the Erasmus Mundus Masters Course. International Masters in Russian, Central and East European Studies (Міжнародна магістерська програма з російських, центрально- та східноєвропейських студій)

Презентувала Анна Осипчук, кандидат соціологічних наук, доцент кафедри соціології НаУКМА, керівник проекту.

 

Представництво НаУКМА на Міжнародному студентському конкурсі з комерційної медіації при Міжнародній торговій палаті в Парижі

Презентувала Діана Проценко, старший викладач кафедри міжнародного права та спеціальних правових наук НаУКМА, керівник проекту.

 

Створення всеукраїнського ресурсного центру розвитку соціального підприємництва «Соціальні ініціативи»

Презентував Василь Назарук, старший викладач Школи соціальної роботи НаУКМА, керівник проекту.

 

Центр академічної якості ім. Жана Моне з європейських студій в НаУКМА

Презентував Роман Петров, кандидат юридичних наук, PhD, доцент кафедри галузевих правових наук, керівник проекту.

 

За результатами голосування, переможцем став проект Learning Economics with Dynamic Modeling (Вивчення економіки за допомогою динамічного моделювання), керівник – Ірина Григорівна Лук’яненко.

Друге місце посів проект Представництво НаУКМА на Міжнародному студентському конкурсі з комерційної медіації при Міжнародній торговій палаті в Парижі, керівник – Діана Проценко.

Третє місце – проект Створення всеукраїнського ресурсного центру розвитку соціального підприємництва «Соціальні ініціативи», керівник – Василь Назарук.

 

Проекти конкурсу-2012

ПРОЕКТИ КОНКУРСУ-2012

Участь у конкурсі взяли сім проектів, які 11 жовтня було презентовано на розгляд комісії.

 

Центр академічної якості ім. Жана Моне з європейських студій в НаУКМА від факультету правничих наук та кафедри економічної теорії; керівник – Роман Арестович Петров.

Нелінійна реакція степових екосистем України на зміни кількості опадів від Центру досліджень екосистем, змін клімату та сталого розвитку НаУКМА; представляла проект Ірина Ґеоргіївна Вишенська.

 

Від відділу міжнародного співробітництва.

Три проекти Erasmus Mundus Action ІІ (програми мобільності для студентів і науковців) та Літня школа для іноземних студентів Walking the Rope: Ukraine’s Balancing Act Between Europe and Eurasia; керівник – Лариса Юріївна Човнюк.

Learning Economics with Dynamic Modeling від кафедри фінансів; керівник – Ірина Григорівна Лук’яненко.

Cучасні освітні технології – дітям від служби віце-президента з навчальної роботи; керівник - Василь Михайлович Ожоган.

Consortium Agreement for the Erasmus Mundus Masters Course: International Masters in Russian, Central and East European Studies від кафедри соціології та Магістерської програми з соціології; керівник – Анна Дмитрівна Осипчук.

 

За результатами обговорення та голосування переможцем конкурсу визнано проект «Нелінійна реакція степових екосистем України на зміни кількості опадів» від Центру досліджень екосистем, змін клімату та сталого розвитку НаУКМА; представляла проект Ірина Ґеоргіївна Вишенська.

Друге місце посів проект «Learning Economics with Dynamic Modeling» від кафедри фінансів"; керівник – Ірина Григорівна Лук’яненко.

Третє місце – проект «Cучасні освітні технології – дітям» від служби віце-президента з навчальної роботи; керівник – Василь Михайлович Ожоган.

 

Проекти конкурсу-2011

Проекти конкурсу-2011

 

«Опис архівного фонду Омеляна Пріцака - історико-культурного надбання світової і української науки»

Керівник проекту: Сидорчук Таїсія Михайлівна, старший науковий співробітник науково-дослідного центру орієнталістики НаУКМА ім. Омеляна Пріцака.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Міжнародний фонд «Відродження».
Мета проекту: відкриття архівного фонду Омеляна Пріцака для використання його унікальних джерел та оригінальних документів вітчизняними і іноземними науковцями та студіюючою молоддю, а також для розвитку академічних гуманітарних досліджень і впровадження їх результатів в навчальний процес вищих учбових закладів України.
http://pritsak-center.com/uk/news

Проекти відділу міжнародного співробітництва:


1)«EMERGE – Ersamus Mundud European Mobility with Neighbouring ReGion in the East: Ukraine, Moldova, Belarus», Erasmus Mundus Action 2, Srand 1, Lot 8.

Назва третьої сторони, що надала ґрант: Європейська Комісія , Education, Audiovisual & Culture Executive Agency, Erasmus Mundus Programme (2009–2013).
Мета проекту: розвиток співпраці з університетами Євросоюзу, обмін досвідом щодо впровадження Болонських принципів через участь у в програмах мобільності між українськими та Європейськими університетами (всього заплановано 277 мобільності).

2)«Літня (осіння) школа для іноземних студентів: «Ukraine Today: Social, Political and Cultural Change before and after the Orange Revolution»

Назва третьої сторони, що надала ґрант: Німецька служба академічних обмінів (DAAD).
Мета проекту: надання стипендій іноземним (німецьким) студентам для участі в осінній школі НаУКМА, метою якої є глибокий аналіз змін, які відбуваються в українському суспільстві (орієнтована на європейських студентів магістерського рівня).

«Нелінійна реакція степових екосистем України на зміни кількості опадів»

Керівник проекту: проф. Дідух Яків Петрович, член-кор. НАНУ, д.б.н., центр досліджень екосистем, змін клімату та сталого розвитку НаУКМА. (Проект презентувала доц. Вишенська Ірина Ґеоргіївна, декан ф-ту природничих наук, керівник центру досліджень екосистем, змін клімату та сталого розвитку НаУКМА).
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Фонд цивільних досліджень та розвитку США (CRDF),та Державне агентство з питань науки, інновацій та інформатизації України.
Мета проекту: створення першого в Україні експериментального стаціонару і проведення експериментів зі штучним модифікуванням зміни кількості опадів з метою прогнозування наслідків глобальних кліматичних змін для степової зони України.

«Центр академічної якості ім. Жана Моне з європейських студій в НаУКМА»

Керівник проекту: доц. Петров Роман Арестович, кафедра галузевих правових наук (проект презентував –Мелешевич Андрій Анатолійович, - PhD, декан ф-ту правничих наук НаУКМА).
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Європейська Комісія, Education Audiovisual & Culture Executive Agency.
Мета проекту: створення Центру академічної якості ім. Жана Моне з європейських студій в НаУКМА.


«Створення моделі докторських шкіл на основі кращого досвіду для впровадження структурованої програми докторської підготовки (PhD) в Україні та Грузії»

Керівник проекту: Михайло Винницький, директор Докторської школи НаУКМА.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Європейська комісія, програма «Темпус ІV».
Мета проекту: створення інфраструктури (в т.ч. доступу до бібліотечних ресурсів, тематичних мереж науковців, спільного керівництва докторантами, процедурної документації, проектів нормативних документів) для повноцінного впровадження європейської моделі структурованих докторських (PhD) програм в Україні на базі НаУКМА (а також у Грузії на базі університету ім. Іллі Чавчавадзе).

«Участь команди ФПвН НаУКМА у змаганнях з міжнародного публічного права ім. Філіпа Джессапа»

Керівник проекту: Єгор Турченюк, студент ІІІ курсу факультету правничих наук.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: юридична фірма Бейкер енд Маккензі.
Мета проекту: академічний вступ до аналізу політичної ситуації сучасної України для групи (переважно близько 15 осіб) студентів американських коледжів.


«Журналістика цифрового майбутнього»

Керівник проекту: доц.Федченко Євген Миколайович, керівник Могилянської школи журналістики (проект презентувала – Локоть Тетяна Михайлівна, - ст. викладач Могилянської школи журналістики, начальник відділу FR НаУКМА).
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Фонд Piнaтa Ахметова «Розвиток України»
Мета проекту: навчання працюючих журналістів та допомога українським ЗМІ у переході з традиційних платформ на нові – цифрові та он-лайнові, а, також, трансформації роботи ньюзрумiв.
http://j-school.kiev.ua/dfj/about/

Проекти конкурсу-2010

Проекти конкурсу-2010

«Американська бібліотека імені Віктора Китастого: розвиток ресурсів та послуг (сукупність проектів за 2000-2010 рр.)».

Керівник проекту: Тетяна Ярошенко, віце-президент з інформаційного забезпечення, директор наукової бібліотеки НаУКМА.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Уряд Сполучених Штатів Америки через Відділ преси, освіти та культури Посольства США.
Мета проекту: підтримка ефективного використання місії Американської бібліотеки НаУКМА – сприяння покращенню взаєморозуміння між народами США та України шляхом надання оперативної та об’єктивної інформації про США, народ та національні цінності країни.


«Електронна бібліотека: Центри знань в університетах України (ELibUkr)»

Керівник проекту: Марта Фаріон, голова наглядової ради проекту, Президент Києво-Могилянської Фундації в США.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Уряд Сполучених Штатів Америки через Агентство США з міжнародного розвитку.
Мета проекту: забезпечення доступу університетів України до світової наукової інформації (електронних журналів та баз даних) для дослідницьких, навчальних, освітніх, ділових та суспільних проектів. Стимулювання співпраці в межах і між університетами, між університетами та урядом, діловими професійними спільнотами. Створення українського наукового контенту через інституційні депозитарії та відкриті електронні журнали.


«Європейський Союз і його сусіди. Шляхом асоціації України та ЄС»

Керівник проекту: Роман Петров, к.ю.н., доктор філософії (Велика Британія), доцент кафедри галузевих правових наук.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Європейська Комісія, програма ім. Жана Моне.
Мета проекту: створення кафедри ім. Жана Моне з права ЄС в НаУКМА.


«Створення моделі докторських шкіл на основі кращого досвіду для впровадження структурованої програми докторської підготовки (PHD) в Україні та Грузії»

Керівник проекту: Михайло Винницький, директор Докторської школи НаУКМА.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Європейська комісія, програма «Темпус ІV».
Мета проекту: Створення інфраструктури (в т.ч. доступу до бібліотечних ресурсів, тематичних мереж науковців, спільного керівництва докторантами, процедурної документації, проектів нормативних документів) для повноцінного впровадження європейської моделі структурованих докторських (PhD) програм в Україні на базі НаУКМА (а також у Грузії на базі університету ім. Іллі Чавчавадзе).


«Проект гостьових радників глобального семінару університетських проектів Зальцбургу» («Visting Advisors Project (VAP) of the Universities Project of Salzburg Global Seminar»)

Керівник проекту: Лариса Човнюк, віце-президент з міжнародного співробітництва.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Фуднація Карнегі міста Нью Йорк (Carnegie Foundation of New York).
Мета проекту: аналіз визначених НаУКМА стратегічних аспектів його діяльності групою визнаних експертів-адміністраторів/менеджерів європейських та канадійського університетів.


«Започаткування або підтримка існуючих обмінних програм, для студентів НаУКМА, з можливістю повного або часткового фінансування їх перебування у партнерському Університеті»

Керівник проекту: Лариса Човнюк, віце-президент з міжнародного співробітництва.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Університет Гельсінкі , Університет Ханянг , Женевський Університет
Мета проекту: надання фінансової підтримки студентам НаУКМА під час їх навчання за кордоном.


«Літня навчальна програма “Transition from Communism: A Case Study of Ukraine” для студентів Коледжу Аллегені (Пенсільванія, США)»

Керівник проекту: Лариса Човнюк, віце-президент з міжнародного співробітництва.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: The Allegheny College Center for Experiential Learning (ACCEL).
Мета проекту: академічний вступ до аналізу політичної ситуації сучасної України для групи (переважно близько 15 осіб) студентів американських коледжів.


«Літня навчальна програма Three Universities Program: AFTER THE EMPIRE: The Collapse of Communism and Beyond»

Керівник проекту: Лариса Човнюк, віце-президент з міжнародного співробітництва.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Університет Тарту.
Мета проекту: академічне знайомство із сьогоденням трьох пострадянських країн – тиждень у кожній країні – студентів з усього світу, зацікавлених у регіоні.


«Долучення НаУКМА до мережі Transitional Studies Network»

Керівник проекту: Лариса Човнюк, віце-президент з міжнародного співробітництва.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Міністерство закордонних справ Естонії
Мета проекту: Зміцнення академічної компетенції в галузі суспільних наук в Грузії, Молдові й Україні шляхом включення цих країн в північно-балтійсько-російську (Nordic-Baltic-Russian) мережу країн з перехідною економікою, координатором якої є Євро-коледж університету Тарту.


«Співпраця в межах угоди про співробітництво між НаУКМA і Норвезьким інститутом міжнародних досліджень (NUPI)»

Керівник проекту: Лариса Човнюк, віце-президент з міжнародного співробітництва.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Міністерство закордонних справ Норвегії.
Мета проекту: Співпраця ґрунтується на рамковій угоді з НаУКМА, яка включає три основних компоненти: 1) викладання на магістерському рівні релевантних проблем, пов’язаних з питаннями демократизації, міграції, що відбувається за гендерною ознакою, економіки навколишнього середовища і міжнародної економіки; 2) організація і проведення робочих зустрічей і конференцій за участю зарубіжних дослідників і дослідників НаУКМА; 3) розвиток наукової співпраці.

(це також можна знайти тут: http://ukma.kiev.ua/news/addm/projects-2010_25.10.2010.pdf)

Проекти конкурсу-2009

Проекти конкурсу-2009


Комплекс проектів на розвиток Школи соціальних проектів ім.проф. В.Полтавця:

"Вдосконалення трьохрівневої системи освіти за спеціальністю "Соціальна робота" в шести європейських країнах"

Керівник проекту: Надія Василівна Кабаченко, канд. філософських наук, професор, керівник Школи соціальної роботи.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Європейська Комісія, Загальне Управління освіти та культури, відділ співпраці та міжнародних програм
Мета проекту: підтримка інституціоналізації освіти другого та третього рівнів (маґістр соціальної роботи, доктор філософії у галузі СР) з соціальної роботи в Україні та Грузії, а також сприяння інтеграції соціальної роботи у державні структури соціального забезпечення як фаху/професії. Розробка та створення докторської програми (PhD) за спеціальністю "Соціальна робота та соціальна політика" у двох країнах, що має сприяти розвитку академічних досліджень та підготовки викладачів для магістерських програм за спеціальністю.


"У підтримку реформи системи кримінальної юстиції України: впровадження прийомів медіації в діяльність органів прокуратури"

Керівник проекту: Кабаченко Н.В.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Швейцарська агенція з розвитку та співробітництва.
Мета проекту: Сприятння розвитку та впровадження інноваційного навчання фахівців - медіаторів для системи відновного правосуддя в Україні, розробка навчального курсу для медіаторів, створення посібника для викладачів та студентів "Соціальна робота та програми відновного правосуддя: теорія та практика", обладнання аудиторії для навчання медіаторів, запровадження вибіркового курсу "Соціальна робота та медіація", участь в роботі Спостережної ради проекту "Підтримка реформи системи кримінальної юстиції України: впровадження прийомів медіації"


Фундаментальні методи дослідження у клітинній біології ссавців

Керівник проекту: Терновська Тамара Костянтинівна, доктор біологічних наук, завідувач кафедрою біології
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Dept. of Biochemistry and Molecular Biology. University Colle London, Професор Іван Гут Лондонський університет
Мета проекту: Забезпечення належного рівня аудиторної освіти та лабораторних навичок для молодих науковців Європи, устаткування лабораторії генетики та клітинної біології, проведення лекцій та практичних занять провідними європейськими спеціалістами з клітинної біології тварин.


Підготовка студентів ФПвН до участі в міжнародних змаганнях з міжнародного права ім. Телдерса

Керівник проекту: Мирослава Антонович, завідувачка кафедри міжнародного права і спеціальних правових наук
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Prof., Dr. Bohdan Hawrylyshyn, President "Fondation Vidrodgenia", Geneva.
Мета проекту: забезпечення належної підготовки команди студентів факультету правничих наук НаУКМА до успішної участі в національному та міжнародному раундах змагань з міжнародного права ім. Телдерса


ELibUkr "Електронна бібліотека України: створення центрів знань в університетах україни"

Керівник проекту: Марта Фаріон, голова наглядової ради проекту, Президент Києво-Могилянської Фундації в США
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Уряд Сполучених Штатів Америки через Агентство США з міжнародного розвитку.
Мета проекту: забезпечення доступу університетів України до світової наукової інформації (електронних журналів та баз даних) для дослідницьких, навчальних, освітніх, ділових та суспільних проектів. Стимулювання співпраці межах і між університетами, між університетами та урядом, діловими професійними спільнотами. Створення українського наукового контенту через інституційні депозитарії та відкриті електронні журнали.


Інтелектуально-культурний журнал"Vivat Academia!"

Керівник проекту: Іжик Ольга, ФГН-2, філологія
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія". "Видавництво ім.Соломії Павличко "Основи"
Мета проекту: розвиток молодіжного медіа-простіру в Києво-Могилянській академії та поза її межами, згуртовуння молоді навколо найгостріших інтелектуально-культурних питань сучасності, вдосконалення професійних навичок творців журналу, підтримка іміджу НаУКМА.

Проекти конкурсу-2007


Проекти конкурсу-2007


Сприяння реформі вищої юридичної освіти

Керівники проекту: Андрій Мелешевич, декан факультету правничих наук
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
Інститут права суспільного інтересу (Public Interest Law Institute)
Мета проекту:

  • сприяти системним реформам у сфері вищої юридичної освіти з особливим наголосом на прикладних аспектах, створити в інституціях кожної з держав-учасниць проекту взірцеві центри ("center of excellence"), що стануть прикладом для інших навчальних закладів у державі (в контексті реформування навчальних планів, кредитної системи та системи оцінювання, навчальної політики, тощо);
  • досягнути офіційного сприйняття та поширення інноваційних методів практично орієнтованої освіти;
  • популяризувати доцільність та ефективність нових підходів до вищої юридичної освіти на національному рівні в обраних державах та поза їхніми межами, зокрема, у контексті імплементації принципів Болонського процесу;
  • створити систему взаємодопомоги та співпраці між різними університетами, проводити семінари щодо розвитку юридичної освіти, надавати фінансову підтримку діяльності Юридичної клініки, ґранти — викладачам та студентам ФПвН;
  • організовувати стажування для викладачів Юридичної клініки в аналогічних інституціях Польщі та США, сприяти участі представників ФПвН у міжнародних конференціях.


Навчання українських дітей Америки в Україні

Керівники проекту: Лариса Кадуріна, керівник науково-педагогічного центру доуніверситетської підготовки
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
Спілка української молоді у Нью-Йорку (СУМ)
Мета проекту:

  • відродити зв'язки українців усього світу з їхньою історичною батьківщиною;
  • поширювати за межами України інформацію про діяльність НаУКМА;
  • підвищувати авторитет України та Національного університету "Києво-Могилянська академія" у світі завдяки популяризації здобутків науки, культури та мистецтва українського народу;
  • налагоджувати співпрацю між молодими людьми різних країн, залучати студентів НаУКМА до діяльності Літньої школи.


Поширення принципів Зеленого Офісу серед українських організацій

Керівники проекту: Наталія Шульга — керівник, Олена Маслюківська — виконавчий менеджер проекту, старший викладач кафедри екології
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
Британська Рада в Україні, Відділ культури Посольства Великої Британії (British Council Ukraine
Мета проекту:

  • поширювати принципи Зеленого Офісу (ЗО) серед українських організацій, подаючи приклад власного досвіду Національного університету "Києво-Могилянська академія";
  • напрацювати матеріали та досвід розвитку шляхів мінімізації впливу людини на довкілля і зменшення витрат через підвищення операційної ефективності та іміджу організації;
  • поширювати серед організацій інформацію про практичне застосування принципів сталого розвитку на рівні окремої інституції та людини;
  • створити форум для обговорення питань ЗО в українському суспільстві.


Language Policy in Ukraine: anthropological, linguistic and further perspectives

Керівник проекту: Лариса Масенко, завідувач кафедри української мови
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
International Association for the promotion of co-operation with scientists from the New Independent States of the former Soviet Union (INTAS)
Мета проекту:

  • вивчити мовну ситуацію в Україні, підготувати та опублікувати низку тематичних статей на основі дослідженого матеріалу;
  • видати монографії українською та англійською мовами;
  • підготувати та провести міжнародну тематичну конференцію щодо завдань державної мовної політики в Україні та проаналізувати погляди провідних політиків на цю проблему;
  • сформувати завдання державної мовної політики в Україні та в інших країнах пострадянського простору.


Оцінення політики (методів) оплати медичних послуг та її впливу на економічну ефективність, справедливість та якість цих послуг у країнах Центральної та Східної Європи
(на прикладі України, Польщі, Угорщини, Румунії, Болгарії, Литви)

Керівник проекту: Ірена Грига, керівник Школи охорони здоров'я
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
Research Directorate-general, European Commission
Мета проекту:

  • встановити надійні доказові критерії для систематичного оцінення та перевірки політики (методів) оплати медичних послуг країн Центральної та Східної Європи;
  • розбудувати наукову школу, напрацювати та систематизувати досвід проведення широкомасштабних міжнародних порівняльних досліджень;
  • зібрати дослідницький матеріал для наукових дисертацій, публікацій, залучити маґістрантів ШОЗ до реальної дослідницької роботи;
  • включити до навчальних курсів "нове живе знання", отримане під час досліджень;
  • розширити експертний потенціал ШОЗ.


Комплекс ґрантів, спрямованих на розвиток діяльності
кафедри управління та підприємництва Факультету економічних наук:


1. Проект "Бізнес-таланти України" -
розробка бізнес-планів для підрозділів корпорації "Ukrainian business group"

Керівники проекту: Наталія Іванова, декан Факультету економічних наук, Лілія Пан, завідувач кафедри управління та підприємництва
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
Корпорація "Ukrainian Business Group" (UBG)
Мета проекту:

  • створити бізнесове та ділове середовище для студентів НаУКМА;
  • відзначити обдарованих студентів НаУКМА;
  • сформувати базу для стажування студентів;
  • створити додаткові фінансові умови для викладачів бізнес-дисциплін НаУКМА.


2. Проект "Партнерська програма "ВНЗ + Інталєв"

Керівник проекту: Лілія Пан, завідувач кафедри управління та підприємництва
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
ТОВ "Інталєв Україна", Група компаній технології управління
Мета проекту: забезпечити кафедру програмно-методичним комплексом "Інталєв: Навігатор" та застосовувати його для навчання і підвищення рівня управлінських знань майбутніх і теперішніх менеджерів.


3. Ґранти Норвезького Уряду на безкоштовне навчання студентів НаУКМА в ВI Norwegian School of Management на засадах співпраці з ВI (Осло)

Керівники проекту:Юрій Бажал, завідувач кафедри економічної теорії, Лілія Пан, завідувач кафедри управління та підприємництва
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
Норвезька школа менеджменту ВІ (Norwegian School of Management BI)
Мета проекту:

  • налагодити програму навчальних обмінів між НаУКМА та Норвезькою школою менеджменту ВІ;
  • поширити наукові та навчальні здобутки викладачів та науковців;
  • долучити студентів НаУКМА до європейського освітнього досвіду;
  • створити умови для створення спільної програми "Поведінка споживача".

Проекти конкурсу-2006

Проекти конкурсу-2006


План розвитку факультету правничих наук

Керівники проекту: Андрій Мелешевич, декан факультету правничих наук, Мирослава Антонович, завідувач кафедри загальноправових наук
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Метою проектує наближення до світових стандартів навчальної та наукової роботи факультету, сприяння вдосконаленню навчальних програм та навчальних планів, підтримка наукових досліджень та їх інтеґрації в навчальну роботу, підтримка існуючих та встановлення нових академічних контактів. В ході здійснення проекту передбачається активізація наукової та навчальної роботи, вдосконалення навчального плану факультету, розробка нових курсів та перегляд курсів, які вже викладаються на факультеті.


Діяльність Правничої клініки у напрямку захисту прав людини на охорону здоров'я

Керівник проекту: Юлія Матвєєва, завідувач Експериментальної навчальної лабораторії "Правнича клініка" факультету правничих наук НаУКМА
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
Міжнародний фонд "Відродження"
Метою проектує розробка та імплементація навчально-методичної бази, яка б сприяла розвиткові юридичних клінік у напрямку захисту прав пацієнтів, зміцненню мережі та підвищенню професійного рівня діяльності юридичних клінік України.


Тренінг з впровадження принципів третього циклу Європейського простору вищої освіти (EHEA) в Україні

Керівник проекту: Юрій Савельєв, завідувач відділу докторантури та аспірантури
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
EUROPEAN COMMISSION
Directorate-General for Education and Culture
Tempus – Erasmus Mundus
Lifelong Learning: Education and Training, Programmes and Actions
Метою проектує забезпечення на момент завершення ґранту підготовки адміністративного складу, наукових керівників, студентів маґістеріуму та аспірантів НаУКМА, спільно з співробітниками Міністерства освіти і науки України для втілення принципів третього циклу (рівень аспірантури) Європейського простору вищої освіти (EHEA).


Поширення принципів Зеленого Офісу серед українських організацій

Керівник проекту: Наталія Шульга, завідувач кафедри екології
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
Британська Рада в Україні /Відділ культури Посольства Великої Британії (British Council Ukraine)
Проект має на метіпоширення принципів Зеленого Офісу серед українських організацій через створення прикладу і досвіду Національного університету "Києво-Могилянська академія". У результаті проекту будуть розроблені матеріали та зібрані практики шляхів мінімізації впливу людини на довкілля і одночасного зменшення затрат через підвищення операційної ефективності роботи організації, а також підвищення її іміджу.


DAAD проект Йена–Київ: Німецькомовні навчальні курси

Керівник проекту: Сергій Кисельов, керівник маґістерської програми "Політологія (Європейські студії)
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
DAAD DSG Jena – Kyiv
Кінцевою метою проектує створення маґістерської програми "Німецькі та Європейські студії", отримання її випускниками дипломів НаУКМА та Йєнського університету. Проект сприятиме розвитку наукової діяльності кафедри політології в межах спеціальності "Політичні проблеми міжнародних систем та глобального розвитку", підготовка кандидатських дисертацій з цієї спеціальності.


Дослідження впливу глобальних ініціатив у сфері ВІЛ/СНІДу на систему охорони здоров'я

Керівник проекту: Ірена Грига, керівник Школи охорони здоров'я
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
Dr. Neil Spicer, London School of Hygiene and Tropical Medicine
Метою проектує посилення та підтримка діяльності уряду України та громадського сектору у напрямі протидії епідемії ВІЛ/СНІДу шляхом забезпечення надійної та достовірної інформації стосовно впливу глобальних ініціатив в сфері ВІЛ/СНІДу на надання якісних послуг належним чином.


Вдосконалення підготовки керівників галузі охорони здоров'я в Україні

Керівник проекту: Ірена Грига, керівник Школи охорони здоров'я.
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
Ministerie van Buitenlandze Zaken, Afdeling Midden-en Oost Europa hulp
Метою проектує підвищення спроможності управління галуззю охорони здоров'я. Результатами проекту мають стати: навчальний план (розробка програми MBA в охороні здоров'я /навчального плану, в основі якого будуть 6 ключових модулів з менеджменту в охороні здоров'я), підготовка викладачів (для викладання на програмі MBA в охороні здоров'я), а також впровадження у НаУКМА програми MBA у галузі охорони здоров'я.


День факультету економічних наук

Керівник проекту: Наталія Іванова, декан факультету економічних наук
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
ЗАТ "Квазар-Мікро Техно", група компаній "Олбі-Рос", Інтернет агентство "Tangram", Companion Group, ТОВ "Три ведмедя"
Метою проектує виховання почуття корпоративної єдності у студентів, викладачів та випускників факультету, формування традицій підтримки факультету і академії, на залучення випускників факультету до загальноуніверситетських та факультетських подій, на створення корпорації, в якій кожна зі сторін (викладачі – студенти - випускники) взаємозбагачується у науковій, навчальній та бізнесових сферах.


Розробка напівпроникних мембран з бактеріостатичною дією для систем водопідготовки

Керівник проекту:Анатолій Бурбан, завідувач кафедри хімії НаУКМА, директор Центру мембранних досліджень НаУКМА
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:
Український науково-технічний центр
Метою проектує розробка напівпроникних мембран, що пригнічують розвиток мікроорганізмів на своїй поверхні під час експлуатації обладнання. Отримання нових мембран з бактеріостатичними функціями буде спрямоване на розвиток зворотноосмотичних (ЗО), нанофільтраційних (НФ), ультрафільтраційних (УФ) та мікрофільтраційних (МФ) мембран, які використовуються в процесах виробництва питної води. Основною метою досліджень є створення полімерних бактеріостатичних мембран для всіх типів баромембранних процесів.


Комплекс міжнародних європейських проектів за програмою Темпус, покликаних вдосконалити застосування електронних і зокрема мультимедійних технологій в освіті

Керівник проекту: Володимир Бублик, завідувач кафедри мультимедійних систем
Назва третьої сторони, що надала ґрант:
European Commission, Directorat General for Education and Culture, Tempus-Erasmus Mundus
Комплексна аплікаційна заявка проектів:

  1. "Адаптивні інформаційно-комунікаційні технології для навчання дітей з проблемами зору в Україні", метоюякого є забезпечення учням з вадами зору рівних прав та можливостей в отриманні вищої освіти та покращення їхніх професіональних вмінь і перспектив на ринку праці
  2. "Розвиток українських навчальних планів в галузі інформаційних технологій шляхом впровадження модулів з групової розробки програмних проектів", метоюякого є покращення системи вищої освіти на основі передачі до України найкращого досвіду в галузі навчання, орієнтованого на роботу в команді; наближення умов навчання до індустріальних відповідно до вимог ринку праці та соціальної сфери; покращення можливостей працевлаштування для випускників
  3. "Міжнародні навчальні курси для академічної мережі середніх шкіл ShifoCom", метоюякого є адаптація до умов Таджикистану досвіду з підвищення рівня цифрової, зокрема мультимедійної, компетентності вчителів, накопичений в процесі виконання проекту InterCollegia та проведення циклу заходів з підвищення кваліфікації педагогічного персоналу цієї країни
  4. "Розробка плану впровадження електронного навчання в Києво-Могилянській академії", метою якого є вивчення передового досвіду і аналіз передумов, необхідних для створення віртуальних електронних фахових об'єднань викладачів з метою розробки і впровадження в навчальний процес мультимедійних електронних навчальних ресурсів.

Проекти конкурсу-2005

Проекти конкурсу-2005


Лабораторія наукового перекладу

Керівник проекту: Володимир Єрмоленко, аспірант НаУКМА
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:Міжнародний фонд "Відродження", програма "Соціальний капітал та академічні публікації"
Метою проекту є створення умов реального діалогу між перекладачами, фахівцями з конкретних дисциплін, мовознавцями в рамках роботи над кожним конкретним текстом, що готується до видання. Важливим завдання проекту є також підвищення наукового рівня перекладачів та створення перекладацької інфраструктури.

Міжнародний культурно-мистецький проект "Могутня музика могутнього народу — Шевченківська кантата"

Керівник проекту: Олександр Жигун, художній керівник та диригент хору "Почайна"
Підтримка проекту: Академія будівництва та архітектури, Всеукраїнське товариство "Просвіта", Українська Народна партія
Метою проектує популяризація української класичної музики серед української та світової спільноти, зокрема студентів НаУКМА, молоді України.


Україна чи Малоросія?

Керівник проекту: Володимир Панченко, віце-президент НаУКМА з науково-навчальних студій
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант: Громадська організація Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Метою проектує проведення конкурсу наукових студентських та аспірантських робіт—комплексного вивчення проблеми подолання "малоросійства" в Україні, видання книги кращих досліджень переможців конкурсу, а також вплив на формування ціннісних орієнтацій студентства, молоді, суспільства.


Угода про співробітництво між Норвезьким інститутом міжнародних досліджень (NUPI) і Національним університетом "Києво-Могилянська Академія" від 13 жовтня 2004 року

Керівник проекту: Лариса Човнюк, начальник відділу міжнародного співробітництва
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:Норвезький інститут міжнародного співробітництва, Міністерство закордонних справ Норвегії
Метою проектує міжнародне співробітництво НаУКМА з розвитку спільних наукових досліджень, досягнення високого рівня навчання та сприяння взаємному обміну в освіті та науці.


Комплекс проектів з питань ВІЛ/СНІДу, які реалізовані ГО "СОЦІУМ ХХІ"

Керівник проекту: Алла Бойко, старший викладач Школи соціальної роботи.
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант:МФБ "Міжнародний альянс з ВІЛ/СНІД в Україні"
Комплексна аплікаційна заявка проектів:

  1. Київський ресурсний центр з питань ВІЛ/СНІД, метою якого є сприяння профілактичній роботі у галузі ВІЛ/СНІД та підвищення рівня толерантності до людей, які живуть з ВІЛ/СНІД шляхом здійснення інформаційно-освітньої діяльності та адвокації
  2. Вивчення медіа-іміджів ВІЛ/СНІДу в Україні, метою якого є з'ясування ролі засобів масової інформації у формуванні сучасних медіа-іміджів ВІЛ/СНІДу в Україні
  3. "Соціальна робота з людьми, які живуть з ВІЛ/СНІД", метою якого є створення та ліцензування програми "Соціальна робота з людьми, які живуть з ВІЛ/СНІД" у МОН України задля підвищення кваліфікації працівників ВІЛ-сервісних організацій та вдосконалення методів викладання соціальної роботи.


Розбудова демократії та можливостей державної служби в Україні

Керівники проекту: Катерина Максим, віце-президент з міжнародного співробітництва, Олександр Дем'янчук, завідувач кафедри політології
Назва та координати третьої сторони, що надала ґрант: EUC Brussels office (представник компанії Теленор).
Метою проектує розвиток компетентності державних службовців України, сприяння підвищенню ефективності державних служб та модернізації державного сектору через створення електронного уряду.


Формування ендавменту НаУКМА—професорські стипендії НаУКМА

Керівник проекту: Михайло Винницький, доцент кафедри соціології
Фундатори: Фундація ім. Маріана і Романа Цюрковських, сім'я Романа і Марійки Винницьких, клуб Козбілд, Іван, Іраїда та Михайло Винницькі, Марта Турчин
Проект має на меті залучення коштів на формування професорських стипендій задля уповільнення відтоку найкращих викладачів шляхом матеріального заохочення.

Лауреати

 

2015

«Поєднання інновацій, здоров’я і суспільства: освітній розвиток потенціалу в сусідніх районах Східної Європи» /

Bridging Innovations, Health and Societies: Educational capacity building in the Eastern European Neighbouring

 

Керівник - п. Тетяна Степурко, PhD, керівник магістерської програми «Менеджмент в oxopoнi здоров'я» Школи охорони здоров’я НаУКМА.

 

Проект реалізується за грантом:

Erasmus+ (programme of European comission which aims to support actions in the felds of Education, Training, Youth and Sport for the period 2014-2020).

Кеу Action 2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices - Capacity Building in the feld of youth  

 

Даний проект став одним із 140, які були обрані для фінансування Еразмус плюс, всього розглядались 515 поданих пропозицій.

 

2014

"Інновації у викладанні та вивченні Європейських студій"

керівник – Олександр Петрович Дем’янчук. Проект реалізується за підтримки Європейської Комісії (програма ТЕМПУС).

 

 

2013

Learning Economics with Dynamic Modeling ("Вивчення економіки за допомогою динамічного моделювання")

керівник – Ірина Григорівна Лук’яненко, завідувач кафедри фінансів НаУКМА.

 

2012

«Нелінійна реакція степових екосистем України на зміни кількості опадів»

від Центру досліджень екосистем, змін клімату та сталого розвитку НаУКМА;

представляла проект Ірина Ґеоргіївна Вишенська.

 

2011

«Створення моделі докторських шкіл на основі кращого досвіду для впровадження структурованої програми докторської підготовки (PhD) в Україні та Грузії»

Керівник проекту: Михайло Винницький, директор Докторської школи НаУКМА.
Назва третьої сторони, що надала ґрант: Європейська комісія, програма «Темпус ІV».
Мета проекту: створення інфраструктури (в т.ч. доступу до бібліотечних ресурсів, тематичних мереж науковців, спільного керівництва докторантами, процедурної документації, проектів нормативних документів) для повноцінного впровадження європейської моделі структурованих докторських (PhD) програм в Україні на базі НаУКМА (а також у Грузії на базі університету ім. Іллі Чавчавадзе).
переглянути презентацію >>

 

2010

Андрій Сивокінь оголошує переможців, серед яких проект Тетяни Ярошенко

Підсумком конкурсу-2010 стала перемога одразу двох проектів: «Європейський Союз і його сусіди. Шляхом асоціації України та ЄС» під керівництвом к.ю.н., доктора філософії (Велика Британія), доцента кафедри галузевих правових наук Романа Петрова та «Американська бібліотека імені Віктора Китастого: розвиток ресурсів та послуг (сукупність проектів за 2000-2010 рр.)» під керівництвом віце-президента з інформаційного забезпечення, директора наукової бібліотеки НаУКМА Тетяни Ярошенко.

На фото: Андрій Сивокінь оголошує переможців, серед яких проект Тетяни Ярошенко.

2009

У 2009 році відзнаку Андрія Сивоконя було порівну розділено між двома проектами-переможцями: комплексом проектів на розвиток Школи соціальної роботи ім. проф. В. Полтавця(керівник - Надія Кабаченко, завідувачка кафедри ШСР) та проектом «Фундаментальні методи дослідження у клітинній біології ссавців» (керівник – Тамара Костянтинівна Терновська, завідувачка кафедри біології).

На фото: відзнаку за проект «Фундаментальні методи дослідження у клітинній біології ссавців» отримує декан факультету природничих наук Ірина Вишенська.

2007

Андрій Сивокінь оголошує результати конкурсу-2007

Переможець конкурсу 2007 року – проект «Оцінювання політики (методів) оплати за медичні послуги та їх впливу на їхню економічну ефективність, справедливість та якість у країнах Центральної та Східної Європи (на прикладі України, Польщі, Угорщини, Румунії, Болгарії, Литви)», керівник – декан Школи охорони здоров’я Ірена Грига.

На фото: Андрій Сивокінь оголошує результати конкурсу-2007.

2006


Оголошення засновником відзнаки Андрієм Сивоконем проекту «Розробка напівпроникних мембран з бактеріостатичною дією для систем водопідготовки» - переможця конкурсу 2006

Нагородження керівника проекту - переможця конкурсу 2006 - Анатолія Флавіановича Бурбана, завідувача кафедрою хімії, директора Центру мембранних досліджень НаУКМА

2005


Першу Відзнаку Андрія Сивоконя в 2005 році отримав проект «Лабораторія наукового перекладу», керівник – Володимир Єрмоленко.

Засновник надав заохочувану відзнаку колективу виконавців проекту Факультету інформатики «Центр неперервного електронного навчання НаУКМА», керівник проекту – Микола Глибовець, декан Факультету інформатики


Конкурсна комісія вийшла з клопотанням, а правління Міжнародного благодійного фонду відродження Києво-Могилянської Академії прийняло рішення про надання окремої відзнаки творчому колективу хорової капели «Почайна» за Міжнародний культурно-мистецький проект «Могутня музика могутнього народу – Шевченківська кантата», художній керівник – Олександр Жигун.

Контакти

Контакти в НаУКМА:

Про детальні організаційні та фінансові умови впровадження Вашого іменного ґранту:
Відділ стратегічного розвитку - (044) 463 71 10, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .
Керівник відділу – Катерина Максим, (044) 425-15-43, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

© 2012-2017 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна