Тренінг «Академічна доброчесність: американський досвід та ідеї для України»

 

Забезпечення та підтримка академічної доброчесності в стінах університету – один із пріоритетних векторів розвитку НаУКМА.

 

03-го листопада в рамках Програми розвитку викладачів НаУКМА відбувся тренінг "Академічна доброчесність: американський досвід та ідеї для України", за підтримки Проекту сприяння академічній доброчесності в Україні - SAIUP.

 

Професори Девід Шмідт і Кетрін Нанц з Ферфілдського університету ділилися власним досвідом і підходами до вирішення проблем, пов’язаних з академічною етикою. В університеті Ферфілду на початку навчання студенти підписують кодекс честі. Для них це перший крок до входження в академічну спільноту. Про важливість утримання дотримання наукової етики їм ще не раз нагадуватимуть впродовж усіх років навчання. Перед тим як письмова робота потрапить до викладача, вона обов’язково проходить через програму перевірки на плагіат. Ставлення до порушення академічної доброчесності дуже серйозне - це те, що впливає на репутацію університету, на гарантію якості знань випускників навчального закладу. В разі подібного інциденту збирається комісія, яка ґрунтовно розглядає ситуацію, що сталася, і вирішує, що робити з порушником.

 

Частина зустрічі пройшла у форматі дискусії-міркування над реальними кейсами, пов’язаними з академічною недоброчесністю. Це чудова ідея, яку можна також використовувати і зі студентами, щоб вони самі міркували, що є правильним, а що несхвальним і засвоювали на таких прикладах важливість академічної етики.

Окрім цих очевидних роздумів для присутніх викладачів та представників кафедр, кейси стали також стимулом подумати глибше над мотивами порушення академічної доброчесності, спробувати зрозуміти кожного з учасників ситуації, і чому те чи інше рішення може бути абсолютно правильним для однієї людини і викликати сумніви в іншої.

 

Девід Шмідт і Кетрін Нанц поділилися принципами розгляду порушень академічної доброчесності, які застосують у їхньому навчальному закладі:

1. Розглядати кожен випадок як урок та новий досвід.

2. Зосереджуватися не на тому, як покарати порушника, а на тому, як розвинути і покращити ситуацію. 3. Культивувати культуру чесності.

Оскільки все заборонити неможливо, варто прищеплювати студентам звичку навіть не задумуватись про те, що можна щось порушити, доносити важливість академічної етики.

 

Зустріч була динамічною та корисною.

Лектори зізналися, що в процесі дискусій почерпнули й для себе від Могилянських викладачів деякі цікаві ідеї, які повезуть до рідного університету.

Учасники зустрічі також поділилися своїми враженнями.

Юлія Бернацька, завідувач кафедри фізико-математичних наук, доцент, кандидат фізико-математичних наук:

Мені дуже сподобалася ця лекція. Особливо вразили кейси, які нам показали. Вони стосувалися дуже важливі речей, цінностей, якими люди мають керуватися. Ці цінності – людське життя, певні чесноти тощо. Завжди, коли ми говоримо про академічну доброчесність, з’являється думка про плагіат, і часто тема розгортається виключно навколо нього. Але сьогодні погляд був дуже широкий. Мені сподобався такий підхід, і я багато взяла для себе.

Я рада, що в університетах виховують культуру людей – це справді найважливіше.

 

Світлана Чуканова, координатор Американської бібліотеки Києво-Могилянської академії:

Дуже сподобалося. Дуже актуальна тема. У нас якраз в бібліотеці мають проходити заняття з академічної доброчесності для студентів, тому дуже доречно вдалося побачити сьогодні багато нових підходів, нових кейсів. Раніше ми розглядали лише кейс Блер Горнштайн, яка не вступила до Гарварду через те, що плагіювала в своїх волонтерських статтях до місцевої газети. Але тепер я бачу, що можна використовувати й нові кейси для різних спеціальностей, повчитися у своїх колег, порівняти – це дуже цікавий досвід.

Я не шкодую, що прийшла, рада, що дізналася про цей захід, познайомилася з новими людьми. Було дуже корисно.  

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна