Управління проектами

Відбувся шостий модуль програми «ПРОФІ+»

 

Шостий модуль програми «ПРОФІ+», присвячений управлінню проектами, став потужним джерелом нових знань та навичок щодо ефективної організації проектів, їх методів та засад. Проект розглядався як особливий вид діяльності зі своїми цілями, рамками і обмеженнями, областями управління тощо. Студенти знайомилися зі специфікою управління проекту на всіх стадіях: ініціації, планування, реалізації та завершення, із визначенням ризиків та небезпек на кожній з них. Надзвичайно корисною була інформація про інструменти планування. Учасники програми дізналися про різні структури розподілу завдань та ресурсів, ознайомилися з методами оцінки тривалості робіт та складанням проектного кошторису. На кожному з етапів модулю студенти виконували практичні вправи на закріплення знань на основі розроблення власних проектів, що додавало їм інтересу та азарту. За спостереженням студентів, у рамках програми, що має на меті розвинути soft skills, цей модуль також значно поглибив hard skills, які безумовно потрібні кожному, хто бажає творити щось нове, робити свій вклад у процес змін у суспільстві. Крім професійного успіху, якому сприяють навички управління проектами, вони дозволяють бути більш ефективними і в звичайному житті, яке складається із численних проектів, за рахунок яких розвивається людина. Тренери та учасники шостого модулю «Управління проектами» поділилися своїми враженнями.

 

Олена Берднікова, менеджер з розвитку бізнесу, тренер-консультант, коуч «CBSD/Thunderbird Russia» (Center for Business Skills Development)

Я вважаю, що проект «ПРОФІ+» є важливим і для самих студентів, і для Академії загалом. Курс з управління проектами в його рамках має на меті допомогти студентам адаптуватись до умов навколишнього світу, який постійно змінюється. Саме проекти є інструментом цих змін в організаціях, тому ця тема завжди залишатиметься актуальною. Крім того, проекти – це не лише сфера бізнесу, а й елементи нашого повсякденного життя в різних проявах. Знаючи, як змінюються організації, усвідомлюючи, як важливо для них бути першими, студенти можуть отримати навички управління ними, а звідси – і впевненість у собі та віру в спроможність щось змінювати. В житті дуже важливо мати хороших наставників – батьків, керівників, викладачів, тому ми, тренери, також хотіли б на невеликий проміжок часу стати наставниками для студентів- учасників проекту «Профі+», поділитися з ними власним досвідом і знаннями. Адже попри їхню академічну обізнаність, необхідністю для них залишаються вміння, що здобуваються на практиці. Є певні очікування роботодавців, практика висуває свої вимоги. Молоді спеціалісти мають не тільки виживати, а і змінюватись разом зі своїми організаціями. Сподіваюсь, що наші знання, досвід, приклади з реальної живої практики допоможуть їм швидше зорієнтуватись і адаптуватись до цих вимог. Це мабуть головна причина чому я тут і інвестую свій час в цей проект. Стосовно, власне проведення тренінгу, хочу зазначити, що енергія, яка йшла від студентів, приносила надзвичайне задоволення. Відчувалося, що вони наділені дуже живим розумом та природньою проникливістю, я бажаю їм зберегти це в подальшому житті. Учасники тренінгу ставили дуже слушні і суттєві питання. Я вважаю, що основний критерій успіху модулю, який ми провели, – це поява імпульсу для змін, для подальшого саморозвитку, і, якщо він зявився, – я надзвичайно цьому рада.

 

Микола Воробйов, керівник відділу корпоративної підтримки PMP, ITIL Service Manager «Майкрософт Україна»

Поринувши у студентську атмосферу, я відчув себе у своєму середовищі, незважаючи на те, що закінчив університет 12 років тому. Мені було дуже приємно усвідомити, що я не відчуваю цієї різниці, тим більше аудиторія була дійсно цікавою. Час пролетів дуже швидко, і, якщо мені вдалося втримати увагу студентів впродовж двох днів, – я досягнув своєї мети донести до них щось нове і потрібне. Найбільшою радістю для мене буде, якщо студенти застосовуватимуть свої вміння у цій сфері, вони стануть їм у пригоді і, навіть через кілька років вони пам’ятатимуть, що вчилися управлінню проектами на програмі «ПРОФІ+».

 

Світлана Огородник, директор з персоналу адвокатського об’єднання «Василь Кисіль і Партнери»

 Робота зі студентами – це цікаво, вона підживлює, в цьому я ще раз переконалася на тренінгу. Тут панувала особлива енергетика, а командний дух був сильним та надихав всіх навколо. Я взагалі обожнюю студентів Могилянки, вони дуже відрізняються від інших. В нашій компанії працює багато випускників НаУКМА, тож з впевненістю можу стверджувати, що це люди з активною життєвою позицією, які досягають успіхів не лише у професії, але й в соціальному житті. Заради таких людей хочеться докладати зусиль, їхній командний дух насправді сильний і надихає.

 

Денис Кучер, ФЕН, МП-2, фінанси і кредит

Тренінг дав розуміння того, що управління проектами – це водночас і специфічний вид діяльності організації, і наша повсякденна активність. Ці знання однозначно будуть застосовані у майбутньому. Виклад матеріалу виконано на високому рівні: поняття, схеми, приклади, повторення і практичне закріплення – все сприяло засвоєнню матеріалу. Інформація про досвід роботи тренера вдало доповнювала основний зміст.

 

Олександр Кучер, ФЕН, МП-1, фінанси і кредит

На тренінгу відбулося досконале поєднання викладення теоретичних основ та розв’язання практичних завдань. А формування на тренінгу реальних проектів для Академії дозволило усвідомити наскільки важко під час реалізації проекту виконати задумане (ці моменти, коли ти уявляєш ідеальну картину в найдрібніших деталях, а все іде не так). Багато хто знає як формувати проекти – не всі з них знають як досягти поставленої цілі, результату. Добре, що цьому можна навчитись – ми переконались в цьому.

 

Тетяна Майборода, ФПрН-3, біологія

Цінною для мене виявилась діаграма Ганта, яку можна побудувати на основі WBS, а також матриця ролей, що допомагає зорієнтуватися, які сторони прихильні до нашого проекту, а які – ні, щоб мати можливість управляти цими факторами. Анна Калашник, ФПрН-3, хімія. Цікаві речі, які ми розглядали на тренінгу, були ще й надзвичайно практичними. Тепер ми знаємо, як професійно застосовувати методику, яку раніше використовували. Особлива подяка тренерам за діаграму Ганта, використовуючи яку, можна легко, чітко і наочно розташувати порядок завдань для проекту.

 

Христина Парандій, ФСНСТ-2, політологія

Незважаючи на те, що курс складався з чотирьох модулів, він був цілісним і давав інформацію про всі фази управління проектом. Найбільше мені запам’яталися поради щодо складання паспорту проекту, завдяки яким лаконічно і реально можна сформулювати те, що ми абстрактно сприймаємо в своїй уяві. Також корисною була декомпозиція завдань із визначенням хронологічних рамок і відповідальності на кожному з рівнів, що допомагає управляти ресурсами.

 

Валерія Кетриш, ФЕН-2, економічна теорія Модуль з управління великими масштабними проектами допоміг мені зрозуміти, як можна управляти малими. Методологія, технічні прийоми, що можуть здатися складними на перший погляд, насправді базуються на принципах, які можна застосувати у будь-якій сфері, незалежно від того, йдеться про професійний проект чи особистий.

 

Фоторепортаж з тренінгу можна переглянути тут.

 

Підготувала Христина Парандій (політологія, 2 курс),

прес-центр НаУКМА, учасник програми «Профі+»

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна