Відбувся черговий тренінг програми «Профі+»

«Пошук роботи та основи трудового законодавства»

 

Позаяк за плечима учасників програми з адаптації студентів до сучасних вимог ринку праці «Профі+» уже залишилося чимало тренінгів, на яких вони набували нових знань та вмінь, прийшов час наблизитися впритул до безпосередньої мети навчання могилянців - пошуку роботи, яка відповідала б їхнім бажанням та потребам, і якій би відповідав професійний рівень та особисті характеристики самих студентів.

Тому модуль «Пошук роботи та основи трудового законодавства» став коротким путівником у світ різноманітних вакансій, величезну кількість яких студентам і випускникам потрібно буде переглянути, перш ніж знайти роботу своєї мрії.

Саме для цього під час тренінгу його учасники мали можливість ще раз зазирнути в себе, поміркувати, що вони можуть дати світові і що отримають за це взамін.

Питання полягало також у тому, яка мета пошуку роботи, адже від неї залежали способи прямування до свого професійного місця - чи то традиційний, чи ініціативний.

Завдяки практичній орієнтованості п. Валерії Казадарової студенти отримали цінні поради щодо різниці між поглядом того, хто шукає роботу, і того, хто її дає, а також ознайомилися із основними засадами законодавчого регулювання трудових відносин задля оминання потенційних пасток, у які може потрапити недосвідчений роботошукач.

 

Валерія Казадарова, співкерівник проекту Профі+ від Асоціації випускників КМА, власник і директор компанії "Таланти для бізнесу", випускниця НаУКМА (політологія, 1999) розробник і тренер курсу:

«Дуже важливо, щоб молода людина не просто знайшла роботу, а знайшла роботу своєї мрії. Пошук останньої, визначення своїх уподобань в частині роботи, розуміння того, що являє собою та чи інша професія у сучасному розмаїтті останніх - не прості завдання, які стоять перед молодими людьми. Тому ми вирішили, що повинні дати учасникам програми систему, завдяки якій вони зможуть краще зрозуміти, яка робота їм краще підходить, як визначити навички, якими вони вже володіють, як шукати роботу і презентувати себе роботодавцеві. Судячи з відгуків учасників це нам вдалося. Сподіваюся, їм вистачить наполегливості для того, щоб закінчити роботу з наданими інструметами і підійти до пошуку роботи не традиційним шляхом, просто розмістивши своє резюме на сайтах чи надіславши його роботодавцеві у відповідь на оголошення про вакансію, а зробити це більш структуровано.

Судячи по кількості запитань, якими супроводжувалася коротка презентація щодо основ трудового законодавства, ця тема теж цікава студентам. Ми ставили собі за мету поінформувати їх не тільки про ті права, які вони мають, наймаючись на роботу, але і про їх обов'язки. Студенти, як правило, на початкових курсах, підробляють. Багато з них - у сфері послуг, де виникають такі речі, як матеріальна відповідальність, штрафи, не завжди прозора система нарахування заробітної плати і премій. В той же час, коли студенти влаштовуються на свою першу серйозну роботу, для них багатьох дивним є кількість паперів, які їм доводиться заповнювати, виникають питання щодо відпусток, оподаткування доходів і т.п. Тож ми вирішили надати їм базові знання для того, щоб легше було інтегруватися у світ роботи.

Студенти дуже серйозно поставилися до тих вправ, які ми з ними робили. Багато з них вже мали досвід пошуку роботи і були готові ділитися своїм досвідом, допомагали один одному при виконанні вправ. Фантастичний досвід для мене!»

 

Тетяна Яворська, біологія, БП-3:

Модуль, який присвячений пошуку роботи та трудового законодавства, практичний та доступний. За два дні ми встигли охопити важливі моменти та розставити акценти даної теми. Звичайно, я буду використовувати усі поради щодо співбесіди та написання резюме, а також знання щодо трудового законодавства. Після цього курсу я відчуваю себе значно впевненіше.

 

Валерія Кетриш, економічна теорія, ФЕН-2:

Пошук роботи для студента є особливо актуальним. Багато з нас це робить вперше, тому нам напевне потрібна допомога, аби уникнути ганебного провалу. Цей тренінг був частково присвячений написанню резюме, яке потенційні робітники зазвичай вважають чи не найголовнішим. Для мене було важливим розяснення різниці між тим, що важливо для роботодавця, та тим, що ми зазвичай намагаємося йому показати. На тренінгу ми чітко встановили різницю між рисами характеру, які насправді мало стосуються роботи, та загальними навичками, які по суті і цікавлять працедавця. Особливу подяку хочу висловити п. Валерії, тренеру, яка допомогла навчитися визначати свою придатність до тієї чи іншої професії, незалежно від того, стосується вона вже обраного нами фаху, чи ні.

 

Данило Пирогов, фінанси і кредит, МП-1:

Дякую організаторам та докладачу за тренінг із працевлаштування! Покриті теми щодо трудового законодавства та відповіді на питання, які давно вже турбували - щодо процесу проходження співбесід, деяких нестандартних питань на співбесіді та просто пошуку вакансій - були надзвичайно вчасними та корисними. Цей тренінг дав змогу побудувати власну стратегію з підготовки до пошуку роботи (що є таким самим важким процесом, як і власне робота) та поведінки на співбесіді.

 

Майборода Тетяна, біологія, БП-3:

За два дні тренінгу я дізналась масу цікавої та дуже важливої інформації. Найбільше мене зацікавили тонкощі укладання договорів та інформація про підводні камені, що ховає цей процес. Виявилось дуже корисним нарешті розібратися, які саме навички притаманні мені, та в якій сфері їх можна найкраще застосувати. Позитивний (підбадьорюючий) ефект, склало твердження тренера, що вакансії є завжди і роботу, відповідно, також можна знайти завжди та інформація про можливість зміни сфери діяльності, що обгрунтовувалась схемами поступових, гармонійних змін.

 

Кучер Денис, фінанси і кредит, МП-2:

Пошук роботи і основи трудового законодавства – дуже актуальна тема, якщо плануєш влаштуватись на роботу найближчим часом. Окремо хочу подякувати за ту частину матеріалу, що стосувалась резюме і співбесіди: завжди корисно послухати людей із досвідом, коли свого досвіду бракує. На мою думку, це найцінніша частина тренінгу. Огляд інформаційних каналів взаємодії роботодавця і потенційного працівника теж мені сподобався. У підсумку, модуль органічно вплетений у програму, матеріал корисний, і не шкода витраченого часу.

 

Христина Парандій,

стажер прес-центру НаУКМА,

учасник програми «Профі+» (політологія, БП-2)

 

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна