Що ми робимо

us  

infografic 2015Діяльність ЦРІ здійснюється без використання бюджетних коштів НаУКМА. Ми - активні учасники розробки Стратегії НаУКМА. Наразі, діяльність ЦРІ розвинулася у 3-х напрямках (Лабораторіях), які реалізують Місію НаУКМА. З розвитком Команди, портфелю проектів та ресурсів чисельність Лабів зростатиме. Зараз маємо:

 

 

 

 

e-Dem Lab

Команда e-Dem Lab розвиває теорію та практику в галузі електронної демократії та е-урядування (еDem) шляхом вивчення та імплементації світового досвіду, дослідницької та аналітичної роботи, просвітництва, розробки інструментів еDem для України, законопроектів і нормативних актів, їх адвокації та імплементації. Завданнями Лабораторії є: переосмислення демократії в умовах постіндустріальної епохи, пошук інноваційних шляхів “зміни системи” та наповнення змістом Статті 5 Конституції України, створення наукової школи еDem в Могилянці.

 

Партнери: Факультети та ІОЦ НаУКМА, КМA Аlumni, Спудейське братство, інші активісти та групи могилянської спільноти, Реанімаційний пакет реформ (об’єднання 50+ громадських організацій), ЦентрUA, Фонд Східна Європа (EEF), InnovaBridge (Swiss), KyivSmartCity, Київська, Миколаївська та інші ОМС, Агенство з е-урядування КМУ, Адміністрація Президента України, інші партнери. Контакти:   Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Огляд діяльності

Плани діяльності та деякі результати попередніх періодів:

Плани на 2018 рік

  • Створення та розвиток e-Dem Office Kyiv
  • Розвиток портфелю інструментів (Платформи еDem);
  • Розробка та пілотні впровадження моделей організацій, громад і спільнот, що самовдосконалюються (“Моя організація/спільнота)” на основі відповідних інструментів еDem;
  • Розвиток демократичного Академічного е-урядування - проект «Моя Могилянка» зі Спудейським Братством, КМА Аlumni та іншими активістами/активістками та групами КМА-спільноти;
  • Розробка Громадського порталу е-петицій з РПР (50+ ГО-учасниць);
  • Розвиток еDem спільноти та е-платформи еDem (каталог-рейтинг всіх сервісів, проектів, ініціатив у галузі еDem, мережі експертів/експерток);
  • Формування Могилянської школи еDem - магістри, аспіранти, дослідження, практика і т.ін.;
  • Розвиток міжнародної співпраці, у т.ч. - з міжнародними донорськими організаціями.

 

2017 рік

 

2016 рік

 

2015 рік

  • Створили спільноту активістів і активісток, а також експертну групу e-Democracy in Ukraine, що налічує більше 2+ тис. учасників і учасниць;
  • Запровадили регулярні експертні зустрічі, у т.ч. у форматі еDem-пікніків;
  • Спільно з Адміністрацією Президента України доопрацювали та спільно з РПР адвокували закон, який легалізував е-форму звернень громадян, зокрема - е-Петиції (Е-петиції, як елемент прямої демократії, зрівняв у правах на законодавчу ініціативу всіх громадян і громадянок України та створив основу для розвитку змістовної комунікації та співпраці Народ-Влада.)
  • Провели низку досліджень (соціологічних, policy analysis, експертних зустрічей) та просвітницьких заходів (workshops, лекторії, інтерв’ю, публікації, форуми тощо). Ознайомитись із нашою діяльністю можна на таких ресурсах: Асоціація Випускників НаУКМА, УкрПравда, УКМЦ, Платформа, ТРК Київ, Громадське ТВ, BigggIdea;    (За даними Центру Разумкова за листопад 2015, при тому, що тільки половина населення України користується Інтернетом, четверть українців чули про електронні петиції. Понад 65% українців підтримують запровадження інструменту е-петицій, зокрема, щодо діалогу із владою та здійснення прямої демократії)
  • Долучилися до ініціативи КyivSmartCity співавтори концепції КyivSmartCity, підписаної Міським Головою та 100+ партнерами-учасниками даної ініціативи;
  • Реалізуємо проект Open Microphone Policy Dialogs on E-democracy спільно з InnovaBridge (Swiss), Фондом Східна Європа (EEF), НАДУ, Skills Academy, Конгресом активістів культури, експертами та експертками з НаУКМА;
  • Консультували запровадження сервісу е-Петицій на сайті Президента України;
  • Консультуємо розвиток е-сервісів еDem та веб-портали ряду органів місцевого самоврядування (ОМС) спільно з партнерами з KyivSmartCity: Київської міської ради, Миколаївської міської ради. (Результати роботи е-сервісів випереджають кращі світові приклади: сформувалось ядро (2+ млн.) аудиторії сайту Президента (0,6+ млн. з яких активно голосують); 19+тис. промодерованих петицій за 4 місяці, 33+ успішні (на кожну Президент дає публічну офіційну відповідь впродовж 10-ти робочих днів). Е-сервіс на сайті КМР запрацював з листопада 2015 року та за 2 місяці зібрав 0,2+ млн. користувачів, які голосують; 1+тис. промодерованих петицій, близько 10 успішних, на які оперативно реагує Мерія.)
  • На 400-річчя Могилянки Президент України публічно подякував ЦРІ за запровадження е-петицій в Україні.

 

2014 рік

  • Спільно з KMA Alumni започаткували розвиток досліджень та впровадження інновацій у сфері еDem. Спільно з лідерами та лідерками наукового колективу НаУКМА та громадськості презентували ініціативу в УкрІнформі;
  • Започаткували е-ресурс для проектів та інструментів eDem спільно з Майдан ІТ-Хакатон, компаніями «Інфопульс», DeNova та іншими;
  • Розробили інноваційний інструмент для інституту політичної відповідальності та співпраці політиків і виборців – е-Угода(спільно з експертами з КМА Alumni, ФСНСТ та ФПрН НаУКМА);
  • Підготували спільно з партнерами з ІТ-галузі систему електронної ідентифікації та е-голосування (e-voting) на основі електронного цифрового підпису (ЕЦП);
  • Ініціювали створення групи еDem в Реанімаційному Пакеті Реформ;
  • Створили концепцію розвитку еDem і сформували групу експертів і експерток для розробки законопроекту щодо легалізації першого інструменту eDem – е-Петицій.

 

Громадський бюджет

Громадський бюджет (бюджет участі, participatory budget) – важливий інструмент прямої, електронної демократії, який розвиває культуру самоврядування, участі населення у розвитку міста, його пріоритетів, ефективності міського бюджету. Як правило, бюджет участі – це частина коштів міського бюджету, щодо якої мешканці міста самостійно обирають на що їх витрачати шляхом голосування, результати якого мають пряму дію, незалежно від волі чиновників та депутатів. У різних містах світу (понад 1500), які розвивають культуру бюджету участі є різні підходи. Але в цілому всі ефективні моделі призводять до росту участі населення міст у їх розвитку, чисельності розумних громадян, податкової лояльності, росту соціального капіталу, індекс щастя, інвестиційної привабливості, успішності самих міст.
Від початку створення ініціативи Kyiv Smart City розпочалася робота щодо підготовки до впровадження Бюджету участі у Києві. Першим етапом стало ознайомлення киян з бюджетом Києва. Цьому сприяли два піонерські проекти для України:
  • “Відкритий бюджет” – он-лайн система (www.kyivsmartcity.com/projects/open-budget/), яка надає в реальному часі та ретроспективі можливість усім бажаючим слідкувати за доходами та витратами міського бюджету, у тому числі по розпорядникам бюджетних коштів (їх у Києві понад 2500);
  • “Бюджет участі” – інтерактивна модель бюджету міста, яка дала мешканцям Києва можливість краще зрозуміти бюджетне планування.
У 2015 році впродовж місяця, здійснивши всього декілька кліків на цьому сайті, кожен киянин міг збільшити та зменшити певні статті бюджету і бачити наслідки своїх потенційних бюджетних рішень. І, таким чином, робити свідому пропозицію щодо пріорітетів для бюджетування – охорона здоров’я, освіта, ЖКГ і т.ін.
Ми зібрали думки та пропозиції більш 1000 активних киян, а всі дані було передано на розгляд бюджетної комісії КиївРади, яка, в свою чергу, використала їх при формуванні бюджету.
 
У 2016 КМДА розпочала підготовку пілотного впровадження бюджету участі, як частини міського бюджету яка розподіляється шляхом голосування мешканців по проектам, які подають самі мешканці. 15 вересня 2016 року було видано відповідне розпорядження. На пілотне впровадження у 2017 році Київ виділив 50 млн грн (до 1 млн грн на 1 проект) і далі цю суму Громадського бюджету планується збільшувати.
 
Команда Kyiv Smart City активно на волонтерських засадах на основі сучасних методів організувала процес колективної роботи, щоб механізм Громадського бюджету став дійсно демократичним, інноваційним та ефективним для Києва. Координатором цього процесу став Центр розвитку інновацій (НаУКМА), який вже має успішний досвід впровадження у Києві сервісу електронних петицій (біля 400 тисяч користувачів). Також долучилися експерти профільних груп Реанімаційного Пакету Реформ та ГО “SocialBoost”.  
  • 19.10 на базі Kyiv Smart City Hub було організовано Перший воркшоп за участі представнкиів міських ГО/ініціатив та КМДА і КиївРади. Було 100+ учасників. За його результатами Сторони дійшли згоди про необхідність “перезавантаження” механізму Бюджету участі та його подальшу легалізацію рішенням КиївРади. (Резюме – тут.)
    • 20.10 КиївРада публічно підтримала вимоги громадськості. (Пост-реліз – тут.)
    • 21.10 КМДА внесла перші зміни у чинне положення. (Резюме – тут.) Зокрема, було продовжено термін подачі проектів на перше голосування до 6 грудня. Також змінено систему е-голосування (замість сканів паспортів – картка киянина, або BankID, або ЕЦП)
    • 23.10 представники KyivSmartCity, КМДА та ЦРІ (НаУКМА) представили початок роботи над новим механізмом на Громадському радіо. (Резюме – тут.)
    • 26.10 під час прес-конференції в Укрінформі КМДА оприлюднила згоду передати громадськості контроль за Бюджетом участі та стати сервісом для авторів проектів. (Повний відеозапис прес-коференції – за посиланням. Резюме – тут.)
    • 4.11 в Kyiv Smart City Hub відбувся 2-й воркшоп, на якому опрацьовується проект нового Положення про бюджет участі. Було 100+учасників та 600+долучилися он-лайн. (Відео-запис – тут. Резюме – тут.)
    • 16.11 та 17.11 у КиївРаді відбулася презентація-обговорення концепції нового Положення за участі депутатів та представників РДА (районних держ. адмінстрацій). (Див. – Презентацію та пост-реліз КМР.)
    • 25.11 представники КиївРади та ЦРІ (НаУКМА) представили-обговорили механізм Громадського бюджету для Києва:
    • 2.12 в Kyiv Smart City Hub відбувся 3-й воркшоп за участі керівництва КиївРади та КМДА за участі представників понад 100 ГО та 1000 громадян долучилися он-лайн. Було обговорено та консенсусом схвалено проект Положення про Громадський бюджет та основні параметри на 2017-18 роки, які виноситься на схвалення КиївРади. (Документи до обговорення  – тут. Відео-запис – тут. Пост-реліз КиївРади – тут. Пост-реліз KyivSmartCity – тут. Пост-інтервю Громадському радіо – тут.)

  • 14.12 внесено зміни до розпорядження КМДА – подовжено терміни експертизи поданих проектів та призначено голосування на період 27.12.2016-29.01.2017. При цьому, голосування буде 100% електронне (за допомогою BankID, картки киянина, ЕЦП), в якому зможуть взяти усі бажаючі  громадяни, які проживають, чи працюють у Києві. Ті хто досі не володіють жодним із необхідних е-інструментів, зможуть за 15хв. оформити безкоштовну картку у будь-якому відділенні системного банку (напр., Ощад, Приват);
  • 22.12 за відсутності голосів ПРОТИ  КиївРада схвалила Положення про Громадський бюджет. (Відео засідання – тут. Пост-реліз КиївРади – тут.)  
  • 27.12 розпочалося е-голосування (триватиме до 29.01.2017). До голосування допущено 321 проект (65% з поданих). Найбільше проектів (понад 55%) у категоріях – спорт, освіта, культура, ЖКГ.  (Більше інф. – тут.)
  • Е-голосуваня за 1-ий портфель проектів відбувалося на сайті “Громадський проект”, чи за допомоги в ЦНАП/РДА та офісах АЦСК “Україна” (безкоштовно видавалися ЕЦП) –  у відповідності до правил – https://gb.kievcity.gov.ua/about/rules. Покрокова інструкція для е-голосування – http://bit.ly/2iwK2Mc.
  • 16.01.2017 відбулася перша зустріч Авторів проектів з представниками від Мерії та організаторами громадських воркшопів, на якій домовлено обєднати зусилля у популяризації Громадського бюджету та у долученні Киян до е-голосування. Для координації організовано закриту фб-гурпу Громад.бюджет Києва: СПІЛЬНО.
  • 21.01.2017 проведено відкритий Форум громадських проектів (у Колонній залі Мерії), на якій представлено портфелі проектів від районів, організовано демонстрацію роботи сервісу з безкоштовної видачі ЕЦП та допомоги у е-голосуванні, організовано пряму трансляцію Форуму ТРК Київ. (Посилання на фб-подіюВідео-записФлеш-моб.)
  • 23-27.01.2016 – уповноважені Авторами представники від районів виступали у прямих ефірах на ТРК Київ (записи – тут) та інших медіа.  
  • 29.01.2017 в 24.00 завершилися 1-і е-вибори в Україні. Відвідування Киянами сайту проектів склало за січень понад 200 тис. Киян. З них, проголосувало 50+ тисяч Киян – рекордна активність для УкраїниПереможцями стали  62 проекти, 17 з яких отримали у підтримку понад 1 тис. голосів, а прохідний бар’єр склав 795 голосів (коли у Львові – 20). (Офіційні заяви КиївРади та КМДА. Новина від Української правди.)
  • 1.02.2017 друга зустріч Авторів та з представниками від Мерії та організаторами громадських воркшопів, на якій узгоджено порядок підготовки до реалізації топ-62 (проектів-переможців) та відповідальних за них РБК (розпорядників бюджетних коштів). Також КМДА та КиївРада обіцяють підтримку у просуванні інших проектів-учасників першого голосування, які зібрали 200 та більше голосів у свою підтримку. (Відео-запис – тут.Колективне фото.)     
  • 7.02 та 9.02.2017 – рішення Бюджетної Комісії та рішенням сесії КиївРади Бюджет м.Київ на 2017 рік доповнено списком громадських проектів-переможців. Йде узгодження з між РБК та Авторами планів реалізації проектів.
  • 22.03.2017 у Kyiv Smart City Hub відбувся четвертий воркшоп (перший звіт про реалізацію проектів).
  • 19.04.2017 у залі засідань Київради відбувся другий звіт авторам та громаді про реалізацію громадських проектів.
  • 25.05.2017 сесія Київради затвердила параметри Громадського бюджету на 2017-18 рр. (ГБ-2): загальний обсяг видатків на 2018 рік – 100 млн грн, з них: 20 млн на реалізацію «малих» проектів, 80 млн на реалізацію «великих» проектів. Максимальна вартість малого проекту - 400 тис., великого – 2 млн. Кількість голосів підтримки, , що має набрати проект для подачі його на експертизу (крім підпису автора проекту): 50 для малих проектів, 200 для велких. Мінімальна кількість голосів за проект, з яких визначаються проекти переможці: 400 для малих проектів, 1000 для великих. Новина – тут.
  • 21.06.2017 у Колонній залі Київської Мерії відбулася нарада щодо звітування про реалізацію проектів-переможців громадського бюджету 2017 за участю авторів проектів-переможців громадського бюджету-2017 та представників головних розпорядників бюджетних коштів (новина – тут).
  • 26.06.2017 розпорядженням голови Київської міської державної адміністрації створена Міська робоча група з питань громадського бюджету (див. посилання).
  • 30.06.2017 закінчилася реєстрація кандидатів до Громадської бюджетної комісії з представників громадських організацій. Всього зареєструвалося 16 кандидатів. Детальніше – тут.
  • 3-14.07.2017 у всіх райдержадміністраціях Києва відбулися Форуми «Громадський бюджет» за участю авторів, експертів та представників КМДА. Проводилося обговорення та надання практичних рекомендацій авторам щодо особливостей етапів проходження проектів в рамках цьогорічного Громадського бюджету (новина - тут).
  • 5.07.2017 відбулося перше засідання міської робочої групи з питань громадського бюджету, на якому були визначені організаційні моменти функціонування групи. Група здійснює загальну організацію та супроводження громадського бюджету на усіх етапах, координує і контролює роботу районих робочих груп та забезпечує експертизи для проектів загальноміського значення. Новина – тут.
  • 13.07.2017 в Мерії автори та команди громадських проектів Києва мали можливість поставити запитання розробникам інтернет-платформи ГБ (SocialBoost), службі підтримки сайту( НДІРОМ) та міській робочій групі з питаннь громадського бюджету. Новина – тут.
  • 15.07.2017 закінчилася подача проектів до системи.
  • Всього подано 817 проектів на суму 1011500482 грн. З них – 290 малих проектів (до 400 тис. грн) на суму 98776464 грн та 527 великий проект (до 2 млн. грн) на суму 912724018 грн. Щодо галузей, за якими подають проекти, то беззаперечними лідерами є проекти категорій Освіта та Спорт:

 

Освіта 242 (29.62% )
Спорт 161 (19.71% )
Комунальне господарство 68 (8.32% )
Культура та туризм 53 (6.49% )
Навколишнє середовище 49 (6.00% )
Громадянське суспільство 44 (5.39% )
Соціальний захист 43 (5.26% )
Енергозбереження 40 (4.90% )
Охорона здоров'я 34 (4.16% )
Дорожньо-транспортна інфраструктура 23 (2.82% )
Телекомунікації, зв’язок та інформаційні технології 22 (2.69% )
Безпека та громадський порядок 19 (2.33% )
Інше 19 (2.33%)
 
Детальніше – тут. Новина про прес-сніданок з цієї нагоди – тут.
 
Якщо ви бажаєте долучитися до команди експертів та громадських активістів, які опрацьовують новий механізм Бюджету участі, реєструйтеся за посиланням  – https://goo.gl/forms/KzubCuDjFQxeotQ73
Свої питання і пропозиції, будь-ласка, надсилайте на  адресу  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , або  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .
Стежте за анонсами наступних подій на нашій сторінці в Facebook – www.facebook.com/smartcitykyiv/ та на сайті Kyiv Smart City – https://goo.gl/HZkICp.
Долучайтесь до спільноти Авторів громадських проектів – www.facebook.com/groups/public.budget.Kyiv.SPILNO/ 
 

 

Export Lab

Export Lab пропонує: iнноваційну довгострокову освітньо-практичну програмуяка реалізується успівпраці з Факультетом економічних наук (ФЕНі Асоціацією випускників НаУКМА та покликана опрацювати нові підходи до формування ринково-орієнтованої вищої освіти. Метасприяти розвитку експорту малого та середнього бізнесу (МСБ), академічного підприємництва, допомогти студентам і студенткам під керівництвом досвідчених фахівців/фахівчинь отримати досвід у проведенні досліджень, розвитку експорту та підприємництва.

ПартнериФЕННа УКМА, KMA Аlumni, KMBS.

Висловили бажання до співпраці: Global Ukraine, Enactus, JCI Youth, AISEC, іншіВНЗ, ТППУ, НПМСБУСПП, «Велика четвірка», міжнародні юридичнітафінансові компанії, донор; профільні комітети ВРУ, КМДА, МЕРТ, МінАгроПрод, ДП - Укрзовнішінформ, УкрЗовнішПроЕкспертиза, підприємства експортерита, БА, інкубатори та хаби, ут.ч. - iHUB та інші партнери.

Контакти:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Плани діяльності та деякі результати попередніх періодів:

Плани на 2016-17 роки 

  • Створення Export Lab та її сайту;
  • Розробка та реалізація сертифікатної програми “Export&MSB Studies” для студентів/студенток та підприємців/підприємець;
  • Розвиток експертної спільноти та Дискусійного клубу @CID та його проектів;
  • Розвиток академічного підприємництва та інкубаційного сервісу CID, зокрема через конкурс студентських та академічних бізнес-планів, тренінгів щодо менеджменту інновацій, бізнес-планування;
  • Створення 3E Lab і розвиток академічного підприємництва у цій сфері; 
  • Розвиток міжнародної могилянської мережі-партнерів CID  Labs та їх українських бізнес-партнерів;
  • Розвиток співпраці з Урядом та міжнародними донорськими організаціями в рамках програми.

2015-14 роки

  • Розвиток мережі партнерів серед соціально-відповідального бізнесу, у тому числі бізнес-асоціацій, відповідних структур надання технічної допомоги Україні;  
  • Розробка спільно з CIPE (філія AmCham) концепції та веб-рішення щодо долучення партнерів до Платформи МСБ  - офіційного веб-представництва об'єднань малого та середнього бізнесу, яке допомагає їм консолідувати Голос МСБ у налагодженні діалогу з Владою, розвитку кооперації та ініціатив задля створення в Україні кращого бізнес-клімату. До Платформи долучилося 70+ бізнес-асоціацій. Влада почала “чути”, зокрема  відбулися  перші за останні 10+ років Парламентські слухання щодо політики розвитку МСБ;
  • Участь у розробці Стратегії НаУКМА (група фінанси та управління), зокрема щодо політики diversified funding та стратегічних цілей. Представлення висновків ЦРІ напрезентації дослідження з академічного підприємництва, організованого фондом Фрідріха Науманна;
  • Партнерство з організаторами публічного візиту в Київ сера Річарда Бренсона. Тренінг для 60+ студентів КМА щодо івент-менеджменту. Дослідження варіантів співпраці з Національним Космічним Агентством України;
  • Розробка концепції створення в КМА бізнес-інкубатора/хаба та презентація її для науковців КМА та експертів Світового Банку. Розробка концепції створення музею сучасних інновацій на базі успішних прикладів зі світових крауд-фандінгових платформ (Kickstarter, Indiegogo). Налагодження співпраці з Фондом цивільних досліджень та розвитку США (CRDF) щодо менеджменту інновацій у секторі науки та виведення їх на світовий ринок у співпраці з експертами та партнерами із США. Проектування сертифікатно-вибіркового курсу щодо менеджменту інновацій у співпраці з ФЕН та ФПрН;
  • Підтримка ініціативної групи з розвитку освіти та проектів у сфері Еко-Енерго-Ефективнсті (3Е) на базі НаУКМА. Проведення преселекції потенційних старт-ап проектів у 3Е та дослідження можливості формування окремих тематичних кластерів-партнерів КМА. Проектування концепції ринково-орієнтованої освіти у сфері 3Е. Розробка концепції 3Е модернізації будинку Настоятеля та створення на його основі постійно-діючої експозиції 3Е інновацій. Дослідження систем автоматизованого обліку ресурсів та розробка проекту з впровадження пілоту на базі КМА, створення служби енерго-менеджменту. Пошук партнерів для проведення енерго-аудиту інфраструктури КМА та підготовки проектів з її енерго-модернізації;
  • Організовано трансфер європейського досвіду залучення партнерів та фінансування з ЄС для розвитку наукових досліджень, їх впровадження та фінансування інноваційних МСБ. Перша сесії відбулася за участі експертів SES, Team Europe, посла EARMA. Налагоджено комунікацію з координаційними офісами в Україні програми HORIZON2020Enterprise Europe Network;
  • Налагоджено комунікацію з найбільшою мережею інкубаторів/хабів від Seed Forum (яку підтримує Норвежський Уряд) та найбільшою асоціацією МСБ в Європі  UEAPME (12+ млн. учасників);
  • Кооперація з ініціативою консолідації зарубіжних спільнот українців Global Ukraine;
  • Пілотна група магістрів кафедри маркетингу та управління бізнесом ФЕН прийняла участь у програмі Export&MSB Studies. Сформовано команду менторів із КМА-спільноти, 4 пілотні команди менторів і студентів, що працюють на щотижневій основі. Опрацьовується методика «learning by doing». В результаті дослідження конкурентних експортних секторів та їх зарубіжних ринків знайдено 2 нерозвинуті експорто-спроможні сектори із значною доданою вартістю, порівняно з експортованою зараз сировиною. Сформовано short-list підприємств-експортерів (30+), з якими ведуться консультації. Відібрано 3 підприємства для пілотування;  
  • Спільно з ФЕН та ІнноЛаб НаУКМА організовано дискусійний клуб для обговорення теорій, моделей, практик, перспектив і напрямків інноваційного розвитку, орієнтованого на пошук ефективних рішень та оптимальних шляхів їх впровадження в сферах економіки, суспільства, сталого розвитку, кліматичних змін і політики. Діяльність клубу включає проведення круглих столів і семінарів, моделювання та прогнозування інноваційного розвитку на національному, галузевому та місцевому рівнях. Відбулися зустрічі-семінари за участі науковців НаУКМА "Моделювання економічної системи України" (спільно з КМЕФ), «Складні системи конфлікту: динаміка, моделі, спектральний аналіз» (спільно з Інститутом математики НАНУ, World foresight collaboration network), "Актуальність Моделі інноваційного розвитку для України" (за участі науковців з ФЕН та ФПрН НаУКМА, НАНУ, іншими ВНЗ).

 

Eco Lab

 

Еco Lab 3E – платформа, створена на базі Центру розвитку інновацій НаУКМА для развитку в Україні інноваційної мережі  пошуку, відбору та реалізації ідей у сфері 3Е: Еко- Енерго – Ефективності.

Eco Lab 3E функціонує як  експертний і координаційний центр сприяння сталому розвитку в Україні, майданчик організації ефективної взаємодії усіх  учасників ринку 3Е-технологій.

Завданнями Лабораторії є: сприяння сталому розвитку суспільства шляхом демократичних перетворень у довкільній сфері,  удосконалення екологічного управління та пошуку інноваційних шляхів реагування на довкільні виклики, зміцнення наукового та експертного потенціалу НаУКМА у цій галузі.

Партнери: Кафедра екології НаУКМА,КМA Аlumni, ГП Нова Країна – Екологія, KyivSmartCity, Київська, Одеська та інші ОМС, Національний екологічний центр України, ГО «Агенція Європейських Інновацій», Smart City Lab, АППАУ, Центр цифрової науки УНГ, Київський академічний університет та інші партнери. 

Стратегічні цілі та завдання:

-       Сприяння впровадженню 3Е-інновацій в економіці, управлінні, освіті, охороні довкілля, політиці. Основні критерії: Інноваційність, бізнес-ефективність, екологічність, енергоефективність, стратегічність приорітетів державної та регіональної політики

-       Сприяння розбудові інноваційної мережі партнерів та співробітництву в реалізації спільних проектів та підтримка проектів партнерів.

Наша діяльність:

-       Дискусійний Клуб: формування інноваційної політики та стратегій сталого розвитку громади, держави, суспільства; формування критеріїв відбору та підтримки проектів; формування партнерської мережі експертів та організацій у сфері інноваційної політики сталого розвитку.

-       Інноваційна довгострокова освітньо-практична програма розвитку експорту Еxport-studies

-       Проект Громадський бюджет(бюджет участі, participatory budget)

-       Підтримка ініціативної групи з розвитку освіти та проектів у сфері Енерго-Ефективнсті (2Е) на базі НаУКМА

-       Підтримка Лабораторії IT-Agrotech NaUKMA (спільно з Фін-тех Лаб Факультету інформатики НаУКМА

-       Співпраця з громадськими організаціями, з прогресивними  ЦОВ та РОВ

-       Консультації та адвокація для 3Е-проектів.

Поточні проекти:

Еко-моніторинг: інформаційно-аналітичні системи екологічного моніторингу, спільно з НДІРоМ, ГАО НАНУ, ІПМЕ НАНУ, ІПММС НАНУ, Кафедрою екології НаУКМА.

ЕКО-розвиток: стратегії та програми сталого розвитку громад, регіонів та міст (участь у розробках 5 стратегій: 2-на рівні областей, 2 міста, 1 громада, та м. Київ)

ЕКО-смарт: Смарт-сіті, Смарт-регіон (Зокрема Київ Смарт Сіті)

ЕКО-інновації: база 3Е-інновацій, консультації для громад та МСП

ЕКО-громади: опитування екологічних проблем громад, розробка стратегій для їх вирішення

ЕКО-платформи: участь у створенні та координації громадських платформ сталого інноваційного розвиту: Суспільна інноваційна мережа України, Міжнародна платформа використання науки, інновацій і технологій в інтересах сталого розвитку

Еко-демократія: платформи участі, громадський бюджет, групи в соціальних мережах

Еко-кластери: агровиробничий кластер екологічної продукції «ЕКО-АГРО», регіональні стратегії розумної спеціалізації, інноваційні екосистеми.

Інноваційно-меценатська діяльність для шкіл

ЦРІ допомагає запровадити ІТ-інструменти планування та обліку фінансової діяльності, які  є унікальним рішенням обліку, контролю фінансів і аналізу діяльності батьківських комітетів для електронної звітності та для прийняття колективних рішень в навчальних закладах.

© 2012-2017 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна