НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 277850

Назва:

Методика викладання екології у вишій школі



Анотація: Сучасні магістри з екології мають навчитись виявляти професійні компетентності, які спрогнозувало суспільство для них: формувати знання принципів, методів та організаційних процедур наукової діяльності, загальнонаукових (традиційних, сучасних), конкретно-наукових (міждисциплінарних, спеціальних) методів досліджень; виявляти здатність до пошуку, опрацювання та узагальнення професійної, науково-технічної інформації, знання в галузі сучасних інформаційних технологій і ресурсів, необхідних в професійній діяльності; виявляти здатність застосовувати педагогічно-психологічні засади навчально-виховного процесу ЗВО; виявляти здатність використовувати нормативно-правові та організаційні основи навчально-виховного процесу ЗВО; демонструвати навички щодо впровадження сучасних технічних засобів навчально- виховного процесу ЗВО; ілюструвати здатність використання нормативної бази міжнародних і державних структур, постановки навчальної мети, відбору та структурування змісту лекцій, практично-семінарських занять; ілюструвати складання навчальної програми з курсу; виявляти здатність застосувати методи, прийоми організації навчально-пізнавальної діяльності студентів (бесіди, діалогу, диспуту, мозкової атаки, сюжетно-рольової гри, роботи в групах тощо); реалізувати знання сучасних способів передавання та розміщення інформації в електронній мережі тощо. Курс викладається в інтерактивній формі і має практичне спрямування.

Тип дисципліни: вибірковий

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: 3 кредити ЕКТС (90 годин) Заняття в аудиторії: 28 год. (14 лекційних і 14 семінарських занять по 2 академічні години). Самостійна робота слухачів курсу: 62 год.

Форма контролю: залік

Викладач(і): Горошкова Лідія Анатоліївна, доктор економічних наук, професор

Результати навчання: ПР01. Знати та розуміти фундаментальні і прикладні аспекти наук про довкілля.
ПР02. Уміти використовувати концептуальні екологічні закономірності у професійній діяльності.
ПР03. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції природознавства, сталого розвитку і методології наукового пізнання.
ПР08. Уміти доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, власні обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу.
ПР10. Демонструвати обізнаність щодо новітніх принципів та методів захисту навколишнього середовища.
ПР11. Уміти використовувати сучасні інформаційні ресурси з питань екології, природокористування та захисту довкілля
ПР17. Критично осмислювати теорії, принципи, методи і поняття з різних предметних галузей для вирішення теоретичних задач і проблем.
ПР19. Уміти самостійно планувати виконання дослідницького завдання та формулювати висновки за його результатами.
ПР22. Застосовувати положення методичної науки у практичній педагогічній діяльності (формувати зміст, обирати оптимальні форми і методи навчання, оцінювати результати навчання та впроваджувати педагогічні інновації).



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: педагогіка вищої освіти, загальна психологія

Зміст дисципліни: Навчальна дисципліна "Методика викладання екології у вищій школі" є дисципліною вільного вибору студентів з блоку "Психолого-педагогічної підготовки". Основні завдання вивчення дисципліни полягають в ознайомленні студентів із основними принципами, методами, формами організації, технологіями виховної, навчальної та організаторської діяльності викладача у вищій школі. Курс спрямований на створення умов для творчого розвитку обдарованої особистості і підготовку фахівців за одним з функціональних напрямів діяльності: науково-дослідним, науково-педагогічним, управлінським. Педагогічні знання, вміння та навички в кожному з зазначених напрямів займають чільне місце, а отже проблема набуття саме педагогічних, зокрема методичних вмінь та навичок є актуальною. Курс направлений на підготовку фахівців-екологів з високим методологічним рівнем викладання фундаментальних екологічних знань, формування екологічного мислення та екологічної культури особистості на основі екологізації спеціальних навчальних дисциплін та екологічного просвітництва. У результаті засвоєння даної дисципліни студенти повинні вміти застосувати професійну компетентність викладача задля управління навчально-виховним процесом, а також здійснювати педагогічне планування.


Рекомендована література: 1. Ортинський В. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 471 с.
2. Ортинський В. Педагогіка вищої школи : підручник. Львів: Вид-во Львівської по- літехніки, 2017.
3. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навчальний посібник. 2-ге вид., допов. Київ: Академвидав, 2014. 456 с. (Серія "Альма-матер").
4. Голік О.Б. Педагогічна майстерність: організаційно-управлінський аспект: Навч. посібн. Донецьк: Ноулідж, 2010. 242 с.
5. Горошкова Л.А. Освіта для сталого розвитку: теорія, методологія, практика. Київ: БІНПО, 2022. 102 с.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою. Відвідування лекційних оцінюється в 2 бали, пропущені заняття відпрацьовуються письмово за наданими завданнями. Активність на семінарських заняттях оцінюється у 5 балів максимум. Максимальна кількість набраних балів за семінарські заняття - 35. Виконання самостійної творчої роботи завдань на задану тему в рамках програми курсу. Розробляється і здається індивідуально. Максимальна кількість набраних балів за самостійну роботу - 21. Залік може відбуватися у формі презентації та захисту самостійної роботи на задану тему. Аудиторна робота в триместрі - 49; самостійна робота - 21; залік - 30. Разом - 100.

Мова навчання: українська