НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 277852

Назва:

Біорізноманіття



Анотація: Курс "Біорізноманіття" є необхідною складовою частиною дисциплін професійної підготовки магістрів і спрямований на опанування слухачами основних теоретичних положень про живу природу та сучасних методів визначення та оцінки стану біорізноманіття. Курс надає знання про основні поняття і терміни біорізноманіття; основні групи організмів, що населяють Землю; про стан рідкісних та зникаючих видів; основні законодавчі документи, що забезпечують збереження різноманіття, аналізує сучасний стан біорізноманіття планети, регіонів, тощо; навчає прогнозуванню змін біорізноманіття та плануванню заходів по збереженню зникаючих видів, ознайомлює з основними законодавчими актами по його збереженню та методами оцінки та аналізу сучасного стану рідкісних та зникаючих видів. Ця дисципліна формує теоретичні знання щодо впливу біотичних та антропогенних факторів на біорізноманіття та необхідні природоохоронні заходи для підтримання біорізноманіття різних екосистем, а також формує навички застосування інноваційних методів дослідження видів і екосистем.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: 1

Семестр: 2

Кількість кредитів: Кількість кредитів: загальна кількість годин - 120 ; аудиторні години - 42 ; в т.ч. лекції - 14 год., семінари - 14, практичні заняття - 14 год.; самостійна робота - 78 год.; кількість кредитів ЄКТС - 4,0

Форма контролю: залік

Викладач(і): : д.б.н. професор Шевцова Людмила Василівна

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студенти будуть знати та розуміти фундаментальні і прикладні основи визначення, формування та еволюції біорізноманіття. Слухачі зможуть критично осмислювати теорії, принципи, методи і поняття з різних предметних галузей для вирішення теоретичних задач і проблем дослідження, збереження та сталого використання біорізноманіття на різних рівнях організації біосфери; планувати та виконувати науково-дослідницьку роботу; прогнозувати ризики змін біорізноманіття, створювати бази даних і розробляти рекомендації для екологічно безпечного планування господарської та соціальної діяльності людини; застосовувати знання з біорізноманіття у справі охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів. отримання знань щодо закономірностей формування біорізноманіття на Землі та перспектив його збереження в умовах антропогенної трансформації екосистем, змін клімату; оцінювати втрати та збитки біорізноманіття в наслідок воєнних дій та розробляти шляхи відновлення.

Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Загальна біологія, основи генетики, основи загальної екології, популяційна екологія, біогеографія.

Зміст дисципліни: Курс включає наступні основні тематичні блоки: Становлення дисципліни "біорізноманіття" як наукової дисципліни про збереження живої природи; Застосування різних показників до характеристики видового різноманіття; Біорізноманіття як основа організації живих систем; Дослідження видового різноманіття; Біорізноманіття видове, популяційне, екосистемне; Прісноводні екосистеми та їх біорізноманіття; Дослідження біорізноманіття різних природних зон України, кластерний аналіз; Втрати та фрагментація екосистем та їх наслідки; Поняття екомережі та екокоридорів, Структура української екомережі; Загрози біорізноманіттю та напрямки природоохоронної діяльності по його збереженню; Глобальні фактори змін біорізноманіття та біоценотичні катастрофи.


Рекомендована література: Екологія біорізноманіття. Підручник./ А.В. Яцик, Ю.М. Грищенко, А.Ю. Якимчук, І.А. Пашенюк; за ред. А.В. Яцика. - К.: Генеза, 2013. - 408 с.
Бобильов Ю.П. Екологія. Підручник. Харків, 2014. 672 с
Biological Diversity: Frontiers in Measurement and Assessment, Red. Anne E. Magurran, Brian J. McGill, OUP Oxford,2010, 364. ISBN 0199580669, 9780199580668
Шостий національний звіт про виконання Україною Конвенції ООН про охорону біологічного Різноманіття Українська версія грудень 2018 р. 122 c /https://www.cbd.int/doc/nr/nr-06/ua-nr-06-uk.pdf


Форми та методи навчання: лекції, семінарські та практичні заняття, сам. робота

Методи й критерії оцінювання: Поточний контроль (70%): семінарські та практичні заняття, індивідуальна робота. Підсумковий контроль ( 30 %) - залік

Мова навчання: українська