НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 279304

Назва:

Науково-дослідний семінар



Анотація: Мета опанування дисципліни полягає в формування системи лінгвістичних знань і навичок самостійної наукової роботи з актуальних проблем українського, слов'янського та загального мовознавства. Головним завдання дисципліни є теоретичне обґрунтування та всебічне вивчення засад практичного виконання науково-дослідної роботи з актуальної проблеми; зібрання та систематизування мовних фактичних матеріалів з теми дослідження; опрацювання фахової літератури з обраної теми; здійснення лінгвістичного аналізу мовного матеріалу відповідно до поставлених завдань; формування та вміння аргументовано захищати основні положення виконаногодослідження; вироблення навичків критичного опонування в процесі обговорення наукових доповідей; виконання самостійного завершеного дослідження мовознавчої проблеми. Науково-дослідний семінар органічно пов'язаний із системою теоретичних та історичних дисциплін мовознавчого циклу, яких у навчальному плані понад 30. Він продовжує розвивати навички самостійної науково-дослідної роботи, закладені в процесі виконання курсових і дипломних робіт. Курс готує студентів до можливої подальшої наукової роботи в галузі мовознавства, навчання в аспірантурі тощо.

Тип дисципліни: нормативний

Рік навчання: 2

Семестр: 3,4

Кількість кредитів: 5

Викладач(і): Лучик А. А., проф., д. філ. н.

Результати навчання: Студент повинен знати й уміти:
- здійснювати суцільну вибірку фактичного матеріалу та його систематизацію відповідно до мети і поставлених завдань;
- критично опрацювати фахову літературу;
- опанувати необхідну термінологію, методи і прийоми дослідження;
- реалізовувати теоретичні засади в процесі практичного аналізу фактичного матеріалу;
- узагальнювати отримані результати проведеного дослідження;
- оформлювати науково-дослідну працю відповідно до вимог ВАК України;
- кваліфіковано оцінювати наукові доповіді та праці.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Науково-дослідний семінар органічно пов'язаний із системою теоретичних та історичних дисциплін мовознавчого циклу, яких у навчальному плані понад 30. Він продовжує розвивати навички самостійної науково-дослідної роботи, закладені в процесі виконання курсових і дипломних робіт. Курс готує студентів до можливої подальшої наукової роботи в галузі мовознавства, навчання в аспірантурі тощо.

Зміст дисципліни: Науково-дослідний семінар органічно пов'язаний із системою теоретичних та історичних дисциплін мовознавчого циклу, яких у навчальному плані понад 30. Він продовжує розвивати навички самостійної науково-дослідної роботи, закладені в процесі виконання курсових і дипломних робіт. Курс готує студентів до можливої подальшої наукової роботи в галузі мовознавства, навчання в аспірантурі тощо.


Рекомендована література: 1. Зиндер Л.Р. Общая фонетика. - М., 1979.
2. Кочерган М.П. Основи зіставного мовознавства. - К., 2006.
3. Левицкий В.В. Семасиология. - Винница, 2006.
4. Пономарів О.Д. Стилістика сучасної української мови. - К., 2000.
5. Русанівський В.М. Структура лексичної і граматичної семантики. - К., 1988.
6. Сучасна українська літературна мова: Вступ. Фонетика. - К., 1969.
7. Сучасна українська літературна мова: Лексика і фразеологія. - К., 1973.
8. Сучасна українська літературна мова: Морфологія. - К., 1969.
9. Тараненко О.О. Мовна ситуація та мовна політика в сучасній Україні // Мовознавство. - 2003. - № 2-3.
10. Українська мова: Енциклопедія. - Вид. 3-6. - К., 2007.
11. Яворська Г.М. Прескриптивна лінгвістика як дискурс. Мова, культура, влада. - К., 2000.
12. S?owia?ska onomastyka: Encyklopedia. - Warszawa-Krak?w, 2002-2003. - T.1-2.

Додаткова навчальна і наукова література

Додаткова література є індивідуальною для різних тем наукових (магістерських) досліджень, тому їхні автори самостійно укладають списки необхідної для власної праці літератури.

Довідкова література
13. Ахманова О.С. Словарь лингвистических терминов. - М., 1966.
14. Ганич Д.І., Олійник І.С. Словник лінгвістичних термінів. - К., 1985.
15. Языкознание: Большой энциклопедический словарь / Гл. ред. В.Н. Ярцева. - М., 1998.


Форми та методи навчання: семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: З науково-дослідного семінару підсумкове оцінювання знань студентів здійснюється у фомі заліку за результатами зведеного тексту наукових доповідей з обраної теми або за участю в наукових конференціях і наявністю опублікованих матеріалів у науковому виданні. Загальна оцінка за вивчення дисципліни "Науково-дослідний семінар" виставляється за 100-бальною шкалою з урахуванням результатів як поточного контролю, так і заліку. Завдання поточного контролю оцінюються в діапазоні від 0 до 75 балів (включно), а завдання, що виносяться на залік, від 0 до 25 балів (включно). До відомості обліку поточної та підсумкової успішності заносяться сумарні результати в балах поточного контролю та заліку

Мова навчання: українська