Код: 296577Назва:
Теорія медіакультури
Анотація: Основною метою курсу є ознайомлення студентів із засадничими теоріями та концепціями медіакультури, мас-медіа, а також навчання студентів теоретичних та практичних навичок аналізу медійних текстів, стимулювання критичного осмислення артефактів сучасної медіакультури (кіно, фотографія, медіа мистецтво). Зміст курсу покликаний ознайомити студентів із сучасними тенденціями розвитку медіакультури у світі, таким чином готуючи до самостійного осмислення процесів в сфері мас-медіа та інформаційному просторі загалом.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 1Семестр: 2Кількість кредитів: 3.5Форма контролю: залікВикладач(і): Романюк Вікторія СергіївнаРезультати навчання: Студент повинен знати:-Основні поняття та визначення: культури, медіакультура, масова культура, масова комунікація, тощо.-Ключові медіатеорії;-Методологію аналізу медіатекстів;-Приклади сучасної медіакультури.Студент повинен вміти:-Коректно застосовувати основні поняття та визначення.-Аналізувати основні медіатеорії;-Працювати з медіатекстами (аналіз та інтерпретація);-Розуміти й оцінювати процеси сприйняття аудиторії прикладів медіакультури; -Аналізувати приклади сучасної медіакультури.Спосіб навчання: аудиторнийЗміст дисципліни: Основною метою курсу є ознайомлення студентів із засадничими теоріями та концепціями медіакультури, мас-медіа, а також навчання студентів теоретичних та практичних навичок аналізу медійних текстів, стимулювання критичного осмислення артефактів сучасної медіакультури (кіно, фотографія, медіа мистецтво). Зміст курсу покликаний ознайомити студентів із сучасними тенденціями розвитку медіакультури у світі, таким чином готуючи до самостійного осмислення процесів в сфері мас-медіа та інформаційному просторі загалом.Рекомендована література: -Strinati, D. (2004). An Introduction to Theories of Popular Culture. Chapter 1. Mass Culture and Popular Culture. pp. 1-45.- Сторі, Дж. Теорія культури та масова культура. с. 13-37.Додаткова література:- Grossberg, L. et al. Media Making. Mass Media in a Popular Culture. pp. 3-33.-Carey, J. (2009). Communication as Culture. pp. 11-29- Сторі, Дж. Теорія культури та масова культура. Підрозділ "Франкфуртська школа" (ст. 141-156), Розділ 7 "Постмодернізм" (ст. 237-279)-) Беньямін, В. "Твір мистецтва в епоху його технічної відтворюваності" (рос. мовою - "Произведение искусства в эпоху его технической вопроизводи- Гундорова, Т. "Транзитна культура", с. 513-546.Додаткова література:- Сторі, Дж. Теорія культури та масова культура. Розділи 4 (102-123), 5 (141-156, 176-183), 6 Nexon, D. H., & Neumann, I. B. (Eds.). (2006). Harry Potter and international relations. Rowman & Littlefield. Introduction: Harry Potter and the Study of World Politics, https://books.google.com.ua/books?id=df5uAAAAQBAJ&pg=PA1&source=gbs_toc_r&cad=3#v=onepage&q&f=false - Fiske, J. MTV: Post-Structural Post-Modern. Journal of Communication Inquiry. 1986. Сторі, Дж. Теорія культури та масова культура. Підрозділ "Франкфуртська школа" (ст. 141-156), Розділ 7 "Постмодернізм" (ст. 237-279)- Бодріяр Ж. Симулякри і симуляція. Київ: Основи, 2004. 231 с. (ст. 117-127)-Taylor, P. (et al.). Critical Theories of Mass Media. Then and Now. pp. 133-177.- Matheson, D. (2001). Media Discourses. Chapter 5 "Making sense of images: the visual meaning of reality television", pp. 100-118Додаткова література:- Gauntlett, D. Media, Gender and Identity. Chapter 10. pp. 211-247- Holmes, S. 'Reality Goes Pop!' - Reality TV, Popular Music, and Narratives of Stardom in Pop Idol - Fiske. J. (2005). Shopping for Pleasure. In Fiske, J. Reading the Popular, pp. 13-43.Барт, Р. Міфології. Вибрані есе (есе Міф сьогодні!)-Couldry, N. (2002). Playing for celebrity. Big Brother as Ritual Event. Television New Media. Vol. 4 No. 3, 283-293.-Nossek, H. (2008). 'News media' - media events: Terrorist acts as media events. Communications - The European Journal of Communication Research, 33(3), 313-330.Додаткова література:- Carey, J. (1998) "Political ritual on television. Episodes in the history of shame, degradation and excommunication" In Liebes and Curran (ed). Media, Ritual and Identity. pp. 42-71.- Liebes, T. (1998) "Television's disaster marathons: a danger for democratic processes?" In Liebes and Curran (ed). Media, Ritual and Identity. pp. 71-84.- Saenz, M. Television Viewing as a Cultural practice. Journal of Communication Inquiry 16:2 (summer 1992), pp. 37-51- Couldry, N. Media Rituals. A Critical Approach. Chapter 2, pp. 21-37.Manovich, L. (2006). 'What is new media?" in Hassan, R., Thomas, J. (2006) The New Media Theory Reader. pp. 5-11.- Catricala V. Media Art. Towards a New Definition of Arts in the Age of Technology / V. Catricala. - 2015. - Rezhym dostupu: http://www.academia.edu/11185472/Media_Art._Towards_a_New_Definition_of_Arts_in_the_Age_of_Technology.- Пруденко Я. Інституалізація українського медіамистецтва (від початку 90-х рр. до сьогодні). https://www.culturology.academy/wp-content/uploads/KD4_Prudenko.pdf-What is media art? http://www.mediacultures.net/mah/what-is-media-art/-Conservation of Media Arts - With the focus on Case study on Nam June Paik's Video Art https://www.incca.org/blog/conservation-media-arts-focus-case-study-nam-june-paik%E2%80%99s-video-artДодаткова література:-Відкритий архів українського медіа-арту http://www.mediaartarchive.org.ua/education/nkhsh/-Lister, M. et al. (2009). New Media: a Critical Introduction pp. 9-44, 237-286. 381-413-James Monaco. "How to Read a Film: The World of Movies, Media, Multimedia: Language, History, Theory", Oxford University Press, 2000 - 672 P.-Hicks, J.. Dziga Vertov: defining documentary film. - London; New York: I.B.Tauris, Palgrave Macmillan, 2007. - 194 p.Jenkins, Henry. "Transmedia Storytelling." MIT Technology Review, January 15, 2003. https://www.technologyreview.com/2003/01/15/234540/transmedia-storytelling/-The Future of Longform. Columbia Journalism Review (2013) https://archives.cjr.org/behind_the_news/longform_conference.php-Multimedia Storytelling: learn the secrets from experts https://multimedia.journalism.berkeley.edu/tutorials/starttofinish/ Форми та методи навчання: лекціцйні, семінарські, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 55 балів (опитування, виступи на практичних заняттях,презентації, проміжні контрольні роботи);фінальний проєкт - 25 балів, підсумковий контроль - 20 балів (форма контролю - залік).Мова навчання: українська