Код: 301147Назва:
OSINT: практикум
Анотація: Курс присвячений ознайомленню з основами розвідки відкритих даних і їхнього використання для верифікації інформації.
Завдання вивчення дисципліни: формування навичок використання відкритих інструментів для критичного аналізу даних і інформації; розуміння основних підходів та природи сучасної дезінформації; оволодіння навичками та знаннями для ефективного спростування або підтвердження наявних даних або інформації; вміння захистити свої дані.
Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 2Семестр: 3Кількість кредитів: 3Форма контролю: залікРезультати навчання: По закінченню курсу студент повинен: 1. Знати основи розвідки ввідкритих даних і їхнє викори стання для верифікації інформації, методи роботи з даними, як візуалізувати отримані та оброблені дані, як створити на основі даних журналістський матеріал. 2. Вміти використовувати відкриті інструменти для критичного аналізу даних і інформації; розуміти основні підходи та природи сучасної дезінформації; володіти навичками та знаннями для ефективного спростування або підтвердження наявних даних або інформації; вміти захистити свої дані.Спосіб навчання: аудиторнийЗміст дисципліни: Завдання вивчення дисципліни: формування навичок використання відкритих інструментів для критичного аналізу даних і інформації; розуміння основних підходів та природи сучасної дезінформації; оволодіння навичками та знаннями для ефективного спростування або підтвердження наявних даних або інформації; вміння захистити свої дані.
Рекомендована література: .Фонд "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва. 2020. Опитування громадської думки. Посібник для журналістів. Available at: https://razumkov.org.ua/sotsiologiia/posibnyk-dlia-zhurnalistiv 2.Рослінг Ганс, Рослінг Уля, Рослінг-Рьоннлюнд Анна. 2019. Фактологія. 10 хибних уявлень про світ, і чому все набагато краще, ніж ми думаємо3.Cairo, Alberto. 2016. Truthful Art, The: Data, Charts, and Maps for Communication (Voices That Matter) 1st Edition4.Cohen Sarah. Numbers in Newsroom: Using Math and Statistics in the News5.European Journalism Center. 2010. "Data-Driven Journalism: What Is There to Learn?"6.Fred Vallance-Jones and David McKie. 2017. The Data Journalist: Getting the Story7.Gray, J., Bounegru L. 2019. The Data Journalism Handbook 2. Available at: https://datajournalism.com/read/handbook/two 8.Herzog David. 2015. Data Literacy: A User's Guide9.Houston Brant. 2018. Data for Journalists 5th Edition10.Howard, Alexander B. 2014. "The Art and Science of Data-Driven Journalism" Tow Center for Digital Journalism. A Knight Report. Available at: https://academiccommons.columbia.edu/doi/10.7916/D8Q531V111.Huff Darrell. 1993. How to lie with statistics12.Kuang Keng Kuek Ser. 2018. Best practices for data journalism. Available at: https://www.kbridge.org/wp-content/uploads/2018/04/Guide-3-Best-Practices-for-Data-Journalism-by-Kuang-Keng.pdf 13.Marzouk Lawrence, Boros Crina. 2018. Getting Started In Data Journalism. Available at: https://birn.eu.com/wp-content/uploads/2018/08/Data-journalism-single-page.pdf 14.Meyer Philip. 2002. Precision Journalism: A Reporter's Introduction to Social Science Methods15.Miller Claire. 2016. Getting Started with Data Journalism16.Paulos John Allen. 2013. A Mathematician Reads the Newspaper17.Rogers Simon. 2013. Facts are Sacred18.The Investigative Reporter's Handbook: A Guide to Documents, Databases, and Techniques 19.Yau Nathan. 2011. Visualize This: The FlowingData Guide to Design, Visualization, and Statistics 1st Edition20.Wong Dona M. 2013. The Wall Street Journal Guide to Information Graphics: The Dos and Don'ts of Presenting Data, Facts, and FiguresДодаткові ресурси:https://www.theguardian.com/data https://www.cjr.org/tow_center_reports/the_curious_journalists_guide_to_data.php https://datajournalism.com/https://onlinejournalismblog.com/https://fivethirtyeight.com/http://visualoop.com/ Форми та методи навчання: практичні заняття, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (опитування, виступи на практичних заняттях,презентації, проміжні контрольні роботи);груповий фінальний проєкт - 20 балів, підсумковий контроль - 20 балів (форма контролю - залік).Мова навчання: українська