НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 301215

Назва:

Нові медіа та онлайнова журналістика



Анотація: Мета курсу: Ознайомити студентів із змінами, що відбуваються в індустрії медіа, навчити орієнтуватись у форматах та підходах, що використовуються в онлайн журналістиці, пояснити, як монетизуються сучасні ЗМІ.

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 2

Семестр: 3

Кількість кредитів: 3

Форма контролю: залік

Викладач(і): Жданова Марія Олександрівна

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
В чому особливість та специфіка нових медіа
Основні виклики та можливості для журналістів в сучасній медіасистемі
Як монетизуються нові медіа
Випускники зможуть:
Застосовувати методи та принципи критичного мислення
Обирати та створювати контентні стратегії для медіа
Аналізувати ефективність роботи нових медіа



Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Теорія медіакультури Менеджмент Мультимедійні журналістські проекти

Зміст дисципліни: Основні принципи роботи онлайнової журналістики, основні відмінності від традиційних медіаплатформ; нові медіа - типи, особливості та використання у журналістській діяльності. Цифрова, мультимедійна, конвергентна журналістика.


Рекомендована література: Література:
Chun, W. H. K., Fisher, A. W., & Keenan, T. (2016). New media, old media: A history and theory reader. pp. 1-4. Доступ: http://atc.berkeley.edu/201/readings/Chun_NMOM.pdf
Shirky, C. (2014). Last Call. The end of the printed newspaper. Medium. Доступ: https://medium.com/@cshirky/last-call-c682f6471c70

Madrigal, A.C. (2013). 2013: The Year 'the Stream' Crested. The Atlantic. Доступ: https://www.theatlantic.com/technology/archive/2013/12/2013-the-year-the-stream-crested/282202/
Murray J.H., (2016). Hamlet on the Holodeck. The Future of Narrative in Cyberspace. Chapter 3. pp.68-96
Доступ: https://lm03-17.digitalscenography.org/wp-content/uploads/2017/09/Hamlet-on-the-Holodeck.pdf
Додаткова література:
Shirky, C. (2008). Here comes everybody. Penguin Books. Доступ:
https://uniteyouthdublin.files.wordpress.com/2015/01/here_comes_everybody_power_of_organizing_without_organizations.pdf
Wardrip-Fruin, Noah & Montfort, Nick. (2003). The New Media Reader. Доступ: https://monoskop.org/images/4/4c/Wardrip-Fruin_Noah_Montfort_Nick_eds_The_New_Media_Reader.pdf
Література:
Phillips, W. (2018). The Oxygen of Amplification: Better Practices for Reporting on Extremists, Antagonists, and Manipulators Online. Data & Society. Доступ: https://datasociety.net/wp-content/uploads/2018/05/FULLREPORT_Oxygen_of_Amplification_DS.pdf?fbclid=IwAR33B6ezR7EtdwS34SFo1PDErEZnQBFK_d7zviknXeIYCMfhAITNubwMl84 (Part III, p. 104-124 - обов'язково, частина I і II - за бажанням)
Додаткові матеріали:
Дейвіс, Н. (2011). Новини пласкої землі. - К.:Темпора. - 548 с.
Holiday, R. (2012). Trust me, I'm lying: the tactics and confessions of a media manipulator. New York: Portfolio. Доступ (англ.): https://drive.google.com/file/d/0B2L8qSlTcz1NUEduWUl2RHFLaGM/view?usp=sharing
Соціальні мережі в Україні (Facebook, Twitter, YouTube, Instagram). Статистика використання, особливості роботи. Заборона ВК в Україні: причини та наслідки.
Література:
Антонишин, Н., Марушкіна, І. (2014). Карта соціальних медіа України. Медіакритика. Доступ: https://www.mediakrytyka.info/ohlyady-analityka/karta-sotsialnykh-media-ukrayiny.html
Constine, J. (2016). How Facebook News Feed Works. Tech Crunch. Доступ: https://techcrunch.com/2016/09/06/ultimate-guide-to-the-news-feed/?guccounter=1

Shah, S. (2016). The history of social networking. Digital Trends. Доступ: https://www.digitaltrends.com/features/the-history-of-social-networking/

Wei, E. (2020). TikTok and the Sorting Hat. Remains of the Day. Доступ: https://www.eugenewei.com/blog/2020/8/3/tiktok-and-the-sorting-hat

Додаткова література:
Granovetter, M. (1973). The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology, Volume 78, Issue 6 (May, 1973), pp. 1360-1380. Доступ: https://sociology.stanford.edu/sites/default/files/publications/the_strength_of_weak_ties_and_exch_w-gans.pdf?fbclid=IwAR2MksGen6jHEyD7nj4c2GyuhrRPvRb7GYXDw-G9vFzQhGIrn6pb8BQU-3Y
Phillips, S. (2007). A brief history of Facebook. The Guardian. Доступ: https://www.theguardian.com/technology/2007/jul/25/media.newmedia
Wilson, S. (2020). The Era of Antisocial Social Media. Harvard Business Review. Доступ: https://hbr.org/2020/02/the-era-of-antisocial-social-media
Гордієнко, Т. (2017). Як серйозному контенту конкурувати з котиками - поради громадському сектору й медіа. Детектор медіа. 13 квітня 2017. Доступ: https://ms.detector.media/web/online_media/yak_seryoznomu_kontentu_konkuruvati_z_kotikami_poradi_gromadskomu_sektoru_y_media/
Якубович, Т. (2018). Заборона "ВКонтакте", "Одноклассники", "Яндекс" та Mail.ru - рік по тому. Донбас Реалії. Доступ: https://www.radiosvoboda.org/a/donbass-realii/29233593.html

Література:
Berger, J. (2013). Contagious. Why Things Catch On. Simon & Schuster. Доступ: https://drive.google.com/file/d/0B2L8qSlTcz1NNnBUS3hJa25jRGc/view?usp=sharing
Bourdieu, P. (1998). On Television. / by Pierre Bourdieu. Translated by Priscilla Parkhurst Ferguson. The New Press. Доступ: https://monoskop.org/images/1/13/Bourdieu_Pierre_On_Television.pdf
van Beusekom, I. (2015). Content Strategy That Works: Hero, Hub, And Hygiene. Digitalist Magazine. Доступ: https://www.nickpollack.com/single-post/2016/11/28/Content-Strategy-That-Works-Hero-Hub-And-Hygiene
Nguyen, D. (2017). Cultural Cartography: how Buzzfeed organises their content. Tree Shake. Доступ: https://www.treeshake.com/twig/what-makes-content-go-viral
Rayson, S. (2017). How Does Content Become Popular? What We Learnt From 'Hit Makers'. Buzzsumo. Доступ: https://buzzsumo.com/blog/content-becomes-popular-lessons-hit-makers/
The YouTube Creator Playbook for Brands. (Тут про Hero, Hub, Hygiene). pp. 6- 14. Доступ: https://drive.google.com/file/d/11cP6qEMu88LsNv9DbwGvTC3NmFfIL8PD/view?usp=sharing
Додаткові матеріали:
Parikka, J. (2007). Contagion and Repetition: On the Viral Logic of Network Culture. Ephemera, v.7 (2). pp. 287-308. Доступ: http://www.ephemerajournal.org/sites/default/files/7-2parikka.pdf
Sk?rlund, S. (2020). The Recycling of News in Swedish Newspapers, Nordicom Review, 41(1), 69-84. Доступ: https://doi.org/10.2478/nor-2020-0005


Література:
Borthwick, J. (2009). Distribution ... now. THINK/Musings. Доступ: http://www.borthwick.com/weblog/2009/05/13/699/
Ellic, A.B. et al., (2014). The New York Times Innovations Report. Press Council. Доступ: https://www.presscouncil.org.au/uploads/52321/ufiles/The_New_York_Times_Innovation_Report_-_March_2014.pdf
McIntyre, K., Gyldensted, C. (2018). Constructive Journalism: An Introduction and Practical Guide for Applying Positive Psychology Techniques to News Production. The Journal of Media Innovations, Vol. 4 (2)., pp. 20-34. Доступ: https://journals.uio.no/TJMI/article/view/2403/5102
Sabadan, A. (2020). Is Solutions Journalism A Solution? The Fix. Доступ: https://thefix.media/2020/02/14/solutions-journalism/
Додаткові ресурси:
Книга Gyldensted, С. (2015). From Mirrors to Movers. Five Elements of Positive Psychology in Constructive Journalism. 1st Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform. Доступ: https://issuu.com/.../from_mirrors_to_movers_pdf._full__
Короткий онлайн курс Digital Transition in the Newsroom (4-6 годин): https://thomsonfoundation.edcastcloud.com/.../digital...
Кейси:
https://thefix.media/2020/04/08/the-correspondent-beat/
https://constructiveinstitute.org/.../how-to-connect.../
Література:
Гоюк, І. (2019). Дистрибуція контенту для медіаменеджерів: що треба знати, щоб не було соромно. The Lede. Доступ: https://www.thelede.media/vsi-materialy/2019/12/01/358/
Парусінські, Я. та ін. (2020). Незалежні регіональні медіа в Україні: як рухатися вперед і планувати. Доступ: http://mdfresearch2020.tilda.ws/ua

Thompson, B. (2015). Aggregation Theory. Stratechery. Доступ: https://stratechery.com/2015/aggregation-theory/
Додаткові матеріали:
Боборыкин, А. (2019). Галактика Daily Mail. Как работает дистрибуция контента в медиа. Medium. Доступ: https://bit.ly/3djMcvx
Бугаева, А. (2018). Рубрики и форматы в медиа: как придумывать, чем измерять успех и когда прощаться. Setka. Доступ: https://setka.io/rublog/good-bad-ugly-sections/

Bell, E., Owen, T. (2017). The Platform Press: How Silicon Valley reengineered journalism. The Tow Center for Digiral Journalism. Доступ: https://www.cjr.org/tow_center_reports/platform-press-how-silicon-valley-reengineered-journalism.php

Litchterman, J. (2017). How The New York Times, CNN, and The Huffington Post approach publishing on platforms. Nieman Lab. Доступ: http://www.niemanlab.org/2017/03/how-the-new-york-times-cnn-and-the-huffington-post-approach-publishing-on-platforms/
Nielsen R.K. et al., (2016). Challenges and opportunities for news media and journalism in an increasingly digital, mobile, and social media environment. Доступ: https://edoc.coe.int/en/media/7288-pdf-challenges-and-opportunities-for-news-media-and-journalism-in-an-increasingly-digital-mobile-and-social-media-environment.html
Taqque, Y., Narisetti, R., Thompson, M. (2020). Building a digital New York Times: CEO Mark Thompson. McKinsey & Company. Доступ: https://www.mckinsey.com/industries/technology-media-and-telecommunications/our-insights/building-a-digital-new-york-times-ceo-mark-thompson?action=download&fbclid=IwAR3_eKRab5nVHVCEXRHgTJCToQVXVWFfCXT4_XSYA6YQa4a2sGsyXfR_qR4
Thompson, B. (2017). Defining Aggregators. Stratechery. Доступ: https://stratechery.com/2015/aggregation-theory/
https://andrey.substack.com/p/-

Література:
Philips, M. K. (2019). Habit forming products for news: What publishers need to know. What's New in Publishing. Доступ: https://whatsnewinpublishing.com/habit-forming-products-for-news-what-publishers-need-to-know/
Philips, M. K. (2018). Reinventing Digital Editions. Research Report Part III. Habit Forming News Products. Twipe Digital Publishing. Доступ: https://mcusercontent.com/9de2f1ea0c83e123da6a2d859/files/d44ff4dc-1f24-499a-8420-00ab1802d32e/RDE_3_Final.pdf?utm_source=RDE+III+-+Habit+formation+strategies&utm_campaign=4e59aa9e09-AUTOMATION_Welcome_Message_1&utm_medium=email&utm_term=0_f2c4e3b48e-4e59aa9e09-105341925
Додаткові матеріали:
Книги Eyal, N. (2014). Hooked: How to Build Habit-Forming Products та Дахіг, Ч. (2012) "Сила звички. Чому ми діємо так, а не інакше в житті та бізнесі"

Кейс УП - Geldiyev G.(2020). A community solution to a flawed media market. The Fix. Доступ: https://thefix.media/2020/10/30/a-community-solution-to-flawed-media-market/
Звіт щодо медіаспоживання: https://drive.google.com/file/d/1Oi2Edvl5Srk4hS-D2KoxoKkamCarUX7f/view (Україна)
Philips, M. K. (2018). Reinventing Digital Editions. Part II. Reader Insights. Twipe Digital Publishing. Доступ: https://www.amic.media/media/files/file_352_1816.PDF (Європа)
Digital News Report 2020. (2020) Reuters Institute. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2020-06/DNR_2020_FINAL.pdf (світ)
Відео: https://www.youtube.com/watch?v=11dYx_rW_Ks&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=OMbsGBlpP30
https://www.ted.com/talks/tristan_harris_how_a_handful_of_tech_companies_control_billions_of_minds_every_day/discussion?language=ru&share=16166afcf3
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/calendar/newsletters-and-podcasts-power-habit (лекція)

Література:
Конспект лекції (доступний за посилання в групі)
Jackson, J. (2013). Is this article too long or too short? Why newspapers are writing the wrong articles for the web. The Media Briefing. Доступ: https://web.archive.org/web/20160310075129/http://www.themediabriefing.com/article/is-this-article-too-long-why-newspapers-are-getting-their-article-length-just-wrong-for-the-web
Reid, A. (2014). How the BBC approaches longform, immersive storytelling. Journalism.co.uk. Доступ: https://www.journalism.co.uk/news/how-the-bbc-approaches-longform-immersive-storytelling/s2/a557573/
Tenore, M.J. (2010). How Technology Is Renewing Attention to Long-form Journalism. Poynter. Доступ: http://www.poynter.org/2010/how-technology-is-renewing-attention-to-long-form-journalism/104962/
Tenore, M.J. (2012). What do we mean by "longform journalism" & how can we get it "to go"? Poynter. Доступ: http://www.poynter.org/2012/what-do-we-mean-by-longform-journalism-how-can-we-get-it-to-go/165132/
Практичне завдання:
Ознайомитись з лонгрідом The Telegraph: Coffee vs. Gangs. Описати його структуру, довжину, тематику. Підготувати матеріали для роботи з версткою.
Доступ: http://coffeevsgangs.telegraph.co.uk/
Лонгріди, подкасти, розсилки
Література:
Гордієнко, Т. (2019). З чого почати аналіз своєї аудиторії - розповідає Рене Каплан, Financial Times. The Lede. Доступ: https://www.thelede.media/vsi-materialy/2019/12/01/372/
Jansen, B. (2009). Understanding User-Web Interactions via Web Analytics. Morgan & Claypool. Доступ: http://www.iro.umontreal.ca/~nie/IFT6255/Books/User-WebInteractions.pdf?fbclid=IwAR0oDiCmnoDR1AlGqt3b5POLiSpAHAF5sjVSvys0abwikcvSIcIM5kwd2AY
Emergent Digital. (2017). 5 Important Statistics for Tracking the Success of Your Website. Blog. Доступ: https://emergentdigital.com/web-analytics/?fbclid=IwAR31V9PmDDwWXrRWu3bWVd4ksIJW7p5Q02TEbPekwO-VBIPJO0iYZ3gi4CE
Nguyen, D., Kelleher, A., Kelleher, A. (2015). Introducing Pound: Process for Optimizing and Understanding Network Diffusion. Buzzfeed. Доступ: https://www.buzzfeed.com/daozers/introducing-pound-process-for-optimizing-and-understanding-n?utm_term=.yfzKwjPmB#.jpaBaGDNW
Owen, L.H. (2015). Two out of two news organizations recommend user research. NiemanLab. Доступ: https://www.niemanlab.org/2015/07/two-out-of-two-news-organizations-recommend-user-research/
Philips, M. K. (2016). This is how the New York Times and BuzzFeed use Editorial Analytics. Twipe Digital Publishing. Доступ: https://www.twipemobile.com/this-is-how-the-new-york-times-and-buzzfeed-use-editorial-analytics/
2016. Editorial Analytics: How News Media Are Developing And Using Audience Data And Metrics. Digital News Report. Reuters Institute for the Study of Journalism. Available: https://www.digitalnewsreport.org/publications/2016/editorial-analytics-2016/
Література:
Carter, A.L. (2014). When to quit your journalism job. PressThink. Доступ: https://pressthink.org/2014/12/when-to-quit-your-journalism-job/

Senz, K. (2019). Are Paywalls Saving Newspapers?. Harvard Business School Working Knowledge. Доступ: https://hbswk.hbs.edu/item/are-paywalls-saving-newspapers
Shirky, C. (2014). Last Call. Medium. Доступ: https://medium.com/@cshirky/last-call-c682f6471c70
Perell, D. (2016). Models of Internet Monetization. Journal of Undergraduate Research in Communications. Vol.7, No.1 Доступ: https://www.elon.edu/docs/e-web/academics/communications/research/vol7no1/01_David_Perell.pdf
Radcliffe, D. (2014). 231 ways publishers can make media pay. WNIP. Доступ: https://whatsnewinpublishing.com/231-ways-publishers-can-make-media-pay/
Додаткова література:

Moses, L. (2014). These publishers blend e-commerce with content - and make it work. Digiday. 22 August 2014. Доступ: http://digiday.com/publishers/three-publishers-seamlessly-blend-e-commerce-content/
Parusinski, J. (2020). Slovak media sees profits more than double in 2019. The Lede. Доступ: https://thefix.media/2020/02/04/dennikn-profits/
Lazauskas, J. (2014). How The New York Times Built Its Content Marketing Engine. Contently.Доступ: https://contently.com/2014/10/30/to-make-this-work-you-have-got-to-compete-with-editorial-inside-the-nyts-native-ad-journey/
Karp, S. (2013). Scaling Native Advertising. Publishing 2.0. Доступ: https://publishing2.com/2013/05/30/scaling-native-advertising/
Петренко, Г. (2016). Нативна реклама: що це таке і як вона працює. Детектор медіа. 15 липня 2016. Доступ: http://detector.media/rinok/article/116855/2016-07-15-nativna-reklama-shcho-tse-take-i-yak-vona-pratsyue/
Практичне завдання:
Обрати будь-яке українське чи іноземне медіа. Підготувати презентацію про те, яким чином заробляє обране вами медіа, зафіксувати всі платні формати скріншотами. (PPT).
Література:
Презентація лекції доступна за посиланням в групі.
Conaway, C. (2017). The editorial KPIs of modern editors. Klipfolio. Доступ: https://www.klipfolio.com/blog/editorial-kpis
Filloux, F. (2014). The New York Times KPI's. Medium. Доступ: https://mondaynote.com/the-new-york-times-kpi-s-5410ba1da73e
Sundve, E. (2015). The Need For Product Management In Media. Medium. Доступ: https://medium.com/@sundve/the-need-for-product-management-in-media-fe02cddf5ec3
Література:
Baquet, D., Kahn, J. et al. (2017). Journalism That Stands Apart. The Report of the 2020 Group. January 2017. Доступ: https://www.nytimes.com/projects/2020-report/index.html
Jenkins, H. (2006). Convergence Culture. Where Old and New Media Collide. New York University Press. Доступ за посилання у групі.
https://medium.com/@joshuatopolsky/your-media-business-will-not-be-saved-1b0716b5010c


Chun, W. H. K., Fisher, A. W., & Keenan, T. (2016). New media, old media: A history and theory reader. pp. 1-4. Доступ: http://atc.berkeley.edu/201/readings/Chun_NMOM.pdf
Shirky, C. (2014). Last Call. The end of the printed newspaper. Medium. Доступ: https://medium.com/@cshirky/last-call-c682f6471c70
Madrigal, A.C. (2013). 2013: The Year 'the Stream' Crested. The Atlantic. Доступ: https://www.theatlantic.com/technology/archive/2013/12/2013-the-year-the-stream-crested/282202/
Murray J.H., (2016). Hamlet on the Holodeck. The Future of Narrative in Cyberspace. Chapter 3. pp.68-96
Доступ: https://lm03-17.digitalscenography.org/wp-content/uploads/2017/09/Hamlet-on-the-Holodeck.pdf
Додаткова література:
Shirky, C. (2008). Here comes everybody. Penguin Books. Доступ:
https://uniteyouthdublin.files.wordpress.com/2015/01/here_comes_everybody_power_of_organizing_without_organizations.pdf
Wardrip-Fruin, Noah & Montfort, Nick. (2003). The New Media Reader. Доступ: https://monoskop.org/images/4/4c/Wardrip-Fruin_Noah_Montfort_Nick_eds_The_New_Media_Reader.pdf
Література:
Phillips, W. (2018). The Oxygen of Amplification: Better Practices for Reporting on Extremists, Antagonists, and Manipulators Online. Data & Society. Доступ: https://datasociety.net/wp-content/uploads/2018/05/FULLREPORT_Oxygen_of_Amplification_DS.pdf?fbclid=IwAR33B6ezR7EtdwS34SFo1PDErEZnQBFK_d7zviknXeIYCMfhAITNubwMl84 (Part III, p. 104-124 - обов'язково, частина I і II - за бажанням)
Додаткові матеріали:
Дейвіс, Н. (2011). Новини пласкої землі. - К.:Темпора. - 548 с.
Holiday, R. (2012). Trust me, I'm lying: the tactics and confessions of a media manipulator. New York: Portfolio. Доступ (англ.): https://drive.google.com/file/d/0B2L8qSlTcz1NUEduWUl2RHFLaGM/view?usp=sharing
Антонишин, Н., Марушкіна, І. (2014). Карта соціальних медіа України. Медіакритика. Доступ: https://www.mediakrytyka.info/ohlyady-analityka/karta-sotsialnykh-media-ukrayiny.html
Література:
Constine, J. (2016). How Facebook News Feed Works. Tech Crunch. Доступ: https://techcrunch.com/2016/09/06/ultimate-guide-to-the-news-feed/?guccounter=1

Shah, S. (2016). The history of social networking. Digital Trends. Доступ: https://www.digitaltrends.com/features/the-history-of-social-networking/

Wei, E. (2020). TikTok and the Sorting Hat. Remains of the Day. Доступ: https://www.eugenewei.com/blog/2020/8/3/tiktok-and-the-sorting-hat

Додаткова література:

Granovetter, M. (1973). The Strength of Weak Ties. American Journal of Sociology, Volume 78, Issue 6 (May, 1973), pp. 1360-1380. Доступ: https://sociology.stanford.edu/sites/default/files/publications/the_strength_of_weak_ties_and_exch_w-gans.pdf?fbclid=IwAR2MksGen6jHEyD7nj4c2GyuhrRPvRb7GYXDw-G9vFzQhGIrn6pb8BQU-3Y

Phillips, S. (2007). A brief history of Facebook. The Guardian. Доступ: https://www.theguardian.com/technology/2007/jul/25/media.newmedia

Wilson, S. (2020). The Era of Antisocial Social Media. Harvard Business Review. Доступ: https://hbr.org/2020/02/the-era-of-antisocial-social-media

Гордієнко, Т. (2017). Як серйозному контенту конкурувати з котиками - поради громадському сектору й медіа. Детектор медіа. 13 квітня 2017. Доступ: https://ms.detector.media/web/online_media/yak_seryoznomu_kontentu_konkuruvati_z_kotikami_poradi_gromadskomu_sektoru_y_media/

Якубович, Т. (2018). Заборона "ВКонтакте", "Одноклассники", "Яндекс" та Mail.ru - рік по тому. Донбас Реалії. Доступ: https://www.radiosvoboda.org/a/donbass-realii/29233593.html

Форми та методи навчання: лекційні, семінарські заняття,самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (обговорення, виступи на практичних заняттях, фінальний проект); підсумковий контроль - 30 балів (форма контролю - залік).

Мова навчання: українська