Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 55

Архів новин 2004 - 2012

 

 

Докторську школу НаУКМА відзначили у офіційному звіті про розвиток 3-го циклу в Україні

Дата публікації: 31.10.2011, 12:15

Він був презентований на зустрічі у Брюселі 21 жовтня

На зустрічі в Брюселлі 21 жовтня був презентований офіційний звіт про розвиток 3-го циклу в Україні та в інших країнах-сусідах ЄС. Звіт і програму зустрічі можна прочитати тут. У тій частині тексту, який стосується України, ДШ НаУКМА описується досить детально саме в контексті її функціонування як моделі для реформи вітчизняної системи аспірантури.

Також читайте у Deuthche Welle актуальну статтю про нострифікацію і розвиток докторських програм в Україні.

Зокрема, у ній наголошується: "У той час, як за українськими науковцями полюють іноземні академічні інституції, власна ж країна своєї інтелектуальної еліти, схоже, не потребує. Дипломи Оксфорда чи Сорбонни в Україні не визнаються. Принизлива процедура нострифікації дипломів провідних університетів світу, централізація управління освітою, яку провадить МОНМС, перекреслюють академічні перспективи найталановитіших молодих науковців в Україні. Фактично, єдиним позитивним прикладом в Україні є створена у НаУКМА 2008 року Докторська школа європейського зразка. За час свого існування модель Докторської школи довела свою успішність: міждисциплінарні курси, глибоке вивчення методів досліджень, інтеґрація до світової наукової спільноти, залучення до викладання провідних закордонних фахівців дозволяють готувати молодих вчених на найвищому рівні. Проте, в Україні їх дипломи… теж не визнаються. Керівник Докторської школи НаУКМА Михайло Винницький (до речі, випускник Кембриджа) коментує ситуацію так: «Ми очікували певних реформ, які мали б відбутися в законодавчому полі України. В тому числі ми дуже надіялися, що в 2008 році Україна дійсно виконає зобов’язання по Болонському процесу і до 2010 року ухвалить новий закон про вищу освіту, в якому буде легітимізований європейський третій цикл освіти, тобто поєднання освіти і науки й автономність університетів. На жаль, законодавство не змінилося».

На Заході ж … функціонує принцип автономності університетів – навчальний заклад сам відповідає за якість диплому, який він видає, й держава в це не втручається. Присудження наукових ступенів - це явно не державна справа, це питання конкретного університету чи наукової установи, яка присуджує даний ступінь, - додає Винницький."

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна