Новини

У Могилянці говорили про роль освіти у впровадженні цілей сталого розвитку в Україні до 2030 р.

 

07 грудня в НаУКМА відбулася конференція "Роль освіти у впровадженні цілей сталого розвитку до 2030 р. в Україні".

 

Конференцію було проведено у партнерстві з представництвом ПРООН в Україні, а Могилянку представляла кафедра екології. Кафедра давно просуває принципи сталого розвитку в освітні програми, а викладачі кафедри, виступаючи експертами у цій сфері, неодноразово залучалися до заходів під егідою ПРООН. Саме тому було знайдене порозуміння співробітників кафедри і ПРООН стосовно проведення заходу, на якому ректори та інші представники університетів України могли б визначитися з місією освітніх заходів у впровадженні Цілей сталого розвитку до 2030 р., а президент і адміністрація НаУКМА підтриали цю ідею і сприяли її реалізації.

 

«Наші партнери з ПРООН забезпечили методологічну підтримку та залучили певні ресурси, необхідні для успіху такого важливого заходу. Ми запропонували формат програми конференції і разом з партнерами з ПРООН наповнили її відповідним змістом. Програма, на мою думку, виявилась вдалою: ми спробували перефокусувати акценти не на презентаціях досягнень та розробок учасників заходу, які представляли різні університети України, а на те, що нас турбує і які зусилля потрібно докласти, щоб досягти Цілі сталого розвитку», - розповів завідувач кафедри екології Віктор Карамушка.

Відкрив захід віце-президент НаУКМА Василь Ожоган: «Могилянка завжди намагалася, намагається й, очевидно, намагатиметься бути в перших рядах впровадження тих інновацій, того нового в освіті, що існує в європейському світі, в США. Ми хочемо, щоб ці інновації були і розвивалися в Україні. Всі свідомі того, що і наша країна, і, звичайно, вища освіта потребують змін. Це обов’язкова умова розвитку».

Бренд Маркус, радник з питань демократичного врядування, керівник стратегічного департаменту ПРООН в Україні, розповів про співпрацю в досягнення глобальних Цілей сталого розвитку до 2030 року. За словами пана Маркуса, діяльність ООН спрямована на подолання бідності, нерівності, впровадженні справедливого правосуддя у світі тощо, і в цьому напрямку є значні досягнення, проте далеко не все задумане вдалося втілити за 70 років існування організації. Наразі перед людством загострилися певні глобальні проблеми, зокрема, в довкільній сфері – такі, як зміна клімату, нестача ресурсів та прісної води, деградація земель, знеліснення. Саме ці чинники й спонукали до визначення 17 глобальних Цілей сталого розвитку, які кожна країна адаптує до своїх реалій.

Пан Маркус зауважив, що для того, щоб вирішити ці питання, в Україні було проведено багато конференцій та прийнято багато документів, в результаті численних обговорень в Україні була вироблена програма сталого розвитку до 2030 року, яка включає 17 цілей та 169 завдань.

Якісна освіта – це одночасно і одна із цілей сталого розвитку, і інструмент, який дозволяє впроваджувати в життя інші цілі.

«Ми знаємо, що майбутнє кожної країни залежить від молодого покоління. Ми знаємо, що як в Україні, так і в інших країнах, саме ви, професори та представники академічних кіл, виховуєте студентів, молодь, і, відповідно, ви є дуже важливою частиною цього процесу, – говорить Нгуен Ван, в.о. заступника директора ПРООН в Україні. – У моїй країні, у В’єтнамі, є такий вислів: якщо ви хочете інвестувати у майбутнє на 10 років вперед, ви маєте посадити дерево, але якщо ви хочете інвестувати в майбутнє на 100 років вперед, вкладайте в людей. Ми дуже поважаємо професорів, викладачів і сподіваємося, що ви також приєднаєтеся до імплементації цілей сталого розвитку в Україні. Якщо ми хочемо змін, ми самі повинні ставати тими людьми, які будуть робити ці зміни. В контексті імплементації цілей сталого розвитку ми саме і маємо думати про студентство, про молодь, та інвестувати в них, розвивати їхній потенціал».

 

Однією з головних тем конференції був аналіз кращих практик інтегрування парадигми сталого розвитку в освітні програми.

Учасники ділилися своїм баченням ролі університетів у досягненні цілей сталого розвитку, обговорювали, які виклики та які можливості постають у цій сфері для України. Говорили також про роль наукових досліджень та технічних досягнень в контексті цілей сталого розвитку. Яке значення партнерства – між університетами, органами влади, фінансовими установами, бізнесом, міжнародними організаціями – у досягненні цілей сталого розвитку? Які є шляхи поширення та обміну досвідом? Відповідь на ці питання намагалися знайти учасники конференції після цілого дня дискусій – ректори, проректори, професори провідних університетів України, представники Національної академії наук та галузевих академій, представники ПРООН, органів влади, громадських організацій і бізнесу.

 

Представник Міністерства освіти і науки України Ігор Балуба підкреслив: «Ті цілі, які визначені для України, і в цілому для світової освітньої спільноти, повністю збігаються з напрямом реформ, які відбуваються у системі вищої освіти України. Передусім, це забезпечення якості власне освіти, якості підготовки викладачів. Наступний крок – це підготовка студентів відповідно до вимог ринку праці. Ми повинні навчати не тому, що ми вміємо, а тому, що потрібно сучасній економіці. Попри досить широкий спектр цілей, визначених світовою спільнотою, стержень, який проходить через усі ці цілі – це освіта і наука. Саме вони є базою для впровадження усіх цілей сталого розвитку в життя».

 

Проведення таких конференцій є необхідним для розуміння та поширення цілей сталого розвитку в Україні – через освіту, через студентів, через молодь, яка творитиме майбутнє.

Дуже важливо, що Могилянка є частиною цього процесу.

 

Матеріал підготувала Олеся Далебіга, (МП-2, філологія), відділ стратегічного розвитку НаУКМА  

© 2012-2017 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна
OSense O-Sense