Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 87

Проект ЮНІСЕФ та Центру психічного здоров’я і психосоціального супроводу НаУКМА «Комплексна психосоціальна підтримка та допомога найвразливішим групам населення поблизу лінії зіткнення» успішно завершується!

 

Завершується спільний проект організації ЮНІСЕФ і Центру психічного здоров’я та психосоціального супроводу НаУКМА - «Комплексна психосоціальна підтримка та допомога найуразливішим групам населення поблизу лінії зіткнення», тривалістю з 1 лютого по 31 липня 2017 року. Проект спрямований на підвищення рівня знань і практичних навичок педагогічних працівників і зменшення рівня стресу та гіперактивності учнів 33-ох загальноосвітніх навчальних закладів, що знаходяться у п’ятикілометровій зоні від лінії зіткнення у Донецькій області.


Основною метою проекту «Комплексна психосоціальна підтримка та допомога найуразливішим групам населення поблизу лінії зіткнення» було підвищення життєстійкості найбільш вразливих груп населення поблизу лінії військового зіткнення.

 

UnicefPr20170723

За даними Плану Гуманітарного Реагування1 2017 (ПГР), в Україні 3,8 мільйона осіб потребують гуманітарної допомоги, а 2,6 мільйонів в східній частині України вважаються найуразливішою групою населення. Організація ЮНІСЕФ у співпраці з Центром психічного здоров’я та психосоціального супроводу НаУКМА наприкінці 2016 року здійснила дослідження з питань захисту дітей в п’ятнадцяти-кілометровій зоні близько лінії зіткнення у східній частині України. Отримані дані показали, що лише деякі шкільні психологи та вчителі були охоплені програмою психосоціальної підтримки НаУКМА2, проте ті, що були залучені до неї, дали високу оцінку її роботи.


Під час дослідження директори, педагоги, психологи та батьки повідомляли про такі симптоми дітей, котрі знаходяться уздовж лінії зіткнення: занепокоєння; нічні страхи; нічний енурез (нетримання сечі); агресивність; гіперактивність; соціальна самоізоляція; депресія і паніка викликана гучними звуками або несподіваним дотиком (наприклад, плесканням по плечу) тощо.

Ґрунтуючись на протестованій програмі психосоціальної підтримки, НаУКМА залучив усіх шкільних психологів в радіусі 5 км від лінії зіткнення від Маріуполя до Попасної (райони уздовж лінії зіткнення, де триває більшість безперервних обстрілів) до програми психосоціальної підтримки. У межах 5 км від лінії зіткнення в Донецькій області знаходяться 33 державні школи, в яких школах проведено чотири триденні тренінги, в кожному з яких взяли участь 25 учасників. Команди з трьох учасників від кожної школи, а власне заступник директора з виховної роботи, шкільний психолог, соціальний педагог, взяли участь у створенні потенціалу для поширення психосоціальної підтримки в своїх шкільних спільнотах.

 

Після тренінгів команди отримували регулярну супервізію для вирішення питань щодо того, як вони застосовують навички, отримані в своїх навчальних групах. Супервізія надавалась кожного тижня протягом трьох місяців (березень-травень) з однієї сесією в персональній зустрічі, раз на місяць, та іншою через Skype. Для ще більшого полегшення впровадження розроблених програм, була розроблена інструкція для вчителів і шкільних психологів з процесу перенаправлення до спеціалізованих фахівців дітей, які потребують більш глибокої психосоціальної підтримки.


Важливо зазначити, що через ескалацію бойових дій, в Авдіївці, Мар’їнці та Красногорівці була збільшена кількість вчителів, які взяли участь у тренінгу з цих населенних пунктів.


Окрім тренінгів та супервізій здійснених на базі досліджень в рамках проекту «Комплексна психосоціальна підтримка та допомога найуразливішим групам населення поблизу лінії зіткнення» командою Центру психічного здоров’я та психосоціального супроводу НаУКМА на чолі з керівником Центру Сергієм Богдановим, було створено та надано до друку два навчально-методичні посібники: «Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості / стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах» та «Корекційно-розвиткова програма формування стійкості до стресу у дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір».


Навчально-методичний посібник «Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості / стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах» представляє комплекс теоретичних і практичних матеріалів для проведення навчального тренінгу для вчителів викладачами інститутів післядипломної педагогічної освіти. Завдяки тренінгу вчителі зможуть застосовувати під час своїх уроків знання щодо прояву стресу у дітей та педагогів, отримати навички роботи зі стресом під час уроку, розвивати навички створення «безпечного середовища» в класі, навчитись самостійно відновлювати свої сили, щоб запобігти професійному вигоранню тощо.

 

PidgotovVchyteliv2 

 

У навчально-методичному посібнику «Корекційно-розвиткова програма формування стійкості до стресу у дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір» представлена корекційно-розвиткова програма метою якої є підвищення стійкості до переживання наслідків стресу дітьми дошкільного віку і школярами після психотравмуючих подій. Три складові програми спрямовані безпосередньо на дітей, на батьків і на педагогів. Посібник розроблений для практичних психологів і соціальних педагогів, які працюють з дітьми дошкільного, молодшого шкільного та підліткового віку і дає змогу оволодіти практичною методикою з формування безпечного середовища і стійкості до стресу.


Вищезазначені навчально-методичні посібники будуть надіслані в інститути післядипломної педагогічної освіти у липні 2017 р. Міністерство освіти і науки України надало грифи обом посібникам. Протягом 2017-2018 навчального року в інститутах післядипломної педагогічної освіти плануються тренінги для викладачів ОІППО з використання посібників на практиці, які проводитимуть сертифіковані тренери НаУКМА.


В цілому в рамках проекту «Комплексна психосоціального супроводу та допомога найуразливішим групам населення поблизу лінії зіткнення», здійсненого спеціалістами Центру психічного здоров’я та психосоціальної підтримки, протягом лютого-березня 2017 року, було проведено сім триденних тренінги:
13 – 15 лютого 2017 – тренінг для 25-ти учасників у м. Покровськ;
20 – 22 лютого 2017 – тренінг для 25-ти учасників у м. Покровськ;
27 лютого – 1 березня 2017 – тренінг для 25-ти учасників у м. Краматорськ;
13 – 15 березня 2017 – тренінг для 26-ти учасників у м. Маріуполь;
13 – 15 березня 2017 – тренінг для 20-ти учасників у м. Покровськ;
20 – 22 березня 2017 – тренінг для 19-ти учасників у м. Покровськ;
27 – 29 березня 2017 – тренінг для 20-ти учасників у м. Покровськ.

 

 

1  Міністерство з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб разом із групою гуманітарних організацій є авторами Плану гуманітарного реагування для України на 2017 рік.

2 Програма «Комплексна психосоціальна підтримка та допомога найвразливішим групам населення поблизу лінії зіткнення» 2015-2016 рр. 

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна