- Фундатори і меценати
- Видатні професори і студенти
-
Відео
- Знайомтесь - Могилянка
-
Лекції
- Почесні професори та доктори
- Лекції могилянців
- Публічні лекції
-
Відео з конференцій
- Конференція «Проблема культурної ідентичності в літературно-філософському дискурсі XIX–XXІ ст.»
- Конференція "Комунікаційна політика влади: стан, проблеми, перспективи реформування"
- Конференція "Роль освіти у впровадженні цілей сталого розвитку до 2030 р. в Україні"
- Конференція "Ad fontes – До джерел"
- Дні науки НаУКМА 2021
-
"Ad fontes" Міжнародна наукова конференція з нагоди 405-ї річниці Києво-Могилянської академії
Ad fontes. Міжнародна наукова конференція з нагоди 405-ї річниці Києво-Могилянської академії
(25–28 жовтня 2021 р.)
-
Пленарне засідання
Пленарне засідання
Модерує: Тетяна Ярошенко (Київ, Україна)
-
Секція 1. Ранньомодерна філософська та богословська освіта
Секція 1. Ранньомодерна філософська та богословська освіта
Модерує: Вадим Менжулін (Київ, Україна)
Дискутують: Сергій Головащенко (Київ, Україна), Маргарита Корзо (Москва, Російська Федерація)
-
Секція 2. Проповіді та риторика
Секція 2. Проповіді та риторика
Модерує: Максим Яременко (Київ, Україна)
Дискутують: Лариса Довга (Київ, Україна), Наталія Пилип’юк (Едмонтон, Канада)
-
Секція 3. Богословські науки в Київській духовній академії: постаті та доробки.
Секція 3. Богословські науки в Київській духовній академії: постаті та доробки
Модерує: Марина Ткачук (Київ, Україна)
Дискутують: Віктор Козловський (Київ, Україна), Наталія Сухова (Москва, Російська Федерація)
-
Секція 4. Розвиток української мови (домодерний період)
Секція 4. Розвиток української мови (домодерний період)
Модерує: Лариса Довга (Київ, Україна)
Дискутують: Марія-Ґрація Бартоліні (Мілан, Італія), Якуб Нєдзвєдзь (Краків, Польща)
-
Секція 5. Культура книги та історія читання
Секція 5. Культура книги та історія читання
Модерує: Володимир Маслійчук (Київ, Україна)
Дискутують: Оксана Прокоп’юк (Київ, Україна), Наталія Сінкевич (Мюнхен, Німеччина)
-
Секція 6. Психологія та педагогіка в Київській духовній академії
Секція 6. Психологія та педагогіка в Київській духовній академії
Модерує: Людмила Пастушенко (Київ, Україна)
Дискутує: Марина Ткачук (Київ, Україна)
-
Секція 7. Поетика та поезія
Секція 7. Поетика та поезія
Модерує: Галина Наєнко (Київ, Україна)
Дискутує: Джованна Броджі Беркофф (Мілан, Італія)
-
Секція 8. Київські «академіки» та благодійники
Секція 8. Київські «академіки» та благодійники
Модерує: Людмила Шаріпова (Ноттінгем, Великобританія)
Дискутує: Максим Яременко (Київ, Україна)
-
Секція 9. Ідеї, топоси, сюжети та їхнє поширення
Секція 9. Ідеї, топоси, сюжети та їхнє поширення
Модерує: Оксана Ніка (Київ, Україна)
Дискутують: Людмила Шаріпова (Ноттінгем, Великобританія), Якуб Нєдзвєдзь (Краків, Польща)
-
Пленарне засідання
- Лекції із фізики
-
Історія
- Києво-могилянській академії 400 років
-
Фільм про Омеляна Пріцака
Фільм присвячений академіку Омеляну Пріцаку, його бібліотеці й архіву, Науково-дослідному центру орієнталістики НаУКМА, названому на честь нього. (ТК «Культура», 2011)
- Архівні відео
- Події
- Публікації могилянців та про могилянку
- Музей НаУКМА
-
Могилянці - 400 років
«Попереду у нас – наступні 400 років розвитку та досягнень»
Протягом чотирьохсот років свого існування Києво-Могилянська академія знала часи розквіту і забуття, небувалих інтелектуальних злетів і гірких поразок.
Історія нашого університету, його місія і візія глибоко вкорінені в історію України, залежні від неї і впливають на неї. За свою вікову історію Могилянка та її випускники грали визначальну роль на багатьох етапах історичного розвитку України.
У 1991 році, відроджена КМА стала символом і запорукою відродження України. Пізніше наш університет активно сприяв зламу старої пост-радянської системи в державі. Зараз, у час війни і великих суспільних трансформацій, після Революції Гідності, в країні існує величезний запит на реформи, зміну парадигми розвитку, побудову нової національної ідентичності. Могилянка намагається відповідати цим запитам.
Десятки наших колег працюють у органах державної влади, громадських організаціях, бізнесі, створюючи нові правила гри, нову систему стосунків «держава-суспільство». НаУКМА – ініціатор і автор переважної більшості освітніх реформ, які пройшли в незалежній Україні. Це важливо для країни, це важливо для всіх нас.
Адже ми глибоко переконані, що саме освіта і наука є надійною запорукою та гарантією стабільного розвитку і процвітання держави в сучасному цивілізаційному контексті. Відзначаючи 400-літній ювілей нашої Alma Mater, ми з впевненістю дивимось на наступні 400 років розвитку та досягнень, що у нас попереду.
Якими вони будуть? Україна входить у світ глобальних змін і глобальних протистоянь, де ключовими факторами успіху стають інноваційний розвиток і людський капітал. Зараз, як ніколи, процвітання країни залежить від людини – компетентної, критично мислячої, проактивної, відповідальної. Саме в цьому Могилянка як спільнота бачить свою головну місію : «Формування високоосвіченої, національно свідомої, чесної, небайдужої, творчої особистості, здатної незалежно мислити і відповідально діяти згідно з принципами добра і справедливості для розвитку відкритого і демократичного суспільства».
Як організація, університет буде розвиватися , перш за все, як інноваційний дослідницький університет ХХІ століття, котрий сприяє реалізації в Україні ідеї освіченої нації, рівноправного члена міжнародного суспільства. У цьому контексті ми бачимо своє завдання у творенні нових знань, ідей та смислів, інноваційних наукових досліджень, конкурентоспроможних у глобальному контексті.
Слава Україні!
Слава Києво-Могилянській Академії!
Андрій Мелешевич, президент НаУКМА
«Час плинний – Києво-Могилянська академія вічна!»
Заснування Києво-Могилянської академії припадає на тяжкий для нашого народу час. Наприкінці XVI – початку XVII століть відбувається аґресивне покатоличення козацького краю, що насамперед виражалося в наступі на православну віру, яку сповідували в той час більшість українців. Нечисленна українська шляхта усвідомлювала, що захист національних і людських прав народу вирішується не лише на полі бою, але й через освіту. Задля її поширення засновувалися братства і школи при них та при монастирях. Одна з таких шкіл існувала при Братському монастирі на Подолі в Києві. Функціонувала вона, очевидно, з 80-х років XVI століття, але перша знайдена на сьогодні письмова згадка про неї датується 15 жовтня 1615 року, коли знатна киянка Галшка Гулевичівна подарувала школі свої маєтності й щедрий матеріальний спадок.
І лишалась би вона одною з братських шкіл, більш або менш успішною і впливовою, яких чимало тоді було розкидано на українських землях. Якби не з’явилася в Києві ще одна видатна людина, митрополит Петро Могила, котрий 1632 року об’єднав дві такі школи – Братську і Лаврську в колеґіум з осідком на Подолі. І збудував для нього окреме приміщення, буквально поєднавши його з подарованим будинком Галшки. Визначальна риса цього закладу полягала в модерній, європейськоспрямованій програмі навчання. Петро Могила студіював у високих школах Речі Посполитої, Голандії, Франції, знав їхню систему освіти і почав її впроваджувати в Україні. Він розумів, що тільки так можна захистити ідентичність козацького народу і його традиції, водночас спрямувавши їх до європейскьких духовних ціннностей.
На щастя, подібне ж бачення мав і знаменитий ватажок запорожців Петро Сагайдачний. Він також здобував високу освіту в європейських університетах. Гетьман Сагайдачний з усім козацьким військом вступає до Київського братства і бере під свою опіку школу.
При такому спрямуванні й такій підтримці Братський колеґіум швидко й потужно розвивається і вже в останній чверті XVII століття дістає статус академії. Її славний шлях – то велика сторінка в історії становлення української нації. Києво-Могилянська академія потвердила неспростовну істину: все, що стоїть на міцному фундаменті, знищити неможливо.
А російське самодержавство раз за разом здійснювало руїнницькі заходи стосовно Академії, особливо після збройного виступу її вихованця гетьмана Мазепи, аж поки 1817 року не закрило її.
Постала на традиціях Києво-Могилянки Київська духовна академія рік за роком утверджувала свою міць і науковий авторитет. Та й вона була, здавалося – назавжди, знесена 1924 року наступниками самодержавної ідеї в іншій ідеологічній упаковці, російськими більшовиками.
Проте українці відродили свою державу в 1991 році, і всього за три тижні після прийняття акту про незалежність Україна проголосила відновлення діяльності Академії, від якої, здавалося, й слідів не лишилось.
І на фундаментах содіяного Галшкою Гулевичівною, Петром Сагайдачними, Петром Могилою, Іваном Мазепою, радуючи прихильників і поборюючи скептиків та лютих ворогів, повстав Національний університет «Києво-Могилянська академія», котрий також запропонував модерний шлях реформування української освіти.
Отак НаУКМА утвердив істину: «Час плинний – Києво-Могилянська академія вічна!»
В’ячеслав Брюховецький
Почесний президент НаУКМА
- Вчена рада
- Ректорат
-
Відзнаки та нагороди
Плідна праця викладачів, науковців та співробітників НаУКМА та їх досягнення відзначаються державними та відомчими нагородами, а також внутрішніми відзнаками НаУКМА у відповідності до Положення про відзнаки і нагороди в НаУКМА.
Рішення про нагороди у відповідності до Положення ухвалює Нагородна комісія НаУКМА, створена наказом НаУКМА № 181 від 05.04.2021.