Повідомлення

Освітньо-наукова програма: "Системний аналіз"

Розділи програми

Рекомендації щодо заповнення та назви документу, з якого необхідно використати дані

Освітній ступінь

магістр

Галузь знань

12 Інформаційні технології

Спеціальність

124 Системний аналіз

Спеціалізація

Кваліфікація

Магістр із системного аналізу

Тип  диплома та обсяг програми

Одиничний

120 кредитів / 1 рік 10 місяців

Вищий навчальний заклад

Національний університет "Києво-Могилянська академія"

Акредитуюча організація

Акредитаційна комісія України

Період акредитації

2017, 10 років

Рівень програми

другий (магістерський) рівень — 8 рівень НРК

 

 

А

Мета освітньої програми

 

Метою освітньої програми є підготовка фахівців, здатних розробляти і застосовувати методи і засоби системного аналізу для вирішення складних непередбачуваних задач і проблем незалежно від сфери діяльності.

В

Характеристика програми

1.

Предметна область

Об’єкт вивчення: математичні методи та інформаційні технології аналізу, прогнозування, проектування та прийняття рішень в складних системах різної природи (інформаційних, економічних, фінансових, соціальних, політичних, технічних, організаційних, екологічних тощо) на основі системної методології.

Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розробляти і застосовувати методи і засоби системного аналізу для вирішення складних проблем незалежно від сфери діяльності.

Теоретичний зміст предметної області: теорія керування та прийняття рішень; математичне і комп’ютерне моделювання; математична статистика; методи оптимізації, дослідження операцій, оптимізація систем.

Методи, методика та технології: методи моделювання, аналізу даних, оптимізації та дослідження операцій, прогнозування, оцінювання ризиків, теорії керування та прийняття рішень, теорії ігор та конфліктів, експертного оцінювання, сталого розвитку тощо.

Інструменти та обладнання: спеціалізоване програмне забезпечення.

2.

Основний фокус програми та спеціалізації

Підготовка фахівців для проведення досліджень та науково-технічних розробок системного аналізу для вирішення складних непередбачуваних задач і проблем незалежно від сфери діяльності.

3.

Орієнтація програми

Професійна

4.

Особливості та відмінності

Інтерактивність навчання (семінари, диспути, форуми), групові проекти, участь студентів у формуванні навчальних курсів, динамічна модифікація тематичних робочих програм.

C

Працевлаштування та продовження освіти

1.

Професійні права

Кваліфікація – Аналітик комп’ютерних систем.

Аналітик комп’ютерних систем готується для професійної діяльності з узагальненим об’єктом діяльності: розробка, модифікація, експлуатація, супроводження та адміністрування розподілених інформаційних систем, проектування прикладних (інформаційного, лінгвістичного, математичного, програмного, технічного) забезпечень на основі інформаційних технологій із застосуванням інструментальних засобів. На базі циклу професійної і практичної підготовки формується система професійних знань фахівця через такі дисципліни:  аналіз та оптимізація бізнес-процесів об’єктів управління, розподілені обчислення, грід-системи і технології хмарних обчислень, методи й системи підтримки прийняття рішень, прийняття рішень в умовах невизначеності, методи, моделі та технології проектування ІС, технологія створення розподілених баз даних і знань, корпоративні інформаційні розподілені системи тощо.

2.

Продовження освіти (академічні права)

Доступ до навчання в аспірантурі -

на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.

D

Стиль та методика викладання

1.

Підходи до викладання та навчання

Комбінація лекцій, семінарів, дослідницьких практичних занять, виконання проектів, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання.

2.

Форми контролю

Усні та письмові екзамени, екзаменаційний перегляд, заліки, захист курсових робіт (проектів), захист кваліфікаційної роботи тощо.

Е

Програмні компетентності

 

1.

Загальні компетентності

 

 

 

 

 

 

 

1. Здатність абстрактно мислити, застосовувати методи аналізу і синтезу.

2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

3. Здатність планувати і управляти часом.

4. Здатність знати та розуміти предметну область і професійну діяльність.

5. Здатність спілкуватися державною мовою усно і письмово.

6. Здатність спілкуватися іноземною мовою.

7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

8. Здатність бути критичним і самокритичним.

9. Здатність гнучко адаптуватися до різних професійних ситуацій.

10. Здатність системно аналізувати свою професійну і соціальну діяльність, оцінювати накопичений досвід.

11. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

2.

Професійні компетентності

1. Здатність будувати і розвивати логічні математичні аргументи з чітким визначенням припущень і висновків.

2. Здатність моделювати математично ситуацію з реального світу і дати математичну експертизу не пов’язаних з математикою ситуацій.

3. Готовність вирішувати нові проблеми з нових областей.

4. Здатність отримувати якісну інформацію з кількісних даних.

5. Здатність розуміти проблеми і їх абстрактні моделі.

6. Вміння розробляти експериментальні та спостережувальні дослідження і аналізувати дані, отримані в них.

7. Уміння формулювати складні проблеми оптимізації і прийняття рішень, а також інтерпретувати рішення у вихідних контекстах проблем.

8. Вміння використовувати обчислювальні інструменти числових і символьних обчислень для постановки і рішення проблем.

9. Знання специфічних мов програмування або програмного забезпечення.

10. Здатність представляти математичні аргументи і висновки з них з ясністю і точністю і в таких формах, які підходять для аудиторії, як усно, так і в письмовій формі.

11. Здатність математично формалізувати проблеми, що описані природною мовою, розпізнавати загальні схеми в конкретних задачах; будувати формальні доведення в межах певної логічної теорії.

12. Здатність проектувати, застосовувати і супроводжувати програмне забезпечення для обробки інформації, аналізу даних, моделювання, прийняття рішень, оптимізації систем.

13. Здатність до комплексного аналізу складних систем різної природи на основі системної методології.

14. Здатність прогнозувати поведінку складних систем різної природи з використанням сучасних інформаційних технологій, фундаментальних і прикладних методів аналізу даних.

15. Здатність проектувати складні системи різної природи на основі системної методології з використанням сучасних інформаційних технологій та прикладних методів аналізу та синтезу систем.

16. Здатність до прийняття рішень в складних системах різної природи на основі системної методології із застосуванням математичних методів та програмних засобів.

17. Здатність проектувати, застосовувати і супроводжувати програмні засоби моделювання систем, прийняття рішень, оптимізації, обробки інформації, аналізу даних.

18. Здатність організовувати роботи з проектування складних систем, створення відповідних технологій та програмного забезпечення.

F

Програмні результати навчання

1. Знати і розуміти державну та іноземну мови на рівні, достатньому для читання фахової літератури, обговорення професійних питань і написання текстів з професійної тематики.

2. Знати і вміти застосовувати на практиці методи аналізу, синтезу та моделювання систем і процесів у різних галузях людської діяльності, методи логічного виведення та прийняття рішень.

3. Знати і вміти застосовувати на практиці базові математичні, логічні, семантичні, об’єктні, системні імітаційні методи моделювання систем і процесів, мови моделювання та зображення даних і знань.

4. Знати і вміти застосовувати на практиці основні принципи та алгоритми обробки інформації.

5. Знати основи теорії оптимізації, оптимального керування, прийняття рішень та вміти застосовувати їх на практиці для розв’язування прикладних задач управління і проектування складних систем.

6. Знати і розуміти архітектуру сучасних обчислювальних систем, інформаційних і комп’ютерних мереж.

7. Знати та вміти застосовувати на практиці системне та прикладне програмне забезпечення управління базами даних та інформаційними системами.

8. Знати та розуміти концепції, методи і засоби системного та інформаційного аналізу для забезпечення ефективного функціонування організаційних та виробничих структур.

9. Знати і вміти застосовувати методи і засоби роботи з даними і знаннями, методи математичного, логіко-семантичного, об’єктного та імітаційного моделювання, технології системного та статистичного аналізу.

10. Проектувати, реалізовувати, тестувати, впроваджувати, супроводжувати, експлуатувати програмні засоби роботи з даними та знаннями в комп’ютерних системах та мережах.

11. Вміти створювати та застосовувати інформаційні комп’ютерні системи з інтегрованою інформацією, технології інформаційного і системного аналізу, відповідно до сучасних концепцій інженерії даних і знань, інформаційного моделювання для забезпечення ефективного функціонування організаційних структур.

12. Розуміти принципи і застосовувати на практиці технології комп’ютерної інформаційної підтримки усіх видів робіт з інтегрованою інформацією: інформаційний аналіз, нагромадження, зображення та застосування знань, пошук закономірностей та тенденцій, моделювання інформаційних систем і процесів.

13. Розуміти і застосовувати на практиці методи статистичного моделювання та прогнозування, виконувати оцінювання вихідних даних.

14. Розуміння та уміння будувати ефективні обчислювальні алгоритми для розрахункових задач системного аналізу, визначати ефективність програм за допомогою програмного забезпечення комп’ютерів.

15. Володіти сучасними методами проектування програм та програмних комплексів, розробки оптимальних рішень щодо складу програмного забезпечення, алгоритмів процедур і операцій.

16. Розуміти і вміти застосовувати на практиці основні принципи розробки комплексних інформаційних рішень для підприємств та фірм, включаючи проектування комп’ютерних мереж, альтернативних варіантів комп’ютеризованих систем з оцінкою необхідних на їх реалізацію ресурсів.

17. Здійснювати збір, обробку, аналіз, систематизацію науково-технічної інформації, узагальнювати передовий вітчизняний та зарубіжний досвід з питань розробки складних систем.

18. Враховувати вплив факторів зовнішнього середовища на результати професійної діяльності.