Повідомлення

Освітньо-наукова програма "Інженерія програмного забезпечення"

 

Розділи програми

Рекомендації щодо заповнення та назви документу з якого необхідно використати дані

Освітній ступінь

магістр

Галузь знань

12 Інформаційні технології

Спеціальність

121 Інженерія програмного забезпечення

Спеціалізація

Інженерія програмного забезпечення

Кваліфікація

Магістр комп’ютерних наук  з інженерії програмного забезпечення

Тип  диплома та обсяг програми

Одиничний

120 кредитів / 1 рік 10 місяців

Вищий навчальний заклад

Національний університет "Києво-Могилянська академія"

Акредитуюча організація

Акредитаційна комісія України

Період акредитації

2011, 10 років

Рівень програми

другий (магістерський) рівень – 8 рівень НРК

 

 

 

 

 

А

Мета освітньої програми

 

Програма призначена для підготовки висококваліфікованих ІТ-фахівців, що володіють глибокими знаннями і розумінням особливостей сучасних процесів розробки програмного забезпечення, здатних аналізувати, прогнозувати і управляти різними складовими процесу розробки програмного забезпечення, вміють працювати в умовах невизначеності і змінності функціональних вимог до програмного забезпечення, вільно володіють іноземними мовами.

 

В

Характеристика програми

1.

Предметна область

Об’єкт вивчення: інформаційні технології, методи та засоби дослідження та розробки інформаційно-обчислювальних систем.

 

Цілі навчання: застосування набутих компетентностей.

 

Компетентності:

1)  володіння сучасними методами проектування, експлуатації та супроводу програмного забезпечення;

2)  розробка нових і покращення існуючих методів і алгоритмів обробки даних в інформаційно-обчислювальних системах;

3)  здійснення керування ІТ проектами;

4)  розроблення інтернет-сайтів на основі знань Інтернет-технологій, Web-технологій;

5) розроблення систем корпоративного рівня;

6) розроблення мобільних додатків;

7) розроблення та адміністрування реляційних та документоорієнтованих баз даних;

 

Компетентності формуються на основі умінь:

  • проводити наукові дослідження, пов‘язані з об‘єктами професійної діяльності;
  • аналізувати об’єкт розробки, формулювати вимоги до системи, розробляти специфікації компонентів ІС;
  • обирати модель життєвого циклу системи та застосовувати сучасні технології проектування на всіх його стадіях;
  • проектувати та моделювати бізнес-процеси, компоненти ІС;
  • створювати та досліджувати математичні моделі явищ, процесів і систем для їх ефективної програмної реалізації;
  •  використовувати методи і засоби інтелектуальної обробки інформації, обчислювального інтелекту, мультиагентних систем, електронної комерції;
  • розробляти людино-машинний інтерфейс із застосуванням Web-технологій і Web-дизайну.

2.

Основний фокус програми та спеціалізації

Підготовка фахівців у галузі промислового виробництва програмного забезпечення для інформаційно-обчислювальних систем різного призначення

3.

Орієнтація програми

Професійна

4.

Особливості та відмінності

Інтерактивність навчання (семінари, диспути, форуми), групові проекти, практика в ІЕ компаніях, участь студентів у формуванні навчальних курсів, динамічна модифікація тематичних робочих програм.

C

Працевлаштування та продовження освіти

1.

Професійні права

Працевлаштування в якості фахівця з розробки нових і покращення існуючих формальних методів програмної інженерії, проектування розподілених систем та систем з паралельною обробкою даних, програмної реалізації інформаційно-обчислювальних систем, організації промислового тестування програмного забезпечення, що створюється.

 На базі циклу професійної і практичної підготовки формується система професійних знань фахівця через такі дисципліни:  Архітектура інформаційних систем, Мовні процесори, Прикладне програмування,

Проектування програмного забезпечення, Методи розробки програмних систем, Побудова великомасштабних мереж, Практичні аспекти програмної інженерії, Управління програмними проектами, Методи розробки програмних систем (груповий проект), Проектування і розробка інтелектуальних систем, Методології проектування та розробки програмних застосунків тощо.

 

2.

Продовження освіти (академічні права)

Навчання на наступному освітньо-науковому рівні

D

Стиль та методика викладання

1.

Підходи до викладання та навчання.

Комбінація лекцій, семінарів, дослідницьких практичних занять, виконання проектів, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання.

2.

Форми контролю

Усні та письмові екзамени, екзаменаційний перегляд, заліки, захист звіту з практики,захист курсових робіт (проектів), захист кваліфікаційної роботи, комплексний державний екзамен тощо.

Е

Програмні компетентності

 

1.

Загальні компетентності

 

 

 

 

 

 

 

  • Гнучкість мислення. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне ставлення до усталених наукових концепцій.
  • Популяризаційні навички. Здатність провести усну презентацію та написати зрозумілу статтю за результатами проведених досліджень, а також щодо сучасних концепцій в комп’ютерних науках та інформаційних технологіях для нефахівців.)
  • Етичні установки. Досягнення необхідних знань і розуміння ролі комп’ютерних наук та інформаційних технологій в суспільстві з метою  адекватної роботи за майбутніми професіями та врахування впливу на соціальні проблеми.

2.

Професійні компетентності

  • Глибокі знання та розуміння. Здатність використовувати закони й принципи комп’ютерних наук та інформаційних технологій у поєднанні із адекватними  математичними інструментами.
  • Розв’язання проблем. Здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем на абстрактному рівні шляхом декомпозиції їх на складові, які можна дослідити окремо в їх більш та менш важливих аспектах.
  • Моделювання. Здатність будувати відповідні моделі ситуацій, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння проблеми.
  • Комунікаційні навички. Здатність комунікувати з колегами з даної області щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів, здатність робити усні та письмові звіти, обговорювати наукові теми рідною та англійською мовами.
  • Дослідницькі навички. Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі в галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання.
  • Уміння учитися. Здатність сприймати ново здобуті знання та інтегрувати їх із уже наявними. Здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації.
  • Додатково для комунікаційної лінії
  • Застосування спеціальних знань. Здатність ефективно використати на практиці різні теорії в області комунікації.
  • Розвинуті комунікаційні навички. Здатність розуміти шляхи практичного використання комунікаційних навичок, ефективно застосовуючи комунікаційні концепції.
  • Навички самокритики. Розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях.
  • Додатково для викладацької лінії
  • Застосування спеціалізованих знань. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання.
  • Викладацькі навички. Здатність аналізувати шляхи, якими викладацькі навички використовуються на практиці, ефективно застосовуючи основні педагогічні концепції.
  • Наставницькі та лідерські навички. Здатність бути наставником молодших колег у вдосконаленні викладацької майстерності.
  • Підвищення кваліфікації. Здатність виконувати літературний пошук джерел, які мають стосунок до теорій, здатність їх критично оцінювати, базуючись на фахових у цих областях статтях.
  • Здатність бачити й чітко формулювати аналогії між подіями, явищами та теоріями