Повідомлення

Освітньо-наукова програма: "Прикладна математика"

 

Розділи програми

Рекомендації щодо заповнення та назви документу з якого необхідно використати дані

Освітній ступінь

магістр

Галузь знань

11 Математика та статистика

Спеціальність

113 Прикладна математика

Спеціалізація

113 Прикладна математика             

Кваліфікація

Магістр прикладної математики

Тип  диплома та обсяг програми

Одиничний

120 кредитів / 1 рік 10 місяців

Вищий навчальний заклад

Національний університет "Києво-Могилянська академія"

Акредитуюча організація

Акредитаційна комісія України

Період акредитації

2014, 10 років

Рівень програми

другий (магістерський) рівень – 8 рівень НРК

 

 

А

Мета освітньої програми

 

Метою освітньої програми є всебічне формування нової генерації науковців-дослідників високого рівня, здатних до формулювання і розв'язання  практичних задач у професійній діяльності з використанням компетентностей з фундаментальних математичних та комп’ютерних дисциплін; а також   розроблення математичних алгоритмів, які будуть гідно представляти Україну в світовому інформаційному та дослідницькому просторі.

В

Характеристика програми

1.

Предметна область

Об’єкт вивчення: процеси, явища та проблеми в різних сферах діяльності, які формалізуються математичними методами.

.

Цілі навчання: застосування набутих компетентностей.

 

Компетентності:

1)    здатність формалізувати прикладну проблему для подальшого її аналізу та розв’язання інструментальними засобами;

2)    вміння окреслити поле застосування запропонованої математичної моделі та методів розв'язання задач;

3)     здатність формулювати висновки та рекомендації, що випливають з проведеного математичного моделювання і обрахунків;

4)    здатність вести дослідницьку діяльність, включаючи аналіз проблем, вибір способу й методів дослідження, а також оцінку якості результатів.

Компетентності формуються на основі знань та умінь:

  • знати основні принципи застосування математичних методів у природничих, комп'ютерних, економічних науках, соціології;
  • вміти застосовувати сучасні підходи та методи нелінійної та некласичної оптимізації;
  • здатність запропонувати ефективний алгоритм розв'язання математичних задач та зробити оцінку його часової складності;
  • створювати та досліджувати математичні моделі явищ, процесів і систем для їх ефективної програмної реалізації;
  •  використовувати основні принципи захисту інформації і основні криптографічні системи;
  • володіти методикою підготовки та проведення занять з математичних дисциплін.

2.

Основний фокус програми та спеціалізації

Магістерська програма розрахована на підготовку фахівців, здатних до якісного аналізу, побудови різноманітних складних математичних моделей та розрахунків; до застосування математичного апарату в комп’ютерних і природничих науках, економіці й фінансах, соціології, страховій справі тощо. Програмою передбачене ґрунтовне вивчення побудови, аналіз, оцінки складності алгоритмів, що дає можливість їх ефективно використовувати для розв’язання задач. Магістерська програма орієнтована на підготовку фахівців, що  з одного боку добре володіють методами  прикладної математики, а з іншого – добре ознайомлені з сучасними комп’ютерними технологіями.

3.

Орієнтація програми

Професійна

4.

Особливості та відмінності

Інтерактивність навчання (семінари, диспути, форуми), науково-дослідна та асистентська практики, динамічна модифікація тематичних робочих програм.

C

Працевлаштування та продовження освіти

1.

Професійні права

Право на здійснення професійної діяльності.

 

Професійні кваліфікації: математик-аналітик з дослідження операцій; науковий співробітник (галузь обчислень); викладач вищого навчального закладу.  Узагальненим об'єктом діяльності є математичне моделювання, розробка алгоритмів, проектування, розробка та експлуатація комп’ютерних програмних засобів.

2.

Продовження освіти (академічні права)

Доступ до навчання в аспірантурі (третій рівень вищої освіти)

D

Стиль та методика викладання

1.

Підходи до викладання та навчання.

Комбінація лекцій, семінарів, дослідницьких практичних занять, виконання проектів, проведення семінарів і лекцій в рамках асистентської практики, самонавчання.

2.

Форми контролю

Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, захист курсових робіт (проектів), захист кваліфікаційної роботи.

Е

Програмні компетентності

 

1.

Загальні компетентності

 

 

 

 

 

 

 

  • Гнучкість мислення. Здатність гнучко адаптуватися до різних професійних ситуацій, проявляти творчий підхід, ініціативу.
  • Популяризаційні навички. Здатність до соціальної і професійної взаємодії та співробітництва. Здатність провести усну презентацію та написати зрозумілу статтю за результатами проведених досліджень.
  • Інструментальні. Здатність працювати з інформацією: знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання наукових і професійних завдань.
  • Комунікаційні. Здатність ефективно будувати комунікацію, виходячи із цілей і ситуації спілкування.
  • Етичні установки. Досягнення необхідних знань і розуміння ролі прикладної математики в суспільстві з метою  адекватної роботи за майбутніми професіями та врахування впливу на соціальні проблеми.

2.

Професійні компетентності

Діяльність із застосування математичних методів

  • Здатність математично формалізувати  постановку завдання.
  • Здатність застосовувати математичний апарат для розв’язання практичних задач.
  • Здатність використовувати математичні теорії, методи для доведення математичних тверджень і теорем.
  • Проектувальна діяльність.Здатність формалізувати прикладну проблему для подальшого її аналізу та розв’язання інструментальними засобами
  • Моделювання. Здатність будувати відповідні моделі ситуацій, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння проблеми.
  • Організаційно-управлінська діяльність. Здатність організовувати роботу колективу виконавців.
  • Дослідницькі навички.
  • Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі в галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання.
  • Здатність до систематичного вивчення та аналізу науково-технічної інформації, пов’язаних із застосуванням математичних методів для дослідження різноманітних процесів, явищ та систем.
  • Здатність сформулювати математичну постановку завдання, спираючись на постановку на мові предметної галузі.
  • Здатність брати участь у роботах зі складання наукових звітів з виконаних завдань та у впровадженні результатів проведених досліджень і розробок.
  • Уміння вчитися. Здатність сприймати ново здобуті знання та інтегрувати їх із уже наявними. Здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації.
  • Технологічна діяльність
  • Здатність оволодіти технологіями програмування та розроблення програмного забезпечення автоматизованих систем, алгоритмічним мисленням.
  • Здатність досліджувати математичні та комп’ютерні моделі за допомогою спеціалізованих програмних засобів.
  • Додатково для викладацької лінії
  • Застосування спеціалізованих знань. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання.
  • Викладацькі навички. Здатність аналізувати шляхи, якими викладацькі навички використовуються на практиці, ефективно застосовуючи основні педагогічні концепції.
  • Наставницькі та лідерські навички. Здатність бути наставником молодших колег у вдосконаленні викладацької майстерності.

F

Програмні результати навчання

  • Випускники будуть мати знання і розуміння основних концепцій, принципів, теорій різних розділів математики.
  • Випускники здобудуть адекватні знання та розуміння, що відносяться до базових областей комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
  • Випускники будуть здатними до співпраці з фахівцями з інших галузей з метою постановки задач і створення відповідної математичної моделі у відповідній галузі.
  • Випускники будуть здатні розуміти наукові статті в одній із вибраних спеціалізацій. Крім того, вони будуть здатними відстежувати найновіші досягнення в цій спеціалізації  взаємокорисно спілкуючись із колегами.
  • Випускники будуть здатні знайти відповідні наукові джерела, які мають відношення до прикладних задач, які необхідно розв’язати.
  • Випускники будуть здатні запропонувати ефективний алгоритм розв'язання математичних задач та зробити оцінку його часової складності.
  • Випускники будуть вміти будувати ефективні щодо точності обчислень, стійкості, швидкодії та витрат системних ресурсів алгоритми для чисельного дослідження математичних моделей.
  • Випускники будуть вміти вести дослідницьку діяльність, включаючи аналіз проблем, вибір способу й методів дослідження, а також оцінку якості результатів.
  • Додатково для викладацької лінії
  • Випускники будуть мати достатні знання різних педагогічних теорій, що надасть їм можливість критично аналізувати літературу в області викладання.
  • Випускники здобудуть глибоке уявлення про те, як науковий аналіз та рішення задач можуть бути використані для конкретних навчальних програм та поза їх межами.
  • Випускники здобудуть розуміння різних інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу різних типів складних управлінських проблем на рівні, що надасть можливість їх працевлаштування в наукових установах, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції наукового менеджменту та ділового адміністрування.