|
А
|
Мета освітньої програми
|
Метою освітньої програми є всебічне формування нової генерації науковців-дослідників високого рівня, здатних до формулювання і розв'язання практичних задач у професійній діяльності з використанням компетентностей з фундаментальних математичних та комп’ютерних дисциплін; а також розроблення математичних алгоритмів, які будуть гідно представляти Україну в світовому інформаційному та дослідницькому просторі.
|
|
В
|
Характеристика програми
|
|
1.
|
Предметна область
|
Об’єкт вивчення: процеси, явища та проблеми в різних сферах діяльності, які формалізуються математичними методами.
.
Цілі навчання: застосування набутих компетентностей.
Компетентності:
1) здатність формалізувати прикладну проблему для подальшого її аналізу та розв’язання інструментальними засобами;
2) вміння окреслити поле застосування запропонованої математичної моделі та методів розв'язання задач;
3) здатність формулювати висновки та рекомендації, що випливають з проведеного математичного моделювання і обрахунків;
4) здатність вести дослідницьку діяльність, включаючи аналіз проблем, вибір способу й методів дослідження, а також оцінку якості результатів.
Компетентності формуються на основі знань та умінь:
- знати основні принципи застосування математичних методів у природничих, комп'ютерних, економічних науках, соціології;
- вміти застосовувати сучасні підходи та методи нелінійної та некласичної оптимізації;
- здатність запропонувати ефективний алгоритм розв'язання математичних задач та зробити оцінку його часової складності;
- створювати та досліджувати математичні моделі явищ, процесів і систем для їх ефективної програмної реалізації;
- використовувати основні принципи захисту інформації і основні криптографічні системи;
- володіти методикою підготовки та проведення занять з математичних дисциплін.
|
|
2.
|
Основний фокус програми та спеціалізації
|
Магістерська програма розрахована на підготовку фахівців, здатних до якісного аналізу, побудови різноманітних складних математичних моделей та розрахунків; до застосування математичного апарату в комп’ютерних і природничих науках, економіці й фінансах, соціології, страховій справі тощо. Програмою передбачене ґрунтовне вивчення побудови, аналіз, оцінки складності алгоритмів, що дає можливість їх ефективно використовувати для розв’язання задач. Магістерська програма орієнтована на підготовку фахівців, що з одного боку добре володіють методами прикладної математики, а з іншого – добре ознайомлені з сучасними комп’ютерними технологіями.
|
|
3.
|
Орієнтація програми
|
Професійна
|
|
4.
|
Особливості та відмінності
|
Інтерактивність навчання (семінари, диспути, форуми), науково-дослідна та асистентська практики, динамічна модифікація тематичних робочих програм.
|
|
C
|
Працевлаштування та продовження освіти
|
|
1.
|
Професійні права
|
Право на здійснення професійної діяльності.
Професійні кваліфікації: математик-аналітик з дослідження операцій; науковий співробітник (галузь обчислень); викладач вищого навчального закладу. Узагальненим об'єктом діяльності є математичне моделювання, розробка алгоритмів, проектування, розробка та експлуатація комп’ютерних програмних засобів.
|
|
2.
|
Продовження освіти (академічні права)
|
Доступ до навчання в аспірантурі (третій рівень вищої освіти)
|
|
D
|
Стиль та методика викладання
|
|
1.
|
Підходи до викладання та навчання.
|
Комбінація лекцій, семінарів, дослідницьких практичних занять, виконання проектів, проведення семінарів і лекцій в рамках асистентської практики, самонавчання.
|
|
2.
|
Форми контролю
|
Усні та письмові екзамени, заліки, захист звіту з практики, захист курсових робіт (проектів), захист кваліфікаційної роботи.
|
|
Е
|
Програмні компетентності
|
|
|
1.
|
Загальні компетентності
|
- Гнучкість мислення. Здатність гнучко адаптуватися до різних професійних ситуацій, проявляти творчий підхід, ініціативу.
- Популяризаційні навички. Здатність до соціальної і професійної взаємодії та співробітництва. Здатність провести усну презентацію та написати зрозумілу статтю за результатами проведених досліджень.
- Інструментальні. Здатність працювати з інформацією: знаходити, оцінювати й використовувати інформацію з різних джерел, необхідну для розв’язання наукових і професійних завдань.
- Комунікаційні. Здатність ефективно будувати комунікацію, виходячи із цілей і ситуації спілкування.
- Етичні установки. Досягнення необхідних знань і розуміння ролі прикладної математики в суспільстві з метою адекватної роботи за майбутніми професіями та врахування впливу на соціальні проблеми.
|
|
2.
|
Професійні компетентності
|
Діяльність із застосування математичних методів
- Здатність математично формалізувати постановку завдання.
- Здатність застосовувати математичний апарат для розв’язання практичних задач.
- Здатність використовувати математичні теорії, методи для доведення математичних тверджень і теорем.
- Проектувальна діяльність.Здатність формалізувати прикладну проблему для подальшого її аналізу та розв’язання інструментальними засобами
- Моделювання. Здатність будувати відповідні моделі ситуацій, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння проблеми.
- Організаційно-управлінська діяльність. Здатність організовувати роботу колективу виконавців.
- Дослідницькі навички.
- Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі в галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання.
- Здатність до систематичного вивчення та аналізу науково-технічної інформації, пов’язаних із застосуванням математичних методів для дослідження різноманітних процесів, явищ та систем.
- Здатність сформулювати математичну постановку завдання, спираючись на постановку на мові предметної галузі.
- Здатність брати участь у роботах зі складання наукових звітів з виконаних завдань та у впровадженні результатів проведених досліджень і розробок.
- Уміння вчитися. Здатність сприймати ново здобуті знання та інтегрувати їх із уже наявними. Здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації.
- Технологічна діяльність
- Здатність оволодіти технологіями програмування та розроблення програмного забезпечення автоматизованих систем, алгоритмічним мисленням.
- Здатність досліджувати математичні та комп’ютерні моделі за допомогою спеціалізованих програмних засобів.
- Додатково для викладацької лінії
- Застосування спеціалізованих знань. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання.
- Викладацькі навички. Здатність аналізувати шляхи, якими викладацькі навички використовуються на практиці, ефективно застосовуючи основні педагогічні концепції.
- Наставницькі та лідерські навички. Здатність бути наставником молодших колег у вдосконаленні викладацької майстерності.
|
|
F
|
Програмні результати навчання
|
- Випускники будуть мати знання і розуміння основних концепцій, принципів, теорій різних розділів математики.
- Випускники здобудуть адекватні знання та розуміння, що відносяться до базових областей комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
- Випускники будуть здатними до співпраці з фахівцями з інших галузей з метою постановки задач і створення відповідної математичної моделі у відповідній галузі.
- Випускники будуть здатні розуміти наукові статті в одній із вибраних спеціалізацій. Крім того, вони будуть здатними відстежувати найновіші досягнення в цій спеціалізації взаємокорисно спілкуючись із колегами.
- Випускники будуть здатні знайти відповідні наукові джерела, які мають відношення до прикладних задач, які необхідно розв’язати.
- Випускники будуть здатні запропонувати ефективний алгоритм розв'язання математичних задач та зробити оцінку його часової складності.
- Випускники будуть вміти будувати ефективні щодо точності обчислень, стійкості, швидкодії та витрат системних ресурсів алгоритми для чисельного дослідження математичних моделей.
- Випускники будуть вміти вести дослідницьку діяльність, включаючи аналіз проблем, вибір способу й методів дослідження, а також оцінку якості результатів.
- Додатково для викладацької лінії
- Випускники будуть мати достатні знання різних педагогічних теорій, що надасть їм можливість критично аналізувати літературу в області викладання.
- Випускники здобудуть глибоке уявлення про те, як науковий аналіз та рішення задач можуть бути використані для конкретних навчальних програм та поза їх межами.
- Випускники здобудуть розуміння різних інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу різних типів складних управлінських проблем на рівні, що надасть можливість їх працевлаштування в наукових установах, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції наукового менеджменту та ділового адміністрування.
|