Повідомлення
Освітня програма Філософія
- Деталі
- Категорія: Спеціальність 033 "Філософія"
Загальна інформація (титул програми)
Повна назва кваліфікації:
Гуманітарні науки: Філософія
Humanities: Philosophy
Офіційна назва програми:
Освітня програма першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Галузь знань – 03 Гуманітарні науки. Спеціальність – 033 Філософія
Назва програми (спеціалізації) затверджена Вченою радою НаУКМА:
Освітня програма першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Галузь знань – 03 Гуманітарні науки. Спеціальність – 033 Філософія
Тип диплома та обсяг програми:
Одиничний диплом, 3 роки 10 місяців, денна форма навчання (240.00 кредитів ЄКТС).
Навчальний заклад:
Національний університет «Києво-Могилянська академія» (National University of «Kyiv-Mohyla Academy»).
Акредитуюча організація:
Міністерство освіти та науки України.
Період акредитації:
01.07.2008 – 01.07.2018
Рівень:
Програма відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти та сьомому кваліфікаційному рівню за Національною рамкою кваліфікацій.
A. Мета освітньої програми
Освітня програма першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у галузі знань «03 – Гуманітарні науки» зі спеціальності «033 – Філософія» розроблена кафедрою філософії та релігієзнавства Національного університету «Києво-Могилянська академія» у відповідності до державних і галузевих нормативних документів і затверджена Вченою радою НаУКМА як складова внутрішнього стандарту вищої філософської освіти, згідно з яким університет здійснює підготовку фахівців освітнього ступеня бакалавр за спеціальністю «033 – Філософія» в галузі знань «03 – Гуманітарні науки». Цей документ є чинним у межах НаУКМА до затвердження і впровадження відповідного галузевого стандарту вищої освіти.
B. Характеристика програми
При розробці освітньої програми враховано специфіку першого (бакалаврського) рівня вищої освіти у галузі знань «03 – Гуманітарні науки» зі спеціальності «033 – Філософія», зокрема необхідність поєднання загальногуманітарної, природничо-наукової та професійної і практичної складових, а також загальні особливості навчального процесу в НаУКМА, до яких належить, зокрема, надання студентові можливості самостійно формувати індивідуальний навчальний план; отримати додаткову спеціалізацію та/або опанувати сертифікатну програму; прослухати оригінальні авторські курси, у тому числі – у провідних вітчизняних і зарубіжних науковців; поглибити рівень освіти шляхом вивчення дисциплін інших напрямів (дисципліни вільного вибору); вдосконалити знання англійської мови; опанувати низку давніх та «нових» іноземних мов. Належна мовна підготовка, що здійснюється у НаУКМА, уможливлює широке використання у навчальному процесі оригінальних пам’яток світової та вітчизняної філософської думки. В процесі навчання студенти забезпечуються ґрунтовними знаннями з історії світової філософії, сучасної філософської думки, класичних і актуальних філософських першоджерел. Однак навчання на бакалаврській програмі спрямовано не лише на здобуття знань, а й на оволодіння навичками самостійного критичного мислення, розвиток аналітичних здібностей, ораторської майстерності, здатності до комунікації, творчої діяльності та академічних студій.
C. Здатність до працевлаштування та подальшого навчання
Навчання на бакалаврській програмі «Філософія» в НаУКМА спрямоване на здобуття студентами не лише теоретичних знань, а й формування у них різноманітних практичних навичок. Воно прищеплює уміння застосовувати загально-гуманітарні та фахові знання у тих сферах практичній діяльності, що вимагають таких аналітичних і гуманітарних навичок, як комунікація, письмо, переклад, пошук, аналіз і презентація інформації тощо. Випускники філософського бакалаврату НаУКМА підготовлені не лише до продовження освіти на магістерських програмах гуманітарного (передусім філософського і релігієзнавчого) та суспільствознавчого спрямування, а й до реалізації виконавчих, консультативних, педагогічних (для середніх навчальних закладів), дослідницьких і комунікативних виробничих функцій, у тому числі – до здійснення таких видів діяльності, що відповідають Державному класифікатору видів економічної діяльності ДК 009:2010, як:
- Діяльність у сфері зв’язків із громадськістю
- Дослідження й експериментальні розробки у сфері суспільних і гуманітарних наук
- Дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки
- Надання послуг перекладу
- Допоміжна діяльність у сфері освіти
- Загальна середня освіта
- Діяльність громадських організацій
- Діяльність релігійних організацій
- Діяльність політичних організацій
Вихованці бакалаврської програми НаУКМА спроможні виконувати види робіт та обіймати низку посад, що відповідають Державному класифікатору професій ДК003:2010:
- Професіонали в галузі методів навчання (методист);
- Інші технічні фахівці в галузі управління:
- інспектор з основної діяльності;
- інструктор;
- Секретар адміністративних органів:
- інспектор з контролю за виконанням доручень;
- оргсекретар (асоціації, союзу, федерації);
- Помічники керівників:
- референт;
- рецензент; з основної діяльності;
- секретар адміністративний;
- секретар комітету (організації, підприємства, установи);
- секретар правління.
Зазначене створює умови для працевлаштування випускників філософського бакалаврату НаУКМА не лише за фахом, а й в інших сферах. Поєднання значного масиву гуманітарних і спеціальних знань із світоглядною культурою та навичками аналітичного, системного критичного мислення відкриває перспективи для їх соціальної адаптації та самореалізації у бізнесових, управлінських, медійних структурах, у різноманітних фондах та фундаціях гуманітарного спрямування тощо.
D. Методика викладання
Засадничим принципом викладання в НаУКМА є стимулювання самостійної та продуктивної дослідницької діяльності студентів, підтримка фахової активності й прагнення до нових знань, відкритості до комунікації і взаємодії в рамках міжнародної академічної спільноти. З цією метою в рамках бакалаврської програми з філософії використовуються такі передові підходи, як студентоцентроване та проблемноорієнтоване навчання. Важливу роль у процесі навчання відіграє музейна та дослідницька практика, а також самонавчання студентів. Якості та ефективності освітнього процесу має сприяти урізноманітнення форм контролю роботи студентів. Основними формами проміжного контролю є: опитування, тестування, презентація, самостійна робота, контрольна робота, колоквіум, залік, усний та письмовий екзамен тощо. Атестація здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти в галузі гуманітарних наук за спеціальністю «033 – Філософія» здійснюється в НаУКМА у формі державного кваліфікаційного екзамену з філософії та – починаючи з 2018–2019 навчального року – публічного захисту бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Е. Програмні компетентності
Навчання на бакалаврській програмі з філософії в НаУКМА передбачає формування у її випускників низки компетентностей.
Їх інтегральна компетентність полягає у здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі філософії або у процесі навчання, що передбачає застосування філософських теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
До загальних компетентностей випускників бакалаврської програми НаУКМА з філософії належать:
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Навички раціональної організації власної діяльності та ефективного використання часу.
- Здатність спілкуватися українською та англійською мовами як усно, так і письмово.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність вчитися і опановувати сучасні знання.
- Здатність бути критичним і самокритичним.
- Навички міжособистісної та ділової комунікації.
- Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
В процесі навчання на бакалаврській програмі з філософії студенти НаУКМА отримують низку спеціальних (фахових) компетентностей:
- Обізнаність із актуальними проблемами сучасної гуманітаристики загалом і філософської думки зокрема.
- Розуміння сутності філософії та її ролі в історії культури.
- Розуміння релігії як духовного, культурного, соціального феномена.
- Знання основних етапів розвитку світової філософської думки та сутності поглядів видатних філософів.
- Розуміння проблематики основних філософських дисциплін.
- Знання основних методів інтерпретації філософських та релігійних текстів.
- Здатність застосовувати загально-гуманітарні та філософські знання у практичній діяльності.
F. Програмні результати навчання
Відповідно до наведеного вище переліку програмних компетентностей успішне завершення навчання на бакалаврській програмі НаУКМА з філософії передбачає досягнення таких програмних результатів, як набуття її випускниками:
- Оволодіння навичками системного філософського мислення.
- Оволодіння навичками ведення наукових досліджень у галузі філософії.
- Оволодіння навичками наукового аналізу релігійних феноменів
- Оволодіння навичками наукового аналізу та синтезу.
- Оволодіння навичками планування, організації і проведення дослідницької роботи.
- Оволодіння навичками здійснювати професійну комунікацію англійською та українською мовами.
- Вміння працювати з використанням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій.
- Оволодіння навичками опановувати сучасні знання.
- Оволодіння навичками критичного мислення.
- Оволодіння навичками колективної роботи.
- Вміння вести професійну діяльність на засадах мультикультурності.
- Оволодіння навичками готувати аналітичні матеріали із суспільствознавчих і гуманітарних питань.
- Опанування основних філософських ідей, принципів та концепцій.
- Опанування культури філософського мислення.
- Оволодіння навичками аналізу та інтерпретації філософських текстів.
- Оволодіння навичками застосування основних методів ведення філософського дослідження.
- Оволодіння навичками філософського пізнання.
- Оволодіння навичками застосування основних методів ведення філософського дослідження.
�ріалів для написання курсових і дипломних робіт, складання екзаменаційних білетів, складання планів самостійної роботи студента.
- Вміти розкрити суть навчальної дисципліни і її зв’язок з іншими дисциплінами
- Застосовуючи методи візуального спостереження та контролю за допомогою відповідних приладів, вміти встановити потенційно небезпечні ділянки дослідницької лабораторії (виробництва), що створюють загрозу надзвичайних ситуацій (НС); вміти вживати заходів щодо попередження НС, вміти складати інструкції, які регламентують дії персоналу у випадку НС.
- Знати, аналізувати, прогнозувати та оцінювати основні екологічні аспекти загального впливу промислово-технологічної діяльності людства, а також окремих фізичних явищ, наукових досліджень та процесів (природних і штучних) на навколишнє природне середовище та на здоров’я людини.