Центр забезпечення якості освіти НаУКМА

Про нас

Центр забезпечення якості освіти Національного університету «Києво-Могилянська академія» з 2016 року забезпечує внутрішній контроль якості в університеті, співпрацюючи з Комітетом з якості Вченої ради НаУКМА, навчально-методичним відділом та різноманітними студентськими ініціативами. Діяльність Центру спрямована на:

 

  • покращення освітніх програм та бізнес-процесів у НаУКМА;
  • забезпечення принципів академічної доброчесності;
  • проведення Оn-line опитування студентів, випускників, працедавців та викладачів;
  • активне реагування на зібрану інформацію через відповідні зміни у політиці університету;
  • підвищення кваліфікації (професійний розвиток) викладачів;
  • визнання в НаУКМА іноземних дипломів та атестатів.

 

Діяльність Центру була підтримана компанією «Infopuls», British Council, MacEwan University (Канада), Посольством Чеської республіки в Україні, National Endowment for Democracy. Особливу підтримку має напрямок розвитку кваліфікації викладачів, зокрема організацією SmartFoundation та випускниками НаУКМА.

 

Команда:

 

Olga Bershadska Nadiya Fortuna Natataliya Starinska

Ольга Бершадська,

керівниця Центру

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Надія Фортуна

питання підтвердження дипломів

та перевірки на плагіат

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Наталя Старинська

питання підвищення

кваліфікації викладачів

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Як з нами зв’язатися:

5 корп., к.304

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

Нормативні документи:

 

Академічна доброчесність

 

Згідно положення про академічну доброчесність всі курсові та кваліфікаційні роботи проходять перевірку на наявність плагіату. Наразі університет користується для цієї мети системою UniCheck.

 

Звіт подібності, отриманий в результаті перевірки, є лише підставою для детального розгляду роботи на предмет плагіату, і не може сам по собі бути підставою для визнання факту порушення академічної доброчесності. Рішення про прийнятний індекс подібності є прерогативою наукового керівника, екзаменатора та/або відповідної комісії, і саме вони приймають рішення про те, чи представлений документ є плагіатом та/або в якій мірі він був плагіатом.

 

Хочемо повідомити, що опцію перевірки письмових робіт на наявність запозичень (плагіату) на платформі DistEdu модулем Unicheck відключено. Це вимушений крок з метою забезпечення обов’язкових перевірок всіх курсових та кваліфікаційних робіт. Наразі спостерігаємо різке підвищення кількості перевірок, і збереження такої тенденції не залишить ресурсу для обов’язкових перевірок, передбачених політикою університету.

 

Є різні способи забезпечення академічної доброчесності.

 

Технічні засоби можуть включати такі варіанти: моніторити дані DistEdu, застосовувати електронну перевірку на ознаки плагіату, обмежувати час на виконання завдань, рандомізувати питання та порядок варіантів відповіді, використовувати демонстрацію по одному питанню на екран, послідовний перегляд питань та функцію блокування вікна.

 

Втім, слід зазначити, що використання технічних засобів не дає повної гарантії. Краще прийняти той факт, що ми складаємо так звані «тести з відкритим підручником», тобто що студенти користуватимуться доступними джерелами, і ми маємо врахувати це при складанні питань. Тому важливо спрямувати зусилля на зміст завдань і формулювати їх таким чином, щоб готову відповідь не так легко було знайти.

 

Віддавайте перевагу завданням, які оцінюють результати навчання вищих рівнів (таксономія Блума), тобто не відтворення, а застосування, аналіз, порівняння, оцінку. Для цього можна використовувати кейси, казуси, приклади, ілюстрації.

 

Використовуйте для контрольних завдань менш відомі роботи/твори/авторів, оскільки чим відоміший автор, тим більше готових робіт/відповідей є в мережі.

 

Звертайтесь до досвіду, який ваші студенти отримали впродовж курсу. Тоді людині, яка не слухала ваш курс, буде складно списати. Наприклад, можна застосувати техніку “touchstone”: візьміть цитату, графік чи ілюстрацію, що використовувалась в курсі, та попросіть пояснити, як вони ілюструють те чи інше явище або теорію. Крім того, включайте в тести рефлексивні питання щодо досвіду навчання, які з одного боку вимагають унікальної відповіді, а з іншого ще й стимулюють розвиток метакогнітивного мислення. Наприклад, “яке завдання викликало найбільше труднощів і як ви це пояснюєте?”.

 

Урізноманітнюйте формати завдань (відео, аудіо, презентації, заповнення таблиць та моделей), а також змінюйте зміст завдань на кожен наступний рік чи для різних груп.

 

Порушення академічної доброчесності може бути спричинене невірою здобувача в те, що його/її думки та ідеї є достатньо цінними, глибокими, креативними. Тому надзвичайно важливо демонструвати повагу до думки здобувачів та розвивати їхню впевненість у цінності власної думки.

 

Ретельно прораховуйте час на перевірку однієї роботи. Перевантаження викладача кількістю робіт на перевірку може підвищити ризик недостатньо ретельної/глибокої перевірки. А це в свою чергу, може вплинути на готовність студентів інвестувати свій час в належне виконання завдання.

 

Також варто ретельно прораховувати необхідний час на виконання завдання і вказуйте приблизний час виконання в інструкції. Здобувачі не завжди можуть самостійно адекватно спрогнозувати, скільки часу варто виділити на завдання і через брак часу починають шукати готові відповіді.

 

Не менш важливо узгоджувати заплановані завдання в рамках освітньої програми, які викладачі дають в рамках дисциплін, що викладаються в одному семестрі, оскільки перевантаженість студентів об’ємними (зокрема, письмовими) завданнями як в рамках окремої дисципліни, так і на різних дисциплінах в один часовий період може підвищити ризик порушень.

 

При написанні рекомендацій були використані матеріали з таких джерел:

 

Опитування

Шановні студенти та студентки!

 

Центр забезпечення якості освіти оголошує про проведення літнього опитування щодо якості освіти в НаУКМА.

 

Це опитування найкоротше і триває лише тиждень з 7 по 14 червня. Взяти у ньому участь та висловитись щодо власних дисциплін, дистанційного формату та всього того, що хочеться змінити, покращити чи взагалі прибрати з власного навчання, або просто подякувати викладачам можна за посиланням https://qa.ukma.edu.ua

 

Знаємо, що ви, як і ми, хочете побачити значний результат від опитувань, але це може відбутись лише від вашої надзвичайної активності в опитуваннях.

 

Для того, щоб залишити АНОНІМНІ відгуки на дисципліни потрібно, як завжди:

1. перейти на сайт https://qa.ukma.edu.ua

2. клікнути «Вхід через Офіс 365» (реєструватись не потрібно)

3. обрати дисципліну та оцінити!

 

Команда центру якості освіти бажає усім міцного здоров’я, успішної сесії та справжнього літа!

 


 

 

Як відбувається онлайн-опитування студентів?

1. Студентське онлайн-опитування відбувається тричі впродовж навчального року на останньому тижні до екзаменаційної сесії. Про дати початку і завершення опитування завчасно повідомляється на головній сторінці сайту НаУКМА, сторінці Центру забезпечення якості освіти, а також на інформаційних каналах Студентської Колегії та Бадді.

 

2. Для того, щоб пройти опитування, необхідно перейти на сторінку системи опитування за посиланням https://qa.ukma.edu.ua 

 

3. Студенти всіх років навчання можуть зайти до системи опитування користуючись логіном та паролем своєї корпоративної пошти Офіс 365. Це єдиний раз, коли студент/ка вводить свої дані!!! Ці дані є своєрідною «перепусткою» до опитувальника, що унеможливлює вхід до системи осіб, які не навчаються в НаУКМА.
У самій системі опитування НЕ фіксується жодних (!) даних про студентів, які залишають відгуки про навчальну дисципліну та викладачів. Це було зроблено, щоб студенти могли максимально відверто розповісти про те, що їх хвилює та про те, що їм подобається.

 

4. Далі студент/ка обирає свої навчальні дисципліни, які викладались у поточному семестрі та відповідає на питання опитувальника.

 

5. Коли будуть доступні результати опитування? Результати опитування є доступними з першого тижня навчання наступного семестру після проведення опитування.

 

6. Хто має доступ до результатів опитування?

До анонімних відповідей опитування мають доступ:

  • співробітники Центру забезпечення якості освіти;
  • завідувачі кафедр (завідувач має доступ до відгуків на дисципліни лише (!) своєї кафедри;
  • декани (декан має доступ до відгуків на дисципліни лише (!) свого факультету);
  • віце-президент з науково-педагогічної роботи;
  • віце-президент з наукової роботи та інформатизації;
  • президент НаУКМА. В разі виникнення будь-яких питань, побажань чи зауважень, або у вас є факти тиску через результати опитування, будь ласка, скористайтесь формою анонімного повідомлення за посиланням

 


 

 

Підвищення кваліфікації

Шановні колеги,

 

маємо честь запросити вас взяти участь у Четвертій конференції викладацької майстерності, яка відбудеться 1 липня в онлайн форматі. Цією конференцією Університет продовжує серію ініціатив, спрямованих на розбудову системи професійного розвитку викладачів НаУКМА.

 

Тему не довелось шукати довго з огляду на теперішню ситуацію. Конференція буде присвячена проблемам внутрішнього забезпечення якості освіти в умовах карантинних обмежень.

 

Детальна програма уточнюється і буде надіслала додатково. Реєстрація за посиланням.

 

До зустрічі на конференції!

 

З повагою,

команда Центру забезпечення якості освіти НаУКМА

 


Робота Центру щодо підвищення кваліфікації викладачів включає тренінги, зустрічі, конференції та курси для професійного розвитку та підвищення кваліфікації.

 

З 2017 року Центр провів:

  • Три довгострокових курси підвищення кваліфікації викладачів;
  • більш ніж 10 тренінгів для викладачів та співробітників НаУКМА;
  • серію зустрічей;
  • три конференції викладацької майстерності.

 

Курси для професійного розвитку та підвищення кваліфікації.

 

Останнє оновлення програми підвищення кваліфікації відбулось в червні 2020 року. Повну версію програми можна знайти нижче, серед нормативних документів.

 

У програму підвищення кваліфікації входять наступні курси:

До вашої уваги оновлений курс 

«НАСТАНОВЧЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ НаУКМА». 

Для кого цей курс? 

Курс створений для викладачів, які нещодавно доєднались до викладацької спільноти НаУКМА, і для них участь в курсі є рекомендованою. Втім, за бажання, зареєструватись можна, навіть якщо ви не перший рік викладаєте в НаУКМА

 

Які цілі курсу?

Ознайомити викладачів з цінностями, місією та стратегією НаУКМА, історією НаУКМА, особливостями навчального процесу НаУКМА, структурою університету, організацією роботи та корпоративною культурою, ресурсами, які можуть допомогти у викладанні. Все це допоможе новим викладачам бути впевненішими у своєму викладанні, а досвідченим викладачам, що тільки розпочали знайомство з НаУКМА - ознайомитись з особливостями та вимогами до процесу викладання в НаУКМА.

 

Які теми будуть розглянуті?

  1. Базові вимоги: без чого не можна почати 
  2. Особливості навчального процесу в НаУКМА 
  3. Ролі та коло обов’язків викладача НаУКМА 
  4. Університет: структура, підрозділи, ресурси 
  5. Підтримка та супровід нового викладача 

 

Як будуть проходити заняття?

Все буде залежати від епідеміологічної ситуації. Це буде або комбінація «живих» та онлайн зустрічей, або лише онлайн формат. Також на DistEdu буде електронний супровід курсу.

 

Що потрібно для успішного проходження курсу?

  • Відвідати тренінги/вебінари і виконати поточні навчальні завдання;
  • Ознайомитись з програмою дисципліни та підготувати силабус/РТП;
  • Створити/оновити свій курс на DistEdu.  

Коли почнеться курс?

Курс почнеться у вересні та триватиме впродовж місяця

 

Чи буде сертифікат?

Так. Після успішного завершення курсу ви отримаєте сертифікат на 5,0 кредитів ЄКТС (150 год)

 

Як зареєструватися?

Щоб зареєструватися, перейдіть, будь ласка за посиланням форма реєстрації

 

Детальна програма курсу

Модуль 1. Базові вимоги: без чого не можна почати

  • Кафедра, деканат
  • Відділ кадрів
  • Формальні вимоги на початок курсу (РТП/силабус, доброчесність, доступність)
  • Реєстрація: корпоративна пошта, Office 365, DistEdu, бібліотека

 

Модуль 2: Особливості навчального процесу в НаУКМА

  • Структура навчального року (триместри, ТСР)
  • Планування, РТП/силабус, політики курсу
  • Особливості викладання та оцінювання в НаУКМА
  • Комбінування елементів синхронного та асинхронного навчання
  • Електронні ресурси, які використовують в НаУКМА (DistEdu, сервіcи Microsoft, Zoom)

 

Модуль 3: Ролі та коло обов’язків викладача НаУКМА

  • Викладання (підвищення кваліфікації, реагування на опитування студентів)
  • Дослідницька діяльність
  • Носій цінностей (академічна доброчесність, історія Могилянки)

 

Модуль 4: Університет: структура, підрозділи, ресурси

  • Бібліотека
  • Ресурси Центру забезпечення якості освіти (опитування, перевірка на плагіат, курси, статті тощо)
  • Ресурси Центру електронної освіти (вебінари, статті, рекомендації тощо)
  • Міжнародний відділ
  • Центр психологічної підтримки
  • КМЦ
  • Музей НаУКМА
  • Нормативні документи
  • Важливі контакти (в разі проблеми з … зв’язуйтесь з...)

 

Модуль 5: Підтримка та супровід нового викладача

  • Взаємовідвідування
  • Менторинг

До вашої уваги 

«БАЗОВИЙ КУРС ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ НаУКМА».  

 

Для кого цей курс?  

Курс створений для викладачів, які не мають педагогічної освіти, та хотіли б покращити свої навички викладання

 

Які цілі курсу?

Цей курс допоможе вам

  • Ефективно спланувати свій курс

  • Розробити зрозумілу систему оцінювання

  • Написати/удосконалити програму та силабус (РТП) до свого курсу

  • Опанувати інтерактивні методи викладання

  • Удосконалити електронний супровід свого курсу на платформі DistEdu

 

Як будуть проходити заняття?

  • Все буде залежати від епідеміологічної ситуації. Це буде або комбінація «живих» та онлайн зустрічей, або лише онлайн формат. Також на DistEdu буде електронний супровід курсу.

 

Курс складається з трьох частин:

  1. (осінній ТСР) Удосконалення програми навчальної дисципліни

  1. (листопад 2020-лютий 2021)  Самостійна робота викладача. Підготовка індивідуальної методичної розробки. Індивідуальні сесії колегіального оцінювання

  1. (весняний ТСР) Впровадження активних методів навчання і використання технологій у навчальному процесі. Захист методичної розробки в межах навчальної дисципліни 

 

Які теми включені в програму?

  • Система вищої освіти
  • Розробка програми навчальної дисципліни
  • Створення навчального середовища
  • Стратегії викладання для активного навчання
  • Колегіальне оцінювання викладання
  • Індивідуальна методична розробка

 

Що потрібно для успішного проходження курсу?

 

  • Відвідати тренінги і виконати поточні навчальні завдання. 

 

  • Оновити програму однієї навчальної дисципліни і розмістити відповіднінавчально-методичні матеріали на платформі DistEdu; 

  • Відвідати заняття з однієї з дисциплін, підготувати структурований відгук за наданою формою; 

  • Пройти індивідуальне колегіальне оцінювання викладання за однією навчальною дисципліною. 

  • Захистити індивідуальну методичну розробку в межах однієї навчальної дисципліни


Коли почнеться курс?
  • Курс почнеться у жовтні під час тижня самостійної роботи 

 

Чи буде сертифікат?

  • Так. Після успішного завершення курсу ви отримаєте сертифікат на 5,0 кредитів ЄКТС (150 год).

 

Як зареєструватися?

 

Щоб зареєструватися, перейдіть, будь ласка за посиланням

 

Детальна програма курсу

Блок 1.

Модуль «Система вищої освіти»

  • Концепція професійного розвитку наукового-педагогічних та педагогічних працівників НАУКМА.
  • Основні концепти сучасної системи вищої освіти: національна рамка кваліфікацій, відповідність рівню освіти, компетентнісний підхід, студентоцентроване навчання, стандарти вищої освіти, програмні навчальні результати і навчальні результати курсу
  • Визначення навчальних результатів на основі таксономії Б. Блума.

 

Модуль «Розробка дієвої програми навчальної дисципліни»

  • Вимоги до розробки навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін і внутрішня система оцінювання якості освіти в НАУКМА
  • Алгоритм удосконалення робочої програми навчальної дисциплін: зв'язок навчальних результатів з компетентностями, системою оцінювання, тематикою курсу; засоби діагностики і методи демонстрування результатів навчання (наскрізне оцінювання, підсумкове оцінювання, колегіальне і само-оцінювання)
  • Метод наскрізного оцінювання: classassessmenttechnique (CAT)
  • Впровадження студентоцентрованого підходу: розмаїтість форматів навчальних подій, підтримка самостійної роботи студентів, інтерактивні лекції.
  • Впровадження і забезпечення ефективного розвитку загальних навичок.
  • Рефлексивні практики оцінювання результатів навчання

 

Модуль «Створення навчального середовища»

  • Впровадження «Положення про академічну доброчесність НаУКМА» в навчальному процесі
  • Забезпечення дотримання академічної доброчесності в навчальному процесі
  • Методики активного навчання
  • Office 365 для обліку результатів навчання, комунікації зі студентами, поширення матеріалів
  • DistEdu: освітня платформа НаУКМА

 

Модуль «Колегіальне оцінювання викладання»

  • Ефективний зворотній зв'язок: робота зі студентами, колегіальне оцінювання курсу
  • Колегіальне оцінювання навчальних курсів: модель співпраці викладачів

 

Блок 2.

Модуль «Самостійна робота викладача»

  • Підготовка індивідуальної методичної розробки.

 

Модуль«Колегіальне оцінювання викладання»

  • Індивідуальні сесії колегіального оцінювання.

 

 

Блок 3.

Модуль «Колегіальне оцінювання викладання»

  • Обговорення запроваджених змін до педагогічної стратегії ведення курсу і до навчальної програми дисципліни у фахових групах
  • Звіт про сесії індивідуального колегіального оцінювання

 

Модуль «Система вищої освіти»

  • Тенденції розвитку Європейського освітнього простору і Болонський процес

     

Модуль «Створення навчального середовища»

  • Ефективна робота з навчальними ресурсами. 
  • Особливості роботи з групою студентів на різних стадіях групової динаміки 
  • Обмін досвідом роботи з освітньою платформою НаУКМА DistEdu: результати і пропозиції
  • DistEdu: освоєння нових функцій і вдосконалення взаємодії зі студентами

 

Модуль «Стратегії викладання для активного навчання»

  • Scaffolding.
  • Діалогічні методики викладання (P4C)
  • Провідні світові моделі PBL
  • Презентація методу PBL і рольових ігорВаріації впровадження і застосування методу PBL 
  • Організація навчання за методом PBL 
  • Оцінювання роботи студентів за методом PBL 
  • Впровадження кейс-методу на практиці
  • Ефективні практики наукового керівництва

 

Підсумковий модуль

  • Захист індивідуальної методичної розробки
  • Обговорення результатів базового курсу «Програма професійного розвитку науково-педагогічних та педагогічних працівників НаУКМА

 

До вашої уваги оновлений курс  

«ІННОВАЦІЙНИЙ КУРС ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ НаУКМА».  

 

Для кого цей курс?  

Курс створений для викладачів, які пройшли базовий курс професійної майстерності викладання для викладачів НаУКМАта/або мають від років 5 досвіду, знають, що таке таксономія Блума, мають свій курс на DistEdu таготові глибше пропрацювати різні аспекти свого викладання

 

Які цілі курсу?

Цей курс допоможе вам

  • реалізувати студент центрований підхід до викладання 
  • ефективно проектувати змішане навчання з використанням просунутих функцій освітньої платформи DistEdu
  • посилити розвиток соціальних навичок (softskills) в процесі викладання своїх курсів 
  • оптимізувати витрати часу та зусиль при підготовці до занять та перевірці робіт знизити кількість непорозумінь зі студентами через оцінювання 
  • сформувати свою індивідуальна траєкторію професійного розвитку 
  • та створити своє портфоліо викладача 

 

Як будуть проходити заняття?

Все буде залежати від епідеміологічної ситуації. Це буде або комбінація «живих» та онлайн зустрічей, або лише онлайн формат. Також на DistEdu буде електронний супровід курсу.

 

Які модулі включені в програму?

Курс поділений на модулі, чотири з них обов’язкові, решта – вибіркові, з яких ви маєте обрати мінімум два. Також будуть обов’язкові завдання на самостійну роботу.

Модуль 1. Розвиток загальних навичок (обов’язковий)

Модуль 2. Оцінювання 2.0 (обов’язковий) 

Модуль 3. Лекція 2.0 (вибірковий) 

Модуль 4. Змішане навчання і використання технологій процесі (вибірковий) 

Модуль 5. Проектне навчання (вибірковий) 

Модуль 6. Впровадження проблемно-орієнтованого навчання (PBL) (вибірковий) 

Модуль 7. Інтернаціоналізація освітнього процесу (вибірковий) 

Модуль 8. Самостійна робота (обов’язковий) 

Модуль 9. Рефлексивні методи навчання (обов’язковий) 

 

Що потрібно для успішного проходження курсу?

  • Відвідати всі обов’язкові та не менш ніж 2 вибіркових тренінги, а також виконати поточні навчальні завдання; 

  • Вдосконалити програму однієї навчальної дисципліни і розмістити відповідні навчально-методичні матеріали на платформі DistEdu; 

  • Відвідати заняття двох колег, підготувати структурований відгук за наданою формою; 

  • Пройти індивідуальне колегіальне оцінювання викладання за однією навчальною дисципліною; 

  • Захистити індивідуальну методичну розробку в межах однієї навчальної дисципліни.

Коли почнеться курс?

Курс почнеться у листопаді та триватиме впродовж навчального року по вихідних, раз або два на місяць.

 

Чи буде сертифікат?

Так. Після успішного завершення курсу ви отримаєте сертифікат на 5,0 кредитів ЄКТС (150 год).

 

Як зареєструватися?

Щоб зареєструватися, перейдіть, будь ласка за посиланням

 

Детальна програма курсу

Модуль 1. Розвиток загальних навичок (обов’язковий)

  • Фасилітація
  • Робота в команді 
  • Зворотний зв’язок 

 

Модуль 2. Оцінювання 2.0 (обов’язковий) 

  • Конструктивне узгодження (constructivealignment
  • Методи формувального та підсумкового оцінювання 
  • Рубрики 
  • Колегіальне оцінювання (peerassessment
  • Самооцінювання
  • Оцінювання творчих завдань 

 

Модуль 3. Лекція 2.0 (вибірковий) 
  • Ефективна презентація матеріалу 
  • Інтерактивна лекція 
  • Візуалізація 
  • Робота з голосом: турбуємось про горло 
 
 
Модуль 4. Змішане навчання і використання технологій у навчальному процесі (вибірковий) 
  • Використання просунутих функцій DistEdu
  • Додаткові онлайн інструменти 
  • «Перевернутий» клас (flippedclassroom) та інші моделі 

  

Модуль 5. Проектне навчання (вибірковий) 
  • Управління проектами: основні підходи 
  • Проектна робота в навчанні 
  • Оцінювання проектної роботи студентів 
 
Модуль 6. Впровадження проблемно-орієнтованого навчання (PBL) (вибірковий) 
  • Провідні світові моделі PBL 
  • Презентація методу PBL і рольових ігор 
  • Варіації впровадження і застосування методу PBL 
  • Організація навчання за методом PBL 
 
 
Модуль 7. Інтернаціоналізація освітнього процесу (вибірковий) 
  • Змішана і віртуальна мобільність 
  • Політика перезарахування кредитів 
  •  Особливості навчання та адаптація іноземних студентів в НаУКМА
  • Як адаптувати свій курс до викладання англійською 
 
 
Модуль 8. Самостійна робота (обов’язковий) 
  • робота над індивідуальним портфоліо викладача 
  • колегіальне відвідування 
  • авторська методична розробка 

 

Модуль 9. Рефлексивні методи навчання (обов’язковий) 

 

 

  1. Реєстрація на курс "Настановче навчання для викладачів НаУКМА"
  2. Реєстрація на Базовий курс професійної майстерності для викладачів НаУКМА
  3. Інноваційний курс у 2021/2022 н.р. проводитись не буде.

 

За час дії програми, з 2017 року, було видано 75 сертифікатів за оновлення курсів та запровадження нових практик у викладання

 

Щорічна Конференція викладацької майстерності для викладачів НаУКМА.

 

 

Будемо вдячні, якщо переглянувши записи, ви дасте відповіді у формі зворотного зв’язку. Це забере не більше 3 хвилин, а для нас стане важливою інформацію, яку ми використаємо, щоб зробити Четверту конференцію ще кориснішою

 

З питань професійного розвитку та підвищення кваліфікації в НаУКМА звертатись до Наталі Старинської, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

 

Нормативні документи:

 

 

Карантинне викладання

Нормативні документи

Лабораторія академічного письма

Центр забезпечення якості освіти провів опитування студентів щодо стану розвитку навичок академічного письма. З результатами можна ознайомитись за посиланням.

 

За результатами опитування було створено програму Онлайн-майстерні «Могилянська лабораторія академічного письма», яка ставить за мету посилити академічну доброчесність у студентському середовищі, а також розширити та поглибити такі навички академічного письма, як читання та добір академічної літератури, використання парафразу, написання наукових есе та курсових робіт, ефективне оперування текстовими редакторами.

 

Онлайн-майстерня тільки для могилянського студентства, участь безкоштовна. Зареєструватися можна тут.

 

Майстер-класи: 

 

Олена Кадочнікова. Як читати наукову літературу? 

1 заняття: 4 жовтня (понеділок), о 18:00. 

2 заняття: 11 жовтня (понеділок), о 18:00. 

 

На майстер-класі можна:  

  • зрозуміти змістову та структурну специфіку наукового тексту;  
  • навчитися застосовувати техніки різних видів читання – поверхового, ознайомчого та поглибленого;  
  • ознайомитися з принципами компресії наукового тексту;  
  • спробувати трансформувати ідеї автора тексту в зручній для себе письмовій формі. 

 

Олена Кадочнікова – кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри української мови НаУКМА. Щиро співчуває тим студентам і студенткам, хто, готуючись до семінарів, зберігає мільйон файлів з обов’язковою до опрацювання літературою і засмічує ними весь  робочий стіл. А потім шукає потрібну інформацію і гарячково починає розбирати ці склади, витрачаючи так багато дорогоцінного часу. Тому прагне навчити, як  оптимізувати нескінченний, на перший погляд, процес читання наукових джерел. 

 

 

 

Ольга Бершадська. Як знайти потрібну інформацію? 

1 заняття: 7 жовтня (четвер), о 18:00. 

2 заняття: 8 листопада (понеділок), о 18:00. 

 

На цьому майстер-класі ви:  

  • дізнаєтесь, як можна знайти літературу, не виходячи з дому;  
  • навчитеся розрізняти «ваші» і «не ваші» джерела;  
  • отримаєте перелік онлайн-помічників, які спростять роботу з літературою.  

 

Ольга Бершадська, керівниця Центру забезпечення якості освіти НаУКМА, викладачка крос-культурних комунікацій та публічного мовлення. Знає, як важко писати академічні тексти, тому постійно шукає і використовує різноманітні способи оптимізувати цей процес. 

 

 

 

Ольга Брюховецька, Надія Фортуна. Все, що ви хотіли знати про плагіат, але боялися спитати 

1 заняття: 13 жовтня (середа), о 18:00. 

2 заняття: 26 жовтня (вівторок), о 18:00. 

 

На майстер-класі можна: 

  • з’ясувати, що таке плагіат і чому він шкідливий; 
  • навчитися розрізняти види плагіату; 
  • зрозуміти, як та навіщо користуватись антиплагіатною системою Unicheck; 
  • отримати досвід аналізу звіту про перевірку письмової роботи через систему Unicheck. 

 

Ольга Брюховецька, кандидатка філософських наук, старша викладачка кафедри культурології НаУКМА, дослідниця кіно, візуальної культури і письма. Мріє, щоб кожен студент і кожна студентка повірили, що їхній голос важливий, а плагіат розвіявся, як вампір під сонячними променями. 

 

Надія Фортуна, провідна спеціалістка Центру забезпечення якості освіти НаУКМА, дослідниця академічної доброчесності та звітів антиплагіатної системи Unicheck, координаторка всіх користувачів Unicheck в НаУКМА. Любить руйнувати міфи про перевірку на плагіат та пояснювати викладацтву і студентству, що не такий страшний той Unicheck, як його малюють. 

 

 

 

Ольга Брюховецька. Як зробити оригінальний парафраз? 

1 заняття: 25 жовтня (понеділок), о 18:00. 

2 заняття: 30 жовтня (субота), о 15:00. 

 

На майстер-класі можна:  

  • розуміти, де і коли доречно використовувати парафраз;  
  • навчитись відрізняти псевдо-парафраз від оригінального парафразу;  
  • оволодіти конкретними методами створення парафразу;  
  • розібратись у правильному оформленні покликання на парафраз. 

 

Ольга Брюховецька, кандидатка філософських наук, старша викладачка кафедри культурології НаУКМА, дослідниця кіно, візуальної культури і письма. Любить бавитися перефразуванням написаного іншими як способом розігріву для власного письма. Переконана, що, роблячи оригінальний парафраз, входиш у більш інтимні стосунки з думкою і глибше проникаєш в її суть.  

 

 

 

Дмитро Мазін. Як написати есе, яке захочеться прочитати до кінця? 

1 заняття: 27 жовтня (середа), о 18:00.  

2 заняття: 3 листопада (середа), о 18:00. 

 

На майстер-класі можна: 

  • усвідомити природу (академічного) есе та його відмінність від інших письмових жанрів; 
  • впевнено спланувати підготовку та написання власного есе на обрану тему; 
  • побачити, як висловлювати свої думки через ефективну структуру, зміст та стиль письмового есе; 
  • навчитися уникати пасток, які чатують на недосвідчених авторів есе, та не опускати руки, якщо з першого разу щось не вдалося;
  • зрозуміти, як удосконалити своє есе.

 

Дмитро Мазін, викладає нормативні й вибіркові курси з англійської мови, світової і зарубіжної літератури, завідувач кафедри англійської мови, кандидат філологічних наук, доцент. Часто із задоволенням читає і перевіряє студентські есе, особливо добре написані, а також сам просить студентів писати роботи на цікаві теми. Переконаний, що гарно написати есе та інші тексти можливо, якщо є бажання, знання як, трохи натхнення і часу.  

 

 

 

Оксана Бойко. Як спланувати написання курсової з соціальних наук?

1 частина: 2 листопада (вівторок), о 18:00.  

2 частина: 9 листопада (вівторок), о 18:00. 

 

На майстер-класі можна:   

  • зрозуміти, що саме можна вважати соціальною проблемою;  
  • навчитися формулювати проблематику власної курсової роботи з соціальних наук;  
  • дізнатися корисні лайфхаки для формулювання теми, мети, завдань курсової роботи з соціальних наук; 
  • ознайомитися з принципами укладання плану курсової роботи з соціальних наук.   
  •  

    Оксана Бойко, кандидатка педагогічних наук, докторка філософії (PhD) з соціальної роботи, доцентка, завідувачка кафедри Школа соціальної роботи НаУКМА, дослідниця міжнародної соціальної роботи, соціального підприємництва, психосоціальної підтримки. Ось уже десять років поспіль здійснює наукове (і не дуже) керівництво студентськими курсовими й дипломними роботами з соціальної роботи в НаУКМА. Радо поділиться лайфхаками, які можуть допомогти суттєво полегшити початок цього нелегкого шляху студентам, які вивчають соціальні науки.

     

     

     

    Надія Павліченко. Як оволодіти магією текстових редакторів?  

    1 частина: 16 листопада (вівторок), о 18:00. 

    2 частина: 23 листопада (вівторок), о 18:00. 

     

    На майстер-класі можна:   

    • усвідомити, що коректура тексту є побутовим етикетом дослідника; 
    • зрозуміти, як основні функції текстового редактора допомагають з його фіналізацією перед подачею; 
    • набути нескладних, але корисних практичних навичок і навчитися значно економити час під час безпосереднього «писання». 

     

    Павліченко Надія Валеріївна, кандидатка культурології, старша викладачка кафедри культурології. Познайомилася з текстовим редактором у 1998 році. Найдовший термін невідривної коректури тексту – 33 години перед подачею фінального варіанту дисертації (з того часу навички «нерозривний пробіл» та «автоматичний список літератури» стали життєвим кредо). Готова поділитись знаннями, як поставити абзац не десятьма пробілами, і відкрити секрет, де живе буква ґ на клавіатурі.

     

     

     

    Лариса Довга. Як обрати СВОЮ тему курсової роботи? 

    1 частина: 18 листопада (четвер), о 18:00.

    2 частина: 25 листопада (четвер), о 18:00.

     

    На майстер-класі можна:  

    • довідатися, як здійснювати пошук та постановку наукової проблеми та формулювати тему курсової роботи;  
    • навчитися оцінювати ступінь можливості/неможливості належним чином розкрити/дослідити обрану для аналізу проблему/тему; 
    • ознайомитися з деякими способами звужування/уточнення обраної наукової проблеми.

     

    Лариса Довга, докторка філософських наук, професорка, професорка кафедри культурології НаУКМА, дослідниця ранньомодерної, зокрема, релігійної культури. Колегам та студентам відома як людина, яка завжди і скрізь намагається допомогти студентам й аспірантам знаходити й коректно формулювати назви/теми  їхніх дослідницьких робіт (курсових, дипломів, статей, дисертацій тощо).

     

    © 2012-2021 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
    вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна