15 осінніх сценаріїв: Вища освіта в період соціального дистанціювання

15 Fall Scenarios

15 Fall Scenarios
Що планувати на осінь? Едді Малоні - виконавчий директор Центру інновацій у навчанні та науці (CNDLS) та д-р Джошуа Кім - директор Інтернет-програм та стратегій Дартмутського центру сприяння навчанню (DCAL) після опитування коледжів та університетів США пропонують 15 можливих сценаріїв.
Протягом наступних кількох тижнів автори статті обіцяють працювати над глибшим вивченням цих сценаріїв. Мета - узагальнити ці ідеї та дати деякі рекомендації у стислій цифровій книзі, що має попередню назву The Low-Density University.

 

Оригінал статті тут https://insidehighered.com/…/learning-inn…/15-fall-scenarios

 

15 осінніх сценаріїв: Вища освіта в період соціального дистанціювання.
Едвард Дж. Малоні та Джошуа Кім
22 квітня 2020 року

 

Важко уявити собі більш інтенсивну чергу викликів, з якою може стикнутись вища освіта, ніж те, що ми бачимо зараз, через COVID-19. Ці виклики, ймовірно, будуть відчуватися протягом наступних років, але осінь 2020 року стане іспитом для багатьох стандартів та структур, пов’язаних з вищою освітою.


Хоча ніхто не може передбачити, що станеться восени, більшість коледжів та університетів розглядають різноманітні варіанти. Ці варіанти, як правило, знаходяться на континуумі від «все повертається в норму» з одного боку до «повністю віддалене навчання» з іншого. Перший варіант наразі поза контролем більшості установ, а останній варіант ніхто розглядати не готовий, принаймні, поки що. Знайти своє рішення між цими двома полюсами - це складне завдання.

 

Ось 15 сценаріїв осені, які, на думку авторів статті, будуть розглядатись в навчальних закладах.


1. Повернутися до норми
У цьому сценарії осінній семестр виглядає як і будь-який інший осінній семестр. Немісцеві студенти повертаються до гуртожитків; місцеві студенти ходитимуть на зантяття. Усі підрозліди працюють як завжди, всі заходи проводяться за планом. Життя повертається до нормального стану, можливо (сподіваємось) з деякими уроками, винесеними з весняного потрясіння про важливість інвестицій у підтримку викладання та навчання.


2. Пізній старт
Однією з можливостей осені є те, що коледжі та університети розпочинають семестр пізніше, ніж зазвичай, можливо, у жовтні чи навіть на початку листопада, коли обмеження соціальних контактів знімуть, і студентів можна буде збирати в аудиторіях. Заклади можуть прийняти рішення про початок навчального року онлайн, а до аудиторного навчання перейти пізніше, або можуть відкласти початок семестру, поки не буде вакцини, надійніших тестів або явного перелому в нашій боротьбі з поточним поширенням COVID-19. .


3. Перенесення осені на весну
Хоча за попереднім сценарієм осінній семестр розпочнеться пізніше, він все ще передбачає, що осінній семестр відбуватиметься в межах звичайного осіннього семестру. А в цьому варіанті початок осіннього семестрі буде відкладений на січень 2021 року. І там вже заклади можуть вирішити перенести весняний семестр на літо, або проводити навчальний рік за модифікованим планом, і зробити весняний і літній семестри набагато коротшими. Це кардинальний крок, але саме його деякі коледжі активно розглядають як частину свого планування на осінь.


4. Інтенсив для першокурсників
Те, як студент(ка) починає свій досвід навчання в закладі, може найкраще спрогнозувати, як закінчиться їхній досвід. Здатність студента витримати виклики та труднощі університетського життя також залежить від якості підтримки, яку вони отримують, коли стикаються з іншим рівнем незалежності та інтенсивності навчання, ніж в школі. Визнаючи важливість першого курсу та перших кількох тижнів і місяців після вступу, цей осінній сценарій пропонує запросити до університету лише студентів-першокурсників. Вони будуть навчатися, а також братимуть участь у активностях, направлених на їх соціалізацію та знайомство з тим, як працює університет та всі підрозділи. Студенти другого, третього та четвернтого років навчання продовжують навчатися дистанційно протягом осіннього семестру.


5. Тільки випускні курси
Як і модель з інтенсивом для першого курсу, такий підхід визначив би хто саме зі студентів поверненться до очного навчання. У цій моделі менша кількість випускників зможе повернутися в кампус, щоб продовжити навчання та продовжити дослідження. Існують й інші способи визначення студентів, які повернуться до очного навчання - за факультетом, за спеціальністю, за роком навчання - які також можуть поєднуватися з навчальними та адміністративними міркуваннями, такими як кількість студентів на курсі та потреба в присутності в університеті.


6. Структурована академічна перерва (Gap Year)
Багато коледжів та університетів США мають широкі можливості для навчання за кордоном та акдемічних перерв. Хоча навчання за кордоном все ж, ймовірно, буде проблемою восени, одним із підходів до створення моделі з нижчою щільністю для осені було б впровадження більш широкого підходу до досвіду академічних перерв. Студенти можуть спланувати проекти, які можна було б реалізувати та управляти ними за умов соціального дистанціювання . Ця модель в значній мірі залежатиме від того, чи є можливість зробити перерву на рік вагомим досвідом для студентів, враховуючи обмеження соціального дистанціювання.


7. Цільовий навчальний план
Один з варіантів підходу до початку осені - зменшити кількість курсів в навчальному плані, щоб обмежити кількість студентів в університеті та визначити пріоритети щодо використання навчальних ресурсів. Заклади розглядають різні варанти такого підходу, включаючи акцентування на нормативних курсах або практичних курсах, відмова від курсів з низькою кількістю записаних студентів, та надання пріоритету курсам, які легше адаптувати до кількох форматів. Курси, які не є частиною цільової групи, викладаються онлайн.


8. Сегментована навчальна програма
У сценарії сегментованої навчальної програми курси розробляються як аудиторні, так і онлайн. Студенти, які зможуть повернутися в університет (відповідно до кількості, за якої можна дотримуватись соціального дистанціонування), можуть обрати участь у будь-якому форматі. Вимоги щодо певного відсотка курсів, які мають бути прослухані в онлайн дозволить збільшити кількість студентів, які можуть повернутися до кампусу. Цей сценарій має перевагу у спрощенні процесу розробки курсів для викладачів та процесу відбору курсів для студентів, а також запускає максимальну кількість можливих курсів в аудиторії при дотриманні правил соціального дистанціювання.


9. Блок- план
Цей сценарій імітує те, що деякі заклади США вже роблять. Студенти проходять один курс за один період часу протягом набагато коротших (три-чотири тижні) сесій або блоків, послідовно протягом усього семестру. Перевага, крім цікавої та інтенсивної педагогіки, - це гнучкість. Якби щось треба будн змінити через ситуацію, пов’язану з пандемією, наприклад друга хвиля інфекції, заклади могли б легше перейти на дистанційне чи очне навчання в перервах між блоками.


10. Модульність
Блок-план - це різкий відхід від нормальної структури навчальної програми у більшості закладів США. Ймовірно, це вимагатиме повного переосмислення навчальної програми, навчальної практики та адміністративних процесів. Перехід до більш модульної моделі курсу може бути привабливішим та легшим для реалізації у існуючих структурах. Курси можуть бути структуровані різними способами, які б відповідали місії та особливостям закладу. В одному навчальному закладі студенти можуть пройти п’ять модулів курсу протягом семи з половиною тижнів, а потім перейти на інші п'ять курсів. Або студенти можуть проходити впродовж всього семестру семінари за своїм основним курсом із скороченими модулями для практичних вибіркових курсів.


11. Студенти навчаються віртуально з гуртожитку
Подібно до моделі шкіл Мінерви в KGI , такий підхід поверне студентів до кампусу, можливо, в дещо меншій кількості, а курси викладаються у віртуальному середовищі. Студенти могли б брати участь в обговореннях та інших активностях передбачених програмою та адаптованих для ефективного соціального дистанціювання. А курси, де потрібно багатьом студентам знаходитись в одній аудиторії, викладатимуться онлайн.


12. Модель з низькою присутністю
У цій моделі, подібно до того, як працюють дистанційні (заочні) програми зараз, студенти приїжджатимуть до кампусу для інтенсивного аудиторного навчання, а потім повертаються додому, щоб завершити семестр онлайн. Студенти будуть приїздити до кампусу змінами. Це дозволило б забезпечити більший контроль кількості людей. Так можна створити багатий досвід аудиторного навчання з однолітками та викладачами з дотриманням вимог соціального дистанціонування. Ефективність онлайн навчання буде посилена через особисте знайомство студентів одне з одним.


13. HyFlex модель
HyFlex модель , мабуть, самий гнучкий варіант і для багатьох буде найбільш привабливим. Можливо, це також один із найскладніших підходів для викладачів. У цій моделі курси будуть викладатися одночасно аудиторно і онлайн одним і тим же викладачем. Студенти могли б вибирати повернутися до університету чи залишитися вдома. Тим, хто перебуває на території кампусу, можна призначити певний час в розкладі та фіксовану аудиторію для занять, щоб краще контролювати соціальне дистанціювання. Ця модель, як правило, переважно використовує синхронне онлайн навчання, а для ефективного застосування, необхідна технічна та методична допомога на занятті в режимі реального часу, спеціально обладнана аудиторія та велике терпіння як від студентів, так і від викладачів.


14. Модифікована косультативна модель
Ще один підхід, який дає студентам та університету велику гнучкість - це модифікована консультативна модель. У цій моделі студенти проходять загальну онлайн-лекцію. Викладач потім зустрічається з невеликими групами студентів для консультацій, з дотриманням вимог соціального дистанціонування. На відміну від моделі HyFlex , модифікована консультативна модель не потребує додаткової технічної підтримки під час занть. Недоліком є те, що вона вимагає від викладачів більше годин для консультацій зі студентами.


15. Повністю віддалений
Мабуть, найбільш очевидний варіант для осені - продовжувати робити те, що ми робили цієї весни. Студентів навчатимуть у віртуальному середовищі, де б вони не були. Успішний досвід цієї весни можна було б використати восена, а з помилок зробити висновки. Деякі види робіт буде складно реалізувати, але групові завдання та проекти можна було б перенести в онлайн, хоча б тимчасово.

 

Всі ці моделі виокремлені лише умовно, і багато в чому вони перетинаються. Кожна дає свої нюанси та можливості для модифікації та творчих рішень, унікальних для кожного конкретного навчального закладу. Більшість з них передбачає присутність гнучкого викладача, який готовий комбінувати синхронне та асинхронне навчання гнучкими, динамічними способами.


Можливо, жоден з цих сценаріїв і не вийде втілити в жодному закладі, але всі вони можуть виявитися корисними на етапі планування та експериментування діяльності вашого закладу на невідомий майбутній навчальний рік.


Однак, що зрозуміло з будь-якого з цих моделей, це те, що підтримка викладання та навчання, консультування, здоров'я та добробуту студентів, (не кажучи вже про викладачів та співробітників), координація та логістика потребуватиме особливої уваги у будь-якому з цих 15 сценаріїв. Прийняття будь-якого (або будь-якого поєднання) з них на осінь також вимагатиме від нас перегляду того, як ми будуємо спільноту, яка підтримує навчання. Жоден з цих пунктів не буде легким.

 

© 2012-2021 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна