Центр забезпечення якості освіти НаУКМА

Про нас

Центр забезпечення якості освіти Національного університету «Києво-Могилянська академія» з 2016 року забезпечує внутрішній контроль якості в університеті, співпрацюючи з Комітетом з якості Вченої ради НаУКМА, навчально-методичним відділом та різноманітними студентськими ініціативами. Діяльність Центру спрямована на:

 

  • покращення освітніх програм та бізнес-процесів у НаУКМА;
  • забезпечення принципів академічної доброчесності;
  • проведення Оn-line опитування студентів, випускників, працедавців та викладачів;
  • активне реагування на зібрану інформацію через відповідні зміни у політиці університету;
  • підвищення кваліфікації (професійний розвиток) викладачів;
  • визнання в НаУКМА іноземних дипломів та атестатів.

 

Діяльність Центру була підтримана компанією «Infopuls», British Council, MacEwan University (Канада), Посольством Чеської республіки в Україні, National Endowment for Democracy. Особливу підтримку має напрямок розвитку кваліфікації викладачів, зокрема організацією SmartFoundation та випускниками НаУКМА.

 

Команда:

 

Olga Bershadska Nadiya Fortuna Natataliya Starinska

Ольга Бершадська,

керівниця Центру

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Надія Фортуна

питання підтвердження дипломів

та перевірки на плагіат

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Наталя Старинська

питання підвищення

кваліфікації викладачів

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

Як з нами зв’язатися:

5 корп., к.304

Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

Нормативні документи:

 

Академічна доброчесність

 

Згідно положення про академічну доброчесність всі курсові та кваліфікаційні роботи проходять перевірку на наявність плагіату. Наразі університет користується для цієї мети системою UniCheck.

 

Звіт подібності, отриманий в результаті перевірки, є лише підставою для детального розгляду роботи на предмет плагіату, і не може сам по собі бути підставою для визнання факту порушення академічної доброчесності. Рішення про прийнятний індекс подібності є прерогативою наукового керівника, екзаменатора та/або відповідної комісії, і саме вони приймають рішення про те, чи представлений документ є плагіатом та/або в якій мірі він був плагіатом.

 

Хочемо повідомити, що опцію перевірки письмових робіт на наявність запозичень (плагіату) на платформі DistEdu модулем Unicheck відключено. Це вимушений крок з метою забезпечення обов’язкових перевірок всіх курсових та кваліфікаційних робіт. Наразі спостерігаємо різке підвищення кількості перевірок, і збереження такої тенденції не залишить ресурсу для обов’язкових перевірок, передбачених політикою університету.

 

Є різні способи забезпечення академічної доброчесності.

 

Технічні засоби можуть включати такі варіанти: моніторити дані DistEdu, застосовувати електронну перевірку на ознаки плагіату, обмежувати час на виконання завдань, рандомізувати питання та порядок варіантів відповіді, використовувати демонстрацію по одному питанню на екран, послідовний перегляд питань та функцію блокування вікна.

 

Втім, слід зазначити, що використання технічних засобів не дає повної гарантії. Краще прийняти той факт, що ми складаємо так звані «тести з відкритим підручником», тобто що студенти користуватимуться доступними джерелами, і ми маємо врахувати це при складанні питань. Тому важливо спрямувати зусилля на зміст завдань і формулювати їх таким чином, щоб готову відповідь не так легко було знайти.

 

Віддавайте перевагу завданням, які оцінюють результати навчання вищих рівнів (таксономія Блума), тобто не відтворення, а застосування, аналіз, порівняння, оцінку. Для цього можна використовувати кейси, казуси, приклади, ілюстрації.

 

Використовуйте для контрольних завдань менш відомі роботи/твори/авторів, оскільки чим відоміший автор, тим більше готових робіт/відповідей є в мережі.

 

Звертайтесь до досвіду, який ваші студенти отримали впродовж курсу. Тоді людині, яка не слухала ваш курс, буде складно списати. Наприклад, можна застосувати техніку “touchstone”: візьміть цитату, графік чи ілюстрацію, що використовувалась в курсі, та попросіть пояснити, як вони ілюструють те чи інше явище або теорію. Крім того, включайте в тести рефлексивні питання щодо досвіду навчання, які з одного боку вимагають унікальної відповіді, а з іншого ще й стимулюють розвиток метакогнітивного мислення. Наприклад, “яке завдання викликало найбільше труднощів і як ви це пояснюєте?”.

 

Урізноманітнюйте формати завдань (відео, аудіо, презентації, заповнення таблиць та моделей), а також змінюйте зміст завдань на кожен наступний рік чи для різних груп.

 

Порушення академічної доброчесності може бути спричинене невірою здобувача в те, що його/її думки та ідеї є достатньо цінними, глибокими, креативними. Тому надзвичайно важливо демонструвати повагу до думки здобувачів та розвивати їхню впевненість у цінності власної думки.

 

Ретельно прораховуйте час на перевірку однієї роботи. Перевантаження викладача кількістю робіт на перевірку може підвищити ризик недостатньо ретельної/глибокої перевірки. А це в свою чергу, може вплинути на готовність студентів інвестувати свій час в належне виконання завдання.

 

Також варто ретельно прораховувати необхідний час на виконання завдання і вказуйте приблизний час виконання в інструкції. Здобувачі не завжди можуть самостійно адекватно спрогнозувати, скільки часу варто виділити на завдання і через брак часу починають шукати готові відповіді.

 

Не менш важливо узгоджувати заплановані завдання в рамках освітньої програми, які викладачі дають в рамках дисциплін, що викладаються в одному семестрі, оскільки перевантаженість студентів об’ємними (зокрема, письмовими) завданнями як в рамках окремої дисципліни, так і на різних дисциплінах в один часовий період може підвищити ризик порушень.

 

При написанні рекомендацій були використані матеріали з таких джерел:

 

Опитування

Центр забезпечення якості освіти НаУКМА розпочинає чергове опитування могилянського студентства щодо якості прослуханих в осінньому триместрі курсів. Опитування є анонімним і триватиме два тижні: з 15 по 28 листопада 2021 року.

Будемо вдячні за чесні відгуки про ваш досвід навчання.

 

Нам важливо дізнатись те, на скільки вам сподобалися прослухані в осінньому триместрі курси, чи були актуальнимизнання, які ви отримали, чи була продуктивною взаємодія з викладачами, тощо. Ми також будемо раді вашій конструктивній критиці та пропозиціям щодо покращень навчального процесу.  Не забувайте також, що опитування це можливість подякувати тим викладачам і викладачкам, в яких ви навчились чомусь важливому.

 

Нам важливо налагодити і підтримувати безпечну комунікацію усіх сторін навчального процесу. Студенству це дозволяє розвинути критичне ставлення до досвіду навчання, а викладацтву – стати більш уважним до потреб студентства та відкритими до змін. Опитування – це діалог, який допомагає нам усім стати кращими.

 

Щоб залишити АНОНІМНІ відгуки на прослухані дисципліни достатньо:

  1. перейти на сайт https://qa.ukma.edu.ua
  2. клікнути «Вхід через Офіс 365» (реєструватись не потрібно)
  3. обрати дисципліну та дати відповіді

 

Запрошуємо вас доєднатися до онлайн опитування! Ми цінуємо вашу думку!

 

З повагою, команда Центру забезпечення якості освіти.

 


  

Як відбувається онлайн-опитування студентів?

1. Студентське онлайн-опитування відбувається тричі впродовж навчального року на останньому тижні до екзаменаційної сесії. Про дати початку і завершення опитування завчасно повідомляється на головній сторінці сайту НаУКМА, сторінці Центру забезпечення якості освіти, а також на інформаційних каналах Студентської Колегії та Бадді.

 

2. Для того, щоб пройти опитування, необхідно перейти на сторінку системи опитування за посиланням https://qa.ukma.edu.ua 

 

3. Студенти всіх років навчання можуть зайти до системи опитування користуючись логіном та паролем своєї корпоративної пошти Офіс 365. Це єдиний раз, коли студент/ка вводить свої дані!!! Ці дані є своєрідною «перепусткою» до опитувальника, що унеможливлює вхід до системи осіб, які не навчаються в НаУКМА.
У самій системі опитування НЕ фіксується жодних (!) даних про студентів, які залишають відгуки про навчальну дисципліну та викладачів. Це було зроблено, щоб студенти могли максимально відверто розповісти про те, що їх хвилює та про те, що їм подобається.

 

4. Далі студент/ка обирає свої навчальні дисципліни, які викладались у поточному семестрі та відповідає на питання опитувальника.

 

5. Коли будуть доступні результати опитування? Результати опитування є доступними з першого тижня навчання наступного семестру після проведення опитування.

 

6. Хто має доступ до результатів опитування?

До анонімних відповідей опитування мають доступ:

  • співробітники Центру забезпечення якості освіти;
  • завідувачі кафедр (завідувач має доступ до відгуків на дисципліни лише (!) своєї кафедри;
  • декани (декан має доступ до відгуків на дисципліни лише (!) свого факультету);
  • віце-президент з науково-педагогічної роботи;
  • віце-президент з наукової роботи та інформатизації;
  • президент НаУКМА. В разі виникнення будь-яких питань, побажань чи зауважень, або у вас є факти тиску через результати опитування, будь ласка, скористайтесь формою анонімного повідомлення за посиланням

 


 

 

Підвищення кваліфікації

Шановні колеги,

 

маємо честь запросити вас взяти участь у Четвертій конференції викладацької майстерності, яка відбудеться 1 липня в онлайн форматі. Цією конференцією Університет продовжує серію ініціатив, спрямованих на розбудову системи професійного розвитку викладачів НаУКМА.

 

Тему не довелось шукати довго з огляду на теперішню ситуацію. Конференція буде присвячена проблемам внутрішнього забезпечення якості освіти в умовах карантинних обмежень.

 

Детальна програма уточнюється і буде надіслала додатково. Реєстрація за посиланням.

 

До зустрічі на конференції!

 

З повагою,

команда Центру забезпечення якості освіти НаУКМА

 


Робота Центру щодо підвищення кваліфікації викладачів включає тренінги, зустрічі, конференції та курси для професійного розвитку та підвищення кваліфікації.

 

З 2017 року Центр провів:

  • Три довгострокових курси підвищення кваліфікації викладачів;
  • більш ніж 10 тренінгів для викладачів та співробітників НаУКМА;
  • серію зустрічей;
  • три конференції викладацької майстерності.

 

Курси для професійного розвитку та підвищення кваліфікації.

 

Останнє оновлення програми підвищення кваліфікації відбулось в червні 2020 року. Повну версію програми можна знайти нижче, серед нормативних документів.

 

У програму підвищення кваліфікації входять наступні курси:

До вашої уваги оновлений курс 

«НАСТАНОВЧЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ НаУКМА». 

Для кого цей курс? 

Курс створений для викладачів, які нещодавно доєднались до викладацької спільноти НаУКМА, і для них участь в курсі є рекомендованою. Втім, за бажання, зареєструватись можна, навіть якщо ви не перший рік викладаєте в НаУКМА

 

Які цілі курсу?

Ознайомити викладачів з цінностями, місією та стратегією НаУКМА, історією НаУКМА, особливостями навчального процесу НаУКМА, структурою університету, організацією роботи та корпоративною культурою, ресурсами, які можуть допомогти у викладанні. Все це допоможе новим викладачам бути впевненішими у своєму викладанні, а досвідченим викладачам, що тільки розпочали знайомство з НаУКМА - ознайомитись з особливостями та вимогами до процесу викладання в НаУКМА.

 

Які теми будуть розглянуті?

  1. Базові вимоги: без чого не можна почати 
  2. Особливості навчального процесу в НаУКМА 
  3. Ролі та коло обов’язків викладача НаУКМА 
  4. Університет: структура, підрозділи, ресурси 
  5. Підтримка та супровід нового викладача 

 

Як будуть проходити заняття?

Все буде залежати від епідеміологічної ситуації. Це буде або комбінація «живих» та онлайн зустрічей, або лише онлайн формат. Також на DistEdu буде електронний супровід курсу.

 

Що потрібно для успішного проходження курсу?

  • Відвідати тренінги/вебінари і виконати поточні навчальні завдання;
  • Ознайомитись з програмою дисципліни та підготувати силабус/РТП;
  • Створити/оновити свій курс на DistEdu.  

Коли почнеться курс?

Курс почнеться у вересні та триватиме впродовж місяця

 

Чи буде сертифікат?

Так. Після успішного завершення курсу ви отримаєте сертифікат на 5,0 кредитів ЄКТС (150 год)

 

Як зареєструватися?

Щоб зареєструватися, перейдіть, будь ласка за посиланням форма реєстрації

 

Детальна програма курсу

Модуль 1. Базові вимоги: без чого не можна почати

  • Кафедра, деканат
  • Відділ кадрів
  • Формальні вимоги на початок курсу (РТП/силабус, доброчесність, доступність)
  • Реєстрація: корпоративна пошта, Office 365, DistEdu, бібліотека

 

Модуль 2: Особливості навчального процесу в НаУКМА

  • Структура навчального року (триместри, ТСР)
  • Планування, РТП/силабус, політики курсу
  • Особливості викладання та оцінювання в НаУКМА
  • Комбінування елементів синхронного та асинхронного навчання
  • Електронні ресурси, які використовують в НаУКМА (DistEdu, сервіcи Microsoft, Zoom)

 

Модуль 3: Ролі та коло обов’язків викладача НаУКМА

  • Викладання (підвищення кваліфікації, реагування на опитування студентів)
  • Дослідницька діяльність
  • Носій цінностей (академічна доброчесність, історія Могилянки)

 

Модуль 4: Університет: структура, підрозділи, ресурси

  • Бібліотека
  • Ресурси Центру забезпечення якості освіти (опитування, перевірка на плагіат, курси, статті тощо)
  • Ресурси Центру електронної освіти (вебінари, статті, рекомендації тощо)
  • Міжнародний відділ
  • Центр психологічної підтримки
  • КМЦ
  • Музей НаУКМА
  • Нормативні документи
  • Важливі контакти (в разі проблеми з … зв’язуйтесь з...)

 

Модуль 5: Підтримка та супровід нового викладача

  • Взаємовідвідування
  • Менторинг

До вашої уваги 

«БАЗОВИЙ КУРС ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ НаУКМА».  

 

Для кого цей курс?  

Курс створений для викладачів, які не мають педагогічної освіти, та хотіли б покращити свої навички викладання

 

Які цілі курсу?

Цей курс допоможе вам

  • Ефективно спланувати свій курс

  • Розробити зрозумілу систему оцінювання

  • Написати/удосконалити програму та силабус (РТП) до свого курсу

  • Опанувати інтерактивні методи викладання

  • Удосконалити електронний супровід свого курсу на платформі DistEdu

 

Як будуть проходити заняття?

  • Все буде залежати від епідеміологічної ситуації. Це буде або комбінація «живих» та онлайн зустрічей, або лише онлайн формат. Також на DistEdu буде електронний супровід курсу.

 

Курс складається з трьох частин:

  1. (осінній ТСР) Удосконалення програми навчальної дисципліни

  1. (листопад 2020-лютий 2021)  Самостійна робота викладача. Підготовка індивідуальної методичної розробки. Індивідуальні сесії колегіального оцінювання

  1. (весняний ТСР) Впровадження активних методів навчання і використання технологій у навчальному процесі. Захист методичної розробки в межах навчальної дисципліни 

 

Які теми включені в програму?

  • Система вищої освіти
  • Розробка програми навчальної дисципліни
  • Створення навчального середовища
  • Стратегії викладання для активного навчання
  • Колегіальне оцінювання викладання
  • Індивідуальна методична розробка

 

Що потрібно для успішного проходження курсу?

 

  • Відвідати тренінги і виконати поточні навчальні завдання. 

 

  • Оновити програму однієї навчальної дисципліни і розмістити відповіднінавчально-методичні матеріали на платформі DistEdu; 

  • Відвідати заняття з однієї з дисциплін, підготувати структурований відгук за наданою формою; 

  • Пройти індивідуальне колегіальне оцінювання викладання за однією навчальною дисципліною. 

  • Захистити індивідуальну методичну розробку в межах однієї навчальної дисципліни


Коли почнеться курс?
  • Курс почнеться у жовтні під час тижня самостійної роботи 

 

Чи буде сертифікат?

  • Так. Після успішного завершення курсу ви отримаєте сертифікат на 5,0 кредитів ЄКТС (150 год).

 

Як зареєструватися?

 

Щоб зареєструватися, перейдіть, будь ласка за посиланням

 

Детальна програма курсу

Блок 1.

Модуль «Система вищої освіти»

  • Концепція професійного розвитку наукового-педагогічних та педагогічних працівників НАУКМА.
  • Основні концепти сучасної системи вищої освіти: національна рамка кваліфікацій, відповідність рівню освіти, компетентнісний підхід, студентоцентроване навчання, стандарти вищої освіти, програмні навчальні результати і навчальні результати курсу
  • Визначення навчальних результатів на основі таксономії Б. Блума.

 

Модуль «Розробка дієвої програми навчальної дисципліни»

  • Вимоги до розробки навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін і внутрішня система оцінювання якості освіти в НАУКМА
  • Алгоритм удосконалення робочої програми навчальної дисциплін: зв'язок навчальних результатів з компетентностями, системою оцінювання, тематикою курсу; засоби діагностики і методи демонстрування результатів навчання (наскрізне оцінювання, підсумкове оцінювання, колегіальне і само-оцінювання)
  • Метод наскрізного оцінювання: classassessmenttechnique (CAT)
  • Впровадження студентоцентрованого підходу: розмаїтість форматів навчальних подій, підтримка самостійної роботи студентів, інтерактивні лекції.
  • Впровадження і забезпечення ефективного розвитку загальних навичок.
  • Рефлексивні практики оцінювання результатів навчання

 

Модуль «Створення навчального середовища»

  • Впровадження «Положення про академічну доброчесність НаУКМА» в навчальному процесі
  • Забезпечення дотримання академічної доброчесності в навчальному процесі
  • Методики активного навчання
  • Office 365 для обліку результатів навчання, комунікації зі студентами, поширення матеріалів
  • DistEdu: освітня платформа НаУКМА

 

Модуль «Колегіальне оцінювання викладання»

  • Ефективний зворотній зв'язок: робота зі студентами, колегіальне оцінювання курсу
  • Колегіальне оцінювання навчальних курсів: модель співпраці викладачів

 

Блок 2.

Модуль «Самостійна робота викладача»

  • Підготовка індивідуальної методичної розробки.

 

Модуль«Колегіальне оцінювання викладання»

  • Індивідуальні сесії колегіального оцінювання.

 

 

Блок 3.

Модуль «Колегіальне оцінювання викладання»

  • Обговорення запроваджених змін до педагогічної стратегії ведення курсу і до навчальної програми дисципліни у фахових групах
  • Звіт про сесії індивідуального колегіального оцінювання

 

Модуль «Система вищої освіти»

  • Тенденції розвитку Європейського освітнього простору і Болонський процес

     

Модуль «Створення навчального середовища»

  • Ефективна робота з навчальними ресурсами. 
  • Особливості роботи з групою студентів на різних стадіях групової динаміки 
  • Обмін досвідом роботи з освітньою платформою НаУКМА DistEdu: результати і пропозиції
  • DistEdu: освоєння нових функцій і вдосконалення взаємодії зі студентами

 

Модуль «Стратегії викладання для активного навчання»

  • Scaffolding.
  • Діалогічні методики викладання (P4C)
  • Провідні світові моделі PBL
  • Презентація методу PBL і рольових ігорВаріації впровадження і застосування методу PBL 
  • Організація навчання за методом PBL 
  • Оцінювання роботи студентів за методом PBL 
  • Впровадження кейс-методу на практиці
  • Ефективні практики наукового керівництва

 

Підсумковий модуль

  • Захист індивідуальної методичної розробки
  • Обговорення результатів базового курсу «Програма професійного розвитку науково-педагогічних та педагогічних працівників НаУКМА

 

До вашої уваги оновлений курс  

«ІННОВАЦІЙНИЙ КУРС ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ НаУКМА».  

 

Для кого цей курс?  

Курс створений для викладачів, які пройшли базовий курс професійної майстерності викладання для викладачів НаУКМАта/або мають від років 5 досвіду, знають, що таке таксономія Блума, мають свій курс на DistEdu таготові глибше пропрацювати різні аспекти свого викладання

 

Які цілі курсу?

Цей курс допоможе вам

  • реалізувати студент центрований підхід до викладання 
  • ефективно проектувати змішане навчання з використанням просунутих функцій освітньої платформи DistEdu
  • посилити розвиток соціальних навичок (softskills) в процесі викладання своїх курсів 
  • оптимізувати витрати часу та зусиль при підготовці до занять та перевірці робіт знизити кількість непорозумінь зі студентами через оцінювання 
  • сформувати свою індивідуальна траєкторію професійного розвитку 
  • та створити своє портфоліо викладача 

 

Як будуть проходити заняття?

Все буде залежати від епідеміологічної ситуації. Це буде або комбінація «живих» та онлайн зустрічей, або лише онлайн формат. Також на DistEdu буде електронний супровід курсу.

 

Які модулі включені в програму?

Курс поділений на модулі, чотири з них обов’язкові, решта – вибіркові, з яких ви маєте обрати мінімум два. Також будуть обов’язкові завдання на самостійну роботу.

Модуль 1. Розвиток загальних навичок (обов’язковий)

Модуль 2. Оцінювання 2.0 (обов’язковий) 

Модуль 3. Лекція 2.0 (вибірковий) 

Модуль 4. Змішане навчання і використання технологій процесі (вибірковий) 

Модуль 5. Проектне навчання (вибірковий) 

Модуль 6. Впровадження проблемно-орієнтованого навчання (PBL) (вибірковий) 

Модуль 7. Інтернаціоналізація освітнього процесу (вибірковий) 

Модуль 8. Самостійна робота (обов’язковий) 

Модуль 9. Рефлексивні методи навчання (обов’язковий) 

 

Що потрібно для успішного проходження курсу?

  • Відвідати всі обов’язкові та не менш ніж 2 вибіркових тренінги, а також виконати поточні навчальні завдання; 

  • Вдосконалити програму однієї навчальної дисципліни і розмістити відповідні навчально-методичні матеріали на платформі DistEdu; 

  • Відвідати заняття двох колег, підготувати структурований відгук за наданою формою; 

  • Пройти індивідуальне колегіальне оцінювання викладання за однією навчальною дисципліною; 

  • Захистити індивідуальну методичну розробку в межах однієї навчальної дисципліни.

Коли почнеться курс?

Курс почнеться у листопаді та триватиме впродовж навчального року по вихідних, раз або два на місяць.

 

Чи буде сертифікат?

Так. Після успішного завершення курсу ви отримаєте сертифікат на 5,0 кредитів ЄКТС (150 год).

 

Як зареєструватися?

Щоб зареєструватися, перейдіть, будь ласка за посиланням

 

Детальна програма курсу

Модуль 1. Розвиток загальних навичок (обов’язковий)

  • Фасилітація
  • Робота в команді 
  • Зворотний зв’язок 

 

Модуль 2. Оцінювання 2.0 (обов’язковий) 

  • Конструктивне узгодження (constructivealignment
  • Методи формувального та підсумкового оцінювання 
  • Рубрики 
  • Колегіальне оцінювання (peerassessment
  • Самооцінювання
  • Оцінювання творчих завдань 

 

Модуль 3. Лекція 2.0 (вибірковий) 
  • Ефективна презентація матеріалу 
  • Інтерактивна лекція 
  • Візуалізація 
  • Робота з голосом: турбуємось про горло 
 
 
Модуль 4. Змішане навчання і використання технологій у навчальному процесі (вибірковий) 
  • Використання просунутих функцій DistEdu
  • Додаткові онлайн інструменти 
  • «Перевернутий» клас (flippedclassroom) та інші моделі 

  

Модуль 5. Проектне навчання (вибірковий) 
  • Управління проектами: основні підходи 
  • Проектна робота в навчанні 
  • Оцінювання проектної роботи студентів 
 
Модуль 6. Впровадження проблемно-орієнтованого навчання (PBL) (вибірковий) 
  • Провідні світові моделі PBL 
  • Презентація методу PBL і рольових ігор 
  • Варіації впровадження і застосування методу PBL 
  • Організація навчання за методом PBL 
 
 
Модуль 7. Інтернаціоналізація освітнього процесу (вибірковий) 
  • Змішана і віртуальна мобільність 
  • Політика перезарахування кредитів 
  •  Особливості навчання та адаптація іноземних студентів в НаУКМА
  • Як адаптувати свій курс до викладання англійською 
 
 
Модуль 8. Самостійна робота (обов’язковий) 
  • робота над індивідуальним портфоліо викладача 
  • колегіальне відвідування 
  • авторська методична розробка 

 

Модуль 9. Рефлексивні методи навчання (обов’язковий) 

 

 

  1. Реєстрація на курс "Настановче навчання для викладачів НаУКМА"
  2. Реєстрація на Базовий курс професійної майстерності для викладачів НаУКМА
  3. Інноваційний курс у 2021/2022 н.р. проводитись не буде.

 

За час дії програми, з 2017 року, було видано 75 сертифікатів за оновлення курсів та запровадження нових практик у викладання

 

Щорічна Конференція викладацької майстерності для викладачів НаУКМА.

 

 

Будемо вдячні, якщо переглянувши записи, ви дасте відповіді у формі зворотного зв’язку. Це забере не більше 3 хвилин, а для нас стане важливою інформацію, яку ми використаємо, щоб зробити Четверту конференцію ще кориснішою

 

З питань професійного розвитку та підвищення кваліфікації в НаУКМА звертатись до Наталі Старинської, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

 

Нормативні документи:

 

 

Карантинне викладання

Нормативні документи

Лабораторія академічного письма

Центр забезпечення якості освіти провів опитування студентів щодо стану розвитку навичок академічного письма. З результатами можна ознайомитись за посиланням.

 

За результатами опитування було створено програму Онлайн-майстерні «Могилянська лабораторія академічного письма», яка ставить за мету посилити академічну доброчесність у студентському середовищі, а також розширити та поглибити такі навички академічного письма, як читання та добір академічної літератури, використання парафразу, написання наукових есе та курсових робіт, ефективне оперування текстовими редакторами.

 

Онлайн-майстерня тільки для могилянського студентства, участь безкоштовна. Зареєструватися можна тут.

 

Майстер-класи: 

 

Олена Кадочнікова. Як читати наукову літературу? 

1 заняття: 4 жовтня (понеділок), о 18:00. 

2 заняття: 11 жовтня (понеділок), о 18:00. 

 

На майстер-класі можна:  

  • зрозуміти змістову та структурну специфіку наукового тексту;  
  • навчитися застосовувати техніки різних видів читання – поверхового, ознайомчого та поглибленого;  
  • ознайомитися з принципами компресії наукового тексту;  
  • спробувати трансформувати ідеї автора тексту в зручній для себе письмовій формі. 

 

Олена Кадочнікова – кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри української мови НаУКМА. Щиро співчуває тим студентам і студенткам, хто, готуючись до семінарів, зберігає мільйон файлів з обов’язковою до опрацювання літературою і засмічує ними весь  робочий стіл. А потім шукає потрібну інформацію і гарячково починає розбирати ці склади, витрачаючи так багато дорогоцінного часу. Тому прагне навчити, як  оптимізувати нескінченний, на перший погляд, процес читання наукових джерел. 

 

 

 

Ольга Бершадська. Як знайти потрібну інформацію? 

1 заняття: 7 жовтня (четвер), о 18:00. 

2 заняття: 8 листопада (понеділок), о 18:00. 

 

На цьому майстер-класі можна:  

  • дізнатися, як можна знайти літературу, не виходячи з дому;  
  • навчитися розрізняти «ваші» і «не ваші» джерела;  
  • отримати перелік онлайн-помічників, які спростять роботу з літературою.  

 

Ольга Бершадська, керівниця Центру забезпечення якості освіти НаУКМА, викладачка крос-культурних комунікацій та публічного мовлення. Знає, як важко писати академічні тексти, тому постійно шукає і використовує різноманітні способи оптимізувати цей процес. 

 

 

 

Ольга Брюховецька, Надія Фортуна. Все, що ви хотіли знати про плагіат, але боялися спитати 

1 заняття: 13 жовтня (середа), о 18:00. Відеозапис.

2 заняття: 26 жовтня (вівторок), о 18:00. Відеозапис.

 

На майстер-класі можна: 

  • з’ясувати, що таке плагіат і чому він шкідливий; 
  • навчитися розрізняти види плагіату; 
  • зрозуміти, як та навіщо користуватись антиплагіатною системою Unicheck; 
  • отримати досвід аналізу звіту про перевірку письмової роботи через систему Unicheck. 

 

Ольга Брюховецька, кандидатка філософських наук, старша викладачка кафедри культурології НаУКМА, дослідниця кіно, візуальної культури і письма. Мріє, щоб кожен студент і кожна студентка повірили, що їхній голос важливий, а плагіат розвіявся, як вампір під сонячними променями. 

 

Надія Фортуна, провідна спеціалістка Центру забезпечення якості освіти НаУКМА, дослідниця академічної доброчесності та звітів антиплагіатної системи Unicheck, координаторка всіх користувачів Unicheck в НаУКМА. Любить руйнувати міфи про перевірку на плагіат та пояснювати викладацтву і студентству, що не такий страшний той Unicheck, як його малюють. 

 

 

 

Ольга Брюховецька. Як зробити ориґінальний парафраз? 

1 заняття: 25 жовтня (понеділок), о 18:00. Відеозапис.

2 заняття: 30 жовтня (субота), о 15:00. Відеозапис.

 

На майстер-класі можна:  

  • зрозуміти, де і коли доречно використовувати парафраз;  
  • навчитись відрізняти псевдо-парафраз від оригінального парафразу;  
  • оволодіти конкретними методами створення парафразу;  
  • розібратись у правильному оформленні покликання на парафраз. 

 

Ольга Брюховецька, кандидатка філософських наук, старша викладачка кафедри культурології НаУКМА, дослідниця кіно, візуальної культури і письма. Любить бавитися перефразуванням написаного іншими як способом розігріву для власного письма. Переконана, що, роблячи оригінальний парафраз, входиш у більш інтимні стосунки з думкою і глибше проникаєш в її суть.  

 

 

 

Оксана Бойко. Як спланувати написання курсової з соціальних наук?

1 заняття: 2 листопада (вівторок), о 18:00.

2 заняття: 9 листопада (вівторок), о 18:00.

 

На майстер-класі можна:   

  • зрозуміти, що саме можна вважати соціальною проблемою;  
  • навчитися формулювати проблематику власної курсової роботи з соціальних наук;  
  • дізнатися корисні лайфхаки для формулювання теми, мети, завдань курсової роботи з соціальних наук; 
  • ознайомитися з принципами укладання плану курсової роботи з соціальних наук.   

 

Оксана Бойко, кандидатка педагогічних наук, докторка філософії (PhD) з соціальної роботи, доцентка, завідувачка кафедри Школа соціальної роботи НаУКМА, дослідниця міжнародної соціальної роботи, соціального підприємництва, психосоціальної підтримки. Ось уже десять років поспіль здійснює наукове (і не дуже) керівництво студентськими курсовими й дипломними роботами з соціальної роботи в НаУКМА. Радо поділиться лайфхаками, які можуть допомогти суттєво полегшити початок цього нелегкого шляху студентам, які вивчають соціальні науки.

 

 

 

Дмитро Мазін. Як написати есе, яке захочеться прочитати до кінця? 

1 заняття: 4 листопада (четвер), о 18:00.

2 заняття: 11 листопада (четвер), о 18:00.

 

На майстер-класі можна: 

  • усвідомити природу (академічного) есе та його відмінність від інших письмових жанрів; 
  • впевнено спланувати підготовку та написання власного есе на обрану тему; 
  • побачити, як висловлювати свої думки через ефективну структуру, зміст та стиль письмового есе; 
  • навчитися уникати пасток, які чатують на недосвідчених авторів есе, та не опускати руки, якщо з першого разу щось не вдалося;
  • зрозуміти, як удосконалити своє есе.

 

Дмитро Мазін, викладає нормативні й вибіркові курси з англійської мови, світової і зарубіжної літератури, завідувач кафедри англійської мови, кандидат філологічних наук, доцент. Часто із задоволенням читає і перевіряє студентські есе, особливо добре написані, а також сам просить студентів писати роботи на цікаві теми. Переконаний, що гарно написати есе та інші тексти можливо, якщо є бажання, знання і трохи часу.

 

 

 

Надія Павліченко. Як оволодіти магією текстових редакторів?  

1 заняття: 16 листопада (вівторок), о 18:00. 

2 заняття: 23 листопада (вівторок), о 18:00. 

 

На майстер-класі можна:   

  • усвідомити, що коректура тексту є побутовим етикетом дослідника; 
  • зрозуміти, як основні функції текстового редактора допомагають з його фіналізацією перед подачею; 
  • набути нескладних, але корисних практичних навичок і навчитися значно економити час у процесі безпосереднього «писання».

 

Надія Павліченко, кандидатка культурології, старша викладачка кафедри культурології. Познайомилася з текстовим редактором у 1998 році. Найдовший термін невідривної коректури тексту – 33 години перед подачею фінального варіанту дисертації (з того часу навички «нерозривний пробіл» та «автоматичний список літератури» стали життєвим кредо). Готова поділитись знаннями, як поставити абзац не десятьма пробілами, і відкрити секрет, де живе буква ґ на клавіатурі.

 

 

 

Лариса Довга. Як обрати СВОЮ тему курсової роботи? 

1 заняття: 18 листопада (четвер), о 18:00. Відеозапис.

2 заняття: 25 листопада (четвер), о 18:00.

 

На майстер-класі можна:  

  • довідатися, як здійснювати пошук та постановку наукової проблеми та формулювати тему курсової роботи;  
  • навчитися оцінювати ступінь можливості/неможливості належним чином розкрити/дослідити обрану для аналізу проблему/тему; 
  • ознайомитися з деякими способами звужування/уточнення обраної наукової проблеми.

 

Лариса Довга, докторка філософських наук, професорка кафедри культурології НаУКМА, дослідниця ранньомодерної культури. Завжди і скрізь намагається допомогти студентам й аспірантам знаходити та коректно формулювати назви/теми їхніх дослідницьких робіт (курсових, дипломів, статей, дисертацій тощо).

 

Laboratory for Academic Writing

NaUKMA’s Center for Education Quality Assurance

Kyiv Mohyla Laboratory for Academic Writing   

2021 Online Training 

 (October – November 2021) 

 

  

Olena Kadochnikova. How to Read Academic Literature? (4 hours) 

Class 1: October 4 (Monday), 18:00. 

Class 2: October 11 (Monday), 18:00. 

 

This master class will help to:  

  • understand the content and structure-related features of an academic text; 
  • learn to use various reading techniques – cursory, introductory, and in-depth reading; 
  • learn about the principles of academic text compression; 
  • try to transform the ideas of the author of a text into a convenient form.

 

Olena Kadochnikova – PhD in Philology, Associate Professor of the Department of Ukrainian Language at NaUKMA. She has a sincere sympathy for those students who, while preparing for seminars, download a million files with required literature and clutter up their entire desktop. And then they attempt at searching for necessary information desperately trying to clear the debris, which consumes so much precious time. That is why, she is trying to teach how to optimize the process of reading academic sources, which might seem endless, at the first glance. 

 

 

 

Olga Bershadska. How to Find Necessary Information? (4 hours) 

Class 1: October 7 (Thursday), 18:00. 

Class 2: November 8 (Monday), 18:00. 

 

This master class will help to:  

  • learn how to find literature without leaving one’s home; 
  • learn how to tell apart sources which are “yours” and “not yours”; 

 

Olha Bershadska, head of the NaUKMA’s Center for Education Quality Assurance, teacher of cross-cultural communication and public speaking. She knows how difficult it is to write academic texts, that is why she is constantly seeking and using various ways to streamline this process.

 

 

 

Olha Bryukhovetska, Nadia Fortuna. Everything You Always Wanted to Know about Plagiarism but Were Afraid to Ask (4 hours) 

Class 1: October 13 (Wednesday), 18:00. Videorecording.

Class 2: October 26 (Tuesday), 18:00. Videorecording.

 

This master class will help to: 

  • clarify what plagiarism is and why it is harmful;
  • learn to differentiate various types of plagiarism;
  • gain understanding of how and why the Unicheck anti-plagiarism system can be used;
  • gain some experience in analyzing a Unicheck antiplagiarism report for a written assignment.

 

Olha Bryukhovetska, PhD in Philosophy, Senior Lecturer of the Culture Studies Department at NaUKMA, a researcher of cinema, visual arts, and writing. She has a dream that every student gets to believe that her or his voice matters, and plagiarism dissolves like a vampire in the sunlight. 

 

Nadia Fortuna, lead specialist of the NaUKMA’s Center for Education Quality Assurance, researcher of academic integrity and Unicheck antiplagiarism system; coordinator of all the Unicheck users at the NaUKMA. She loves deconstructing myths related to plagiarism check and explaining to the faculty and students that Unicheck is not so black as it is painted.

 

 

 

Olha Bryukhovetska. How to Make an Original Paraphrase? (4 hours) 

Class 1: October 25 (Monday), 18:00. Videorecording.

Class 2: October 30 (Saturday), 15:00. Videorecording.

 

This master class will help to:  

  • understand where and when it makes sense to use a paraphrase; 
  • learn to differentiate a pseudo-paraphrase from an original paraphrase; 
  • master specific methods of creating a paraphrase; 
  • get an insight into correct referencing when paraphrasing. 

 

Olha Bryukhovetska, PhD in Philosophy, Senior Lecturer of the Department of Culture Studies at NaUKMA; a researcher of cinema, visual arts, and writing. She loves to play with paraphrasing what others have written as a warm-up before one’s own writing. She is convinced that by preparing an original paraphrase you are going into more intimate relations with a thought and getting deeper into its core.

 

 

 

Oksana Boiko. How to Plan Writing a Term Paper in Social Sciences? (4 hours)  

Class 1: November 2 (Tuesday), 18:00.

Class 2: November 9 (Tuesday), 18:00.

 

This master class will help to:   

  • understand what exactly can be considered a social issue;  
  • learn how to formulate a research question of a course paper in social sciences;  
  • have a hand on lifehacks for formulating the topic, goal, and tasks of one’s course paper in social sciences; 
  • become acquainted with the principles of drafting a plan for a course paper in social sciences.   

 

Oksana Boiko, PhD in Pedagogy, PhD in Social Work, Associate Professor, Headof the NaUKMA Department of School of Social Work, researcher of international social work, social entrepreneurship, and psychosocial support. It’s been ten years already since she got engaged in academic (and not only) supervision of student course and degree papers in social work at the NaUKMA. She will gladly share lifehacks to facilitate significantly the start of this non-easy path for students studying social topics.

 

 

 

Dmytro Mazin. How to Write an Essay that One Would Want to Finish Reading? (4 hours) 

Class 1: November 4 (Thursday), 18:00.

Class 2: November 11 (Thursday), 18:00.

 

This master class will help to:

  • grasp the nature of an (academic) essay and its difference from other written genres;
  • confidently plan the preparation for and writing one’s essay on a selected topic; 
  • shape the ability to express one’s opinions through an effective structure, content, and style of an essay; 
  • learn how to escape the traps lurking for inexperienced authors and how not to give up if something wasn’t successful at first;
  • understand how one’s essay can be improved.

 

Dmytro Mazin teaches mandatory and elective courses of English and literature; head of the NaUKMA’s English LangaugeDepaprtment; PhD in Philology, and an Associate Professor. He often takes pleasure in reading and marking student essays, especially well-written ones, and asks students to explore interesting topics in their writing. He is convinced that to write an essay and other texts is quite possible if you have the willingness, knowledge, and a little time.

 

 

 

Nadia Pavlichenko. How to Master the Magic of Text Editors? (4 hours)  

Class 1: November 16 (Tuesday), 18:00. 

Class 2: November 23 (Tuesday), 18:00. 

 

This master class will help to:   

  • realize that text proof-reading is part of the researcher’s everyday etiquette; 
  • understand how the main functions of a text editor help to finalize a text prior to its submission; 
  • gain uncomplicated, but useful practical skills and learn to save time significantly during direct “writing”.

 

Nadia Pavlichenko, PhD in Culture Studies, Senior Lecturer of the NaUKMA’s Department of Culture Studies. She met her first text editor in 1998. The longest period of non-stop text proof-reading took 33 hours prior to submitting the final draft of her dissertation thesis (since then, the skills of “non-breaking space” and “automated literature list” have been her life credo). She is ready to share her knowledge of how a paragraph can be indented without using ten spaces and uncover the secret of where the Ukrainian letter “ґ” resides on the keyboard.

 

 

 

Larysa Dovha. How to Choose YOUR Topic of a Term Paper? (4 hours) 

Class 1: November 18 (Thursday), 18:00. Videorecording.

Class 2: November 25 (Thursday), 18:00.

 

This master class will help to:  

  • learn how to do academic search, formulate the research problem, and shape the topic of one’s course paper;  
  • learn to assess the possibilities/impossibilities to properly present/explore the topic/problem selected for one’s analysis; 
  • get acquainted with some ways to narrow/specify the selected research topic.

 

Larysa Dovha, Doctor of Philosophic Sciences, Professor of NaUKMA’s Department of Culture Studies, researcher of Early Modern culture. Always and everywhere does she try to help students and PhD students to identify and correctly word the titles/topics of their research papers (course papers, degree theses, articles, dissertations, etc.).

 

 

© 2012-2022 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна