Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 55

Архів новин 2004 - 2012

 

 

30 березня вийшов з друку черговий номер часопису “Дух і Літера” (№ 15-16),

Дата публікації: 30.03.2006, 18:34

30 березня вийшов з друку черговий номер часопису “Дух і Літера” (№ 15-16)

Часопис “Дух і Літера” є першим українським міждисциплінарним періодичним виданням у сфері наук про людину. Принаймні половина авторів часопису – провідні іноземні науковці. “Дух і літера” є часописом суспільної та гуманітарної думки сучасних інтелектуалів, які працюють у контексті європейської традиції видання журналів філософського та історичного аналізу. “Дух і літера” є трибуною науковців, які політично не заангажовані, і своїми текстами виводять думку на ширші культурно-історичні обрії.

 

Детальніша інформація про часопис і можливість замовлень:

Центр європейських гуманітарних досліджень НаУКМА 

тел. 425-6020;

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

ЗМІСТ № 15-16

ПОЛЬ РІКЕР: IN MEMORIAM

Костянтин Сігов. Поль Рікер: пам’ять, історія, вдячність. . . . . . . . .      6

ЧарльзТейлор. Філософія без кордонів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   17

Габріель Марсель, Поль Рікер. Про інтелектуальне

дослідження (діалог). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    21

Жан Старобінський. Дружба, що єднає. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    28

Поль Рікер. Естетичний досвід  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    30  

СУЧАСНА УКРАЇНА

“Помаранчева звитяга”. На запитання анкети часопису відповідають:

Т. Возняк, О. Гнатюк, Є.Захаров, Й. Зісельс, О. Ірванець,

В. Кіпіані, М. Коцюбинська,  М. Маринович, О. Пасхавер,

 Є. Рашковський, В. Речицький, Є. Сверстюк, Д. Стус,

о. М. Шполянський . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   46

Леонід Фінберг. Післямова  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   95

AD FONTES: 390 РОКІВ НаУКМА

Вілен Горський. Ідея університету в

Києво-Могилянській редакції. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    100

Сергій Аверинцев. AD FONTES!. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   109

Петро Kудрявцев. Ідея св. Софії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   112

СЕРГІЙ КРИМСЬКИЙ: ЖИТТЯ ЯК ЗАПИТ СМИСЛУ

Філософія як стиль життя.

Інтерв’ю із Сергієм Борисовичем Кримським  . . . . . . . . . . . . .  138

Мирослав Попович. Слово про Сергія Кримського. . . . . . . . . . . . . . . .  160

Віктор Малахов. Філософія “Проти світла”, або що таке

постонтологія? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  164

Вілен Горський. “Під сигнатурою Софії”. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  169

Юрій Іщенко. Концепт “Метаісторії” Сергія Кримського

та дискурс філософії історії Поля Рікера  . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  172

Анатолій Єрмоленко. Ціннісно-смисловий універсум

та універсум дискурсу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  179

Сергій Курбатов. “Вгору по сходах, що ведуть вниз”:

парадокси метаісторії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   185

Тетяна Чайка. Енергія душі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  191

МІЖНАРОДНІ АВЕРИНЦЕВСЬКІ ЧИТАННЯ

Із спадщини Сергія Аверинцева:

Надії і тривоги. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    194

Біографія та агіографія. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    205

Ольга Седакова. Моя перша зустріч із Аверинцевим. . . . . . . . . . . .    214

Андрій Баумейстер. Православний мислитель у

контексті європейської культури. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    219

ОСОБИСТІСТЬ

Іван Юркович. Римський Понтифік . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  232

Володимир Зелінський. Історія та обличчя. Лицар віри.

До портрета Іоанна Павла ІІ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  234

Ольга Седакова.Totus tuus. Пам’яті Папи Іоанна Павла ІІ. . . . . . . .   239

KULTURA

Іза Хруслинська. Перевага простягнутої руки. . . . . . . . . . . . . . . .     242

Розмови  із Софією Гертц . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     255

VOCABULAIRE: СЛОВНИК ЄВРОПЕЙСЬКИХ ФІЛОСОФІЙ        

Барбара Кассен. Презентація. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .      284

Барбара Кассен та Філіп Рено. Дві парадигми:

“Freedom” та “Liberty”. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    291

Філіп Рено. Громадянське суспільство. . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    293

Правова держава. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  302

Шарль Маламуд. Мир . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     311

Андрій Васильченко. Свобода/Воля . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    323

Андрій Репа. Барбара Кассен: Ефекти мовної

політики “Європейського словника філософій” . . . . . . . . . . .    331

Євгенія Кононенко. Парадокси неперекладності  . . . . . . . . . . . . . . . . .    335

ЕТОС

Антоній Блум. Запитання і сумнів. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    338

Калліст Уер. Мій ворог і помічник: тіло у

грецькому християнстві . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .     352

Сергій Бортник. Владика Калліст Уер: від еклезіології

до антропології . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    371

Борис Бобринський. Любов до ворогів у Євангеліях. . . . . . . . . . . . . .    384

Олександр Доброєр. Ідея “гарної  людини” в системі

естетичної антропології Миколи Гоголя. . . . . . . . . . . . . . . . . .   389

Анрі де Любак. Виміри таїни. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    400

ІСТОРИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ   

Райнгарт Козеллек. Переплетіння та зсуви

трьох часових вимірів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   416

Жан-Поль Віллем. Європа та релігії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  436

СВІДКИ ЕПОХ

Джонатан Саттон. Життєвий шлях

Володимира Соловйова. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    444

Ольга Седакова. Промова на врученні премії

ім. Володимира Соловйова. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   459

Мужність і після неї. Нотатки перекладача . . . . . . . . . . . . . . . . .   467

Тарас Івасютин. Франсуа Моріак як чинник творчої

лабораторії європейського порівняльного

літературознавства. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   482

БІБЛІОГРАФІЯ

Євгенія Дейч. Жива плоть доби . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   490

Тарас Івасютин. Світ філософських ідей Пауля Целана. . . . . . . . . .   495

Віталій Даренський. Феноменологія християнського етосу . . .   498

Поліна Поберезкіна. Славістика на сторінках альманаху

Єгупець” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .    516

Анотації . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   524

TABLE OF CONTENTS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   530

 

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна