privat

Факультет правничих наук

Зроби себе успішним!

success 1

 

 Поради від могилянських соціологів

 

 

14 березня 2016 року відбулася зустріч з випускниками Києво-Могилянської академії факультету соціальних наук та соціальних технологій (за сприянням старшого викладача кафедри соціології НаУКМА Артикуци С.С.). Присутні на ній студенти першого курсу спеціальностей «Соціологія» та «Соціальна робота» змогли отримати дійсно унікальну інформацію, відповіді на запитання та поради від Охотіна Петра – випускника кафедри політології 2010 року (незалежного політичного експерта); Вальчишина Андрія – випускника кафедри соціології 2009 року (незалежного політичного експерта); Матвійчука Ігоря – випускника кафедри соціальної роботи 2010 року (який працює у Міжнародному Альянсі з питань ВІЛ/СНІД в Україні); Шемчука Віктора – випускника кафедри соціології 2010 року (який має значний досвід у маркетингових дослідженнях) та Пирогової Дарини – випускниці кафедри соціології 2011 року (яка працює у відділі якісних досліджень Київського міжнародного інституту соціології).

sut-special.jpg

 

 

На основі власного досвіду вони розповіли про те, які якості потрібно у собі розвивати, на що варто більше звертати уваги під час навчання. Ці поради справді дуже корисні та цікаві, дають певний стимул у навчанні та допомагають поставити перед собою нові цілі. Головні з них можна висловити тезами:

 

 

  • Знайдіть себе, не здавайтесь і не зупиняйтесь.
  • Не бійтеся змінюватись та ризикувати.
  • Будьте наполегливими та стресостійкими.
  • Вивчайте мови (зокрема німецьку, іспанську, китайську та ін.).
  • Дивіться не на те, що є зараз, а на те, що буде актуальним у майбутньому. Адже будь-який представник соціальних наук має розуміти тренди.
  • Пробуйте себе у різноманітних конкурсах, конференціях, літніх школах, волонтерських програмах. Це дає певний досвід.
  • У вас обов’язково має бути досвід того, як грамотно письмово висловлювати свої думки та публічно виступати.
  • Ваша робота має бути пристрастю.
  • Прагніть досконалості у роботі. Ви зможете заробляти гроші на тому, у чому є найкращими. Тільки тоді зможете повністю реалізувати себе.
  • Знайте ціну своїй роботі (якщо це не гроші, то рекомендації та досвід).
  • В сучасному світі важливим ресурсом є соціальний капітал - контакти з людьми.
  • Якщо є можливість реалізувати якісь плани, то реалізовуйте їх, поки є час.
  • Знайдіть старшого наставника, який допоможе вам розвиватись.
  • Під час навчання беріть курси з інших спеціальностей, щоб мати різноманітну освіту.
  • Навчіться швидко адаптуватись до нових справ, проектів та напрямів діяльності. Ця якість є однією з найбільш важливих для сучасного світу і України зокрема. Тому вона є складником успіху. До речі, саме адаптивність є характерною рисою для випускників НаУКМА;
  • Ніхто за тебе нічого не зробить, а ти зможеш досягнути всього, якщо тільки забажаєш.

 

to success

Отже, успіх та особистісний розвиток – це індивідуальна справа кожного. Тільки ти сам можеш знайти та реалізувати справу свого життя. Ти можеш помилятися і змінювати своє рішення, але головне – ніколи не здаватись і не зупинятись на досягнутому. Необхідно завжди чогось прагнути, відкривати для себе невідоме, ставити нові цілі та досягати їх. Навчання впродовж всього життя зробить вас більш конкурентоспроможним і стане запорукою успіху, а робота допоможе розвиватись. Як вважав Шарль де Голль: «Завжди обирайте найскладніший шлях – на ньому ви не зустрінете конкурентів».

 

 

Анастасія Коховська,

студентка ФСНСТ (вступ 2015 року)

 

 

Читайте також: Випускники Школи соціальної роботи - 2013: три шляхи

Статистика вступу

Статистика вступу до НаУКМА на бакалаврські програми

 

Статистика вступу 2015

Статистика вступу 2016

Статистика вступу 2017

Статистика вступу до НаУКМА на магістерські програми

 

Статистика вступу 2016

Статистика вступу 2017

Якщо Ви хочете змінити спеціальність: переведення або перевступ

Після першого року навчання студент може змінити свою спеціальність та вищий навчальний заклад. Це можна зробити двома шляхами: перевестися або перевступити.

 

Переведення

 

Якщо ви переводитеся всередині Могилянки, то з цим питанням варто звертатись до вашого деканату. Переведеннями між навчальними закладами здійснюється відповідно до Положення МОН "Про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів". Процедуру такого переведення наводимо нижче.

 

Переведення можливе на наступний рік навчання під час канікул. Для того, щоб з`ясувати можливість переведення, необхідно принести академічну довідку (береться в деканаті) з переліком прослуханих дисциплін у деканат відповідного факультету НаУКМА. В деканаті визначать, чи дозволяє академічна різниця переведення та перевірять, чи наявні вільні місця. Іноді пропонується переведення на попередній рік навчання з метою ліквідації академрізниці.

 

Підставою для переведення є заява вступника, підписана ректором попереднього університету та заява на ім’я президента НаУКМА, завізована деканом відповідного факультету.  

 

Якщо особа була відрахована з вищого навчального закладу, тобто не є студентом, вона може поновитися на навчання до НаУКМА. Процедура поновлення така сама, як переведення, але для поновлення не потрібна згода керівника попереднього ВНЗ.

 

Перевступ

 

Особи, які вже отримали ступінь бакалавра або магістра за кошти державного бюджету, можуть повторно вступити на навчання за тим самим ступенем на навчання за кошти фізичних або юридичних осіб на загальних підставах (за результатами ЗНО відповідного року - на програми бакалаврів, а на магістерські програми - на підставі результатів вступних випробувань НаУКМА). Якщо особа отримала певний ступінь освіти за кошти фізичних та юридичних осіб, то вона може отримати цей ступінь вдруге за кошти державного бюджету. Вікових обмежень для вступників не існує.

 

Особи, які не закінчили навчання на бюджеті за ступенем бакалавра або магістра, можуть повторно вступити на бюджет на навчання за цим ступенем. У випадку, коли особа отримала певний ступінь освіти, вона може вступити на бюджет на той самий ступінь за іншою спеціальністю. Якщо особа повторно вступила на навчання за кошти державного бюджету, вона повинна повернути кошти, витрачені державою на її попереднє навчання відповідно до процедури.

 

Це правило також стосується осіб, які мають ОКР спеціаліста, тобто вони можуть вступати на навчання до магістратури на навчання за кошти фізичних та юрижичних осіб, а у випадку вступу на іншу спеціальність, мають право вступати на навчання за кошти державного бюджету за умови відшкодування попереднього навчання.

 

Умови вступу для тих, хто перевступає, такі самі, як для тих, хто вступає вперше. Вступники на бакалаврат повинні здати ЗНО відповідного року, магістри - скласти три вступних випробування. Виключенням може бути перевступ, який здійснюєтья у рік вступу при донаборі студентів на магістерські програми: тоді за бажанням студента можуть бути зараховані попередні результати іспитів з англійської та української мов.

 

Подав заяву, що далі? Алгоритм дій вступника на бакалаврат

Пропонуємо вам путівник нетрями вступної кампанії 2017 року. Його написано працівниками приймальної комісії Могилянки з урахуванням інновацій вступної кампанії 2017 року й найпоширеніших запитань тих вступників, які заблукали в 2016 році та звернулися за допомогою до нас.

 

 

Етап перший: очікування

 

 

Ви можете слідкувати за статусом ваших заяв у особистому електронному кабінеті, через який ви їх подавали. Якщо ви подавали паперову заяву, ви все одно можете створити собі електронний кабінет, де відображатимуться ваші заяви, на сайті http://ez.osvitavsim.org.ua.

 

Статус заяви "Зареєстровано в Єдиній базі" означає, що ви ще можете її редагувати чи скасувати. Коли статус змінився, ви вже не маєте доступу до її редагування. Скасувати заяву й подати замість неї іншу також стає неможливо.

 

Заява подана успішно, якщо:

  • вашій заяві встановлено статус "Допущено". ВНЗ встановлюють такий статус заяві максимум через добу після її отримання (встановлення статусу "Зареєстровано у вищому навчальному закладі"). Він означає, що ВНЗ прийняв заяву й ви берете участь у конкурсі на вступ. В переважній частині випадків саме так і стається:) Якщо ви успішно подали заяву і берете участь у конкурсі, то наступний ключовий момент для вас - дата оприлюднення остаточних рейтингових списків, за якими надаються рекомендації до зарахування. Тобто до 01.08.2016 можна спокійно відпочивати й насолоджуватися літом.

 

Є привід для занепокоєння, якщо:

  • заяві встановлено статус "потребує уточнення вступником". Ознайомтеся з коментарем до цього статусу. В ньому буде зазначено, якої інформації забракло приймальній комісії для допуску вашої заяви до участі в конкурсі. Ви матимете можливість надати цю інформацію ВНЗ до кінця терміну подачі документів.
  • заяві встановлено статус "відмова". Це означає, що вступник неуважно ознайомився з вимогами до переліку конкурсних предметів у сертифікаті ЗНО й мінімальної кількості балів з цих предметів, які ВНЗ встановлюють для кожної спеціальності. Така заява вважається використаною спробою з 15 доступних спроб вступити в цьому році. Подати замість цієї заяви іншу буде технічно неможливо.
  • заява має статус "Зареєстровано у вищому навчальному закладі" більше двох діб (більше чотирьох діб, якщо враховуються вихідні). Це означає, що ВНЗ не дотримався термінів розгляду заяви. Варто спробувати з`ясувати у приймальної комісії університету, чому так відбулося. Причиною може бути людський фактор й тоді працівники приймальної комісії здатні негайно усунути помилку. Але причиною можуть бути і технічні помилки в системі. Тоді заспокійливим фактором є те, що "постраждалих" багато і робота щодо усунення проблеми відбувається на всеукраїнському рівні. Зазвичай такі збої усуваються за кілька годин - кілька діб.

 

Протягом періоду подачі документів ви, напевне, не знехтуєте можливістю відслідковувати поточні рейтингові списки на сайті університету та в інформаційній системі "Конкурс" (http://vstup.info). ІС "Конкурс" - це проект громадської організації «Центр освітньої політики», покликаний оперативно інформувати вступників про кількість поданих заяв на навчання (детальніше). На сайті ІС "Конкурс" списки оновлюються частіше, ніж на сайті НаУКМА, оскільки списки для могилянського сайту витягуються з ІС "Конкурс" і публікуються раз на добу. Якщо в списках ІС "Конкурс" і Могилянки є відмінності, то єдиною можливою причиною цього явища може бути те, що ІС "Конкурс" списки оновив, а Могилянка - ще ні.

 

Слідкувати за попрередніми рейтингами, щоб вчасно "перекладати" заяву зі спеціальності з більшим конкурсом на менш популярну спеціальність  не має сенсу. Попередній досвід використання системи пріоритетності заяв на 100% унеможливив такі хитрощі. Якщо вступник забирає документи з університету до моменту надання йому рекомендації до зарахування, то заява вважається використаною спробою й подати замість цієї заяви іншу буде технічно неможливо. Пріоритети в такому випадку не посуваються, а пріоритет скасованої заяви вважається використаним.

 

Ці рейтинги та остаточний рейтинг - це не одне й те саме, оскільки в попередніх рейтингах враховується конкурсний бал всіх всупників, які подали заяву, але не враховується присвоєна заявам пріоритетність, яка визначає, куди саме в результаті конкурсу буде рекомендований кожен із абітурієнтів. Остаточний рейтинг може суттєво відрізнятися від попреднього і саме він є підставою для надання рекомендацій до зарахування.

 

Для формування остаточного рейтингу використовується не ІС "Конкурс", а ЄДЕБО - всеукраїнська Єдина державна електронна база з питань освіти. Вона формує рейтинги цілковито автоматично і не допускає втручання працівників ВНЗ. Університети витягають з ЄДЕБО вже сформовані списки рекомендованих до зарахування абітурієнтів та оприлюднюють їх на своїх сайтах.

 

Абітурієнти можуть дізнатися, чи їх рекомендовано, не лише на сайтах ВНЗ, а й у своїх електронних кабінетах. Статус заяви, за якою вступник "пройшов", змінюється на "Рекомендовано до зарахування".

 

 

Етап другий: подання оригіналів документів

 

 

Для того, щоб бути зарахованим до університету, рекомендований до зарахування вступник має виконати відповідні вимоги: подати оригінал атестату з дотатком та сертифікат ЗНО до кінцевого терміну. У 2016 році встановлено кінцеву дату подання оригіналів на бюджет - 5 серпня, на контракт - 8 серпня.

 

У НаУКМА діє така процедура подання оригіналів:

 

абітурієнтам, які подавали електронну заяву

  • прийти до приймальної комісії (Іллінська, 9), зали на 2 поверсі;
  • мати з собою оригінал та 2 копії паспорта, оригінал та 2 копії ідентифікаційного номера, оригінал та 2 копії приписного для військовозобов`язаних, оригінал атестата і додатка до нього, оригінал сертифіката ЗНО, роздруківку балів ЗНО, 4 фотокартки.

 

абітурієнтам, які подавали паперову заяву

  • прийти до приймальної комісії (Іллінська, 9), канцелярії бакалаврів (кімната на 2 поверсі);
  • мати з собою розписку, отриману при поданні заяви, атестат, додаток до нього та сертифікат ЗНО.

 

абітурієнтам, які бажають укласти контракт

  • підійти до приймальної комісії (Іллінська, 9), консультанта з набору на контракт;
  • мати з собою паспорт, ідентифікаційний номер, особам до 18 років – запросити батьків;
  • знати свій точний конкурсний бал.

 

Подати оригінали та укласти контракт можна за адресою: вулиця Іллінська, 9 (Культурно-Мистецький Центр НаУКМА).

 

 

Етап третій: зарахування

 

 

Як відбувається зарахування на контракт

 

Кількість місць для контрактників обмежена ліцензованим обсягом. Тому на контракт також є свій конкурс серед тих, хто бажає навчатись. Щоб виявити своє бажання навчатись за контрактом, варто написати відповідну заяву в приймальній комісії НаУКМА. На підставі цих заяв ми складаємо реальний рейтинговий список тих, хто хоче навчатись на контракті. Реальною рекомендацією до зарахування прийнято вважати підпис декана факультету на заяві вступника.

 

Заяви на котракт можна писати під час виконання вимог до зарахування. Втім, поширена думка про те, що хто перший написав заяву (заплатив за навчання, приніс оригінали тощо), той пройшов, хибна. Рейтинг будується виключно на підставі конкурсного балу й оновлюється відповідно до поданих заяв до останнього дня їх подання. Але й тягнути до останнього дня без особливої на те причини не варто. Написання заяви слугує для зручності як абітурієнтам, так і працівникам приймальної комісії та не тягне за собою певних зобов`язань сторін. Ви можете просто заявити про своє бажання навчатись на контракті, але подання оригіналів документів та підписання контракту відкласти на той час, коли будете на сто відсотків впевнені у своїх діях.

 

Якщо кількість заяв, що подаються, невелика, а місць ліцензованого обсягу багато, то під час написання заяви на контракт вам можуть відразу запропонувати укласти контракт. Якщо контракт вже укладено, а навчання оплачено, але раптом в останній день прийому з`являється вступник з більшими балами і витісняє вас з рейтингу, то НаУКМА зобов`язана скасувати ваш контракт і повернути гроші. Для уникнення таких випадків ми обдзвонюємо вступників у послідовності конкурсного рейтингу, щоб з`ясувати, чи планують вони подавати документи на контракт. Якщо обрана вами спеціальність популярна, а у вас не дуже високий конкурсний бал, ми зазвичай пропонуємо зачекати з підписанням контракту до останніх днів прийому документів, коли кількість та прохідний бал вступників, які вступають на контракт, з`ясовано з максимально можливою точністю.

 

Що робити далі

 

Якщо ви успішно подали оригінали документів, вас буде зараховано до складу студентів НаУКМА, що підтверджується відповідним наказом. Наказ про зарахування на бюджет буде видано 7 серпня 2017 року, на контракт - 10 серпня 2017 року. Накази публікуються на сайті НаУКМА. До 16 серпня триває дозарахування на навчання за кошти фізичних та юридичних осіб, за рахунок цільових державних кредитів (за наявності вакантних місць та відповідного рішення Приймальної комісії). Після 16 серпня вступна кампанія на бакалаврат завершується. 

 

Зараховані студенти мають слідкувати за новинами на сайті НаУКМА, щоб вчасно зробити три важливі речі: поселитися в гуртожиток, пройти Посвяту у спудеї та зареєструватися в деканаті.

 

Поселення в гуртожиток зазвичай відбувається в останні дні серпня. Стандартний набір документів для поселення: заява та довідки про пільги (за наявності), а також результати флюорографічного обстеження, довідка від дерматолога або копія медичної довідки (форма 086). Функціонує 4 гуртожитки: три в Києві (вул. Цветаєвої 14 б, Харківське шосе 17, Івана Кудрі, 31-а), і один в передмісті (смт. Ворзель). Першокурсники поселяються тільки в Києві. Детальніша інформація про терміни та умови поселення публікується у серпні на сайті НаУКМА. Також можна поставити запитання щодо поселення в гуртожиток службі житлового фонду за телефоном: (044) 462-49-44.

 

Всі свіжі студенти (першокурсників ми зазвичай називаємо "фрешиками") запрошуються до Могилянки на традиційну Посвяту у спудеї 31 серпня. Це урочисте дійство, під час якого можна познайомитися один з одним та дізнатися більше про Могилянку.

 

Необхідно зареєструватися в деканаті вашого факультету протягом перших 10 днів навчання. Якщо студент не зареєструвався вчасно без поважних причин, його можуть відрахувати з НаУКМА. Щоб зареєструватися, потрібна тільки присутність студента і його підпис. В деканаті також можна дізнатись ваш розклад занять.

 

 

Якщо обрана спеціальність не подобається: переведення та перевступ

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна