У НаУКМА відбулась фахова дискусія щодо процедур акредитації докторських програм

01 жовтня Докторська школа імені родини Юхименків НаУКМА у співпраці з Національним Агентством із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО)  організували семінар-дискусію «Методика проведення і процедури підготовки до акредитації освітньо-наукових програм третього циклу освіти».

 

Захід відбувся в межах проєкту Erasmus + «Структуризація співпраці щодо аспірантських досліджень, навчання універсальних навичок та академічного письма на регіональному рівні України / Structuring cooperation in doctoral research, transferrable skills training, and academic writing instruction in Ukraine's regions /574064-EPP-1-2016-1- LT-EPPKA2-CBHE-SP».

 

У семінарі взяли участь представники партнерських інституцій проєкту ДокХаб, Міністерства освіти і науки України, академічних інститутів НАНУ України.

 

З вітальним словом звернулась в.о. президента НаУКМА Тетяна Ярошенко.

Вона зазначила, що в Могилянці є чималий досвід розвитку Докторської школи як інституції: «Проектом ДокХаб ми започаткували ідею побудови своєрідних наукових кластерів, аби не кожен університет був окремо, а об’єднувалися зусилля та розбудовувалася мережа партнерства між програмами різних університетів. Наші молоді дослідники мають бути мобільними та отримувати різносторонній досвід. Проект ДокХаб завершується але розвиток та розбудова докторських шкіл в українських університетах і створення науково-освітніх кластерів триває й ми маємо над чим працювати задля подальшого розвитку».

 

Керівниця Докторської школи НаУКМА Людмила Криворучка також звернулась із вітальним словом до учасників та запросила їх поміркувати над тим, як зробити акредитаційний процес діалогічним і таким, котрий даватиме змогу оцінити унікальність та авторський підхід кожної програми.

 

Так, під час першої панелі дискутанти Сергій Квіт, Михайло Винницький, Тарас Фініков, Ігор Олексів, Олександр Марченко, Ірина Дегтярьова та Людмила Криворучка обговорювали чи є акредитація PhD програм дієвим інструментом підвищення якості наукової освіти і досліджень чи оцінюванням інституційної практики усіх етапів навчання? Чи варто оцінювати окрему програму чи загальну спроможність наукового середовища (кафедри, факультету, інституту) забезпечити підготовку?

 

На другій панелі Сергій Квіт, Михайло Винницький, Богдан Моркляник, Олексій Толочко, Ірина Золотарьова, Світлана Калашнікова, Олександра Антонюк дискутували про те, як оцінювати складові освітнього компоненту, та в який спосіб - організацію дослідницької роботи здобувачів.

 

Третя панель за участі Олексія Толочка, Олександра Марченка, Ігора Олексіва, Людмили Криворучки, Георгія Касьянова, Ірини Золотарьової та Михайла Винницького була присвячена питанню «Як раціонально побудувати процедуру оцінювання міждисциплінарних, міжгалузевих та міжінституційних програм?» 

 

Про те, які показники ведуть до негативної оцінки освітньо-наукової програми, а які параметри забезпечать успішний результат акредитації дискутанти Андрій Бутенко, Олена Єременко, Юрій Каганов, Олена Мукан, Роман Шуляр, Олена Слюсаренко, Олеся Ващук та Тарас Фініков говорили на четвертій панелі семінару.

 

Нагадаємо, що Докторська школа імені родини Юхименків НаУКМА реалізовувала проєкт «Структуризація співпраці щодо аспірантських досліджень, навчання універсальних навичок та академічного письма на регіональному рівні України» (DocHub) мета котрого, полягала в стимулюванні подальшого реформування і вдосконалення третього (наукового) циклу освіти в Україні через розробку моделі і впровадження регіональних центрів підготовки для здобувачів ступеня доктора філософії – освітніх кластерів.

Національні регіональні центри підготовки докторів філософії – це інструмент інтеграції дослідницького середовища зі значною критичною масою активних досвідчених і молодих дослідників, нова інституційна форма навчання і наукової співпраці, і що не менш важливо, є ефективним цільовим інвестуванням в наукову освіту.  

© 2012-2020 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна
OSense O-Sense