Стартувало навчання шкільних вчителів в рамках програми «Безпечний простір»

post 83

Національний університет «Києво-Могилянська академія» у співпраці з Австрійською агенцією з питань міжнародної мобільності та співпраці в галузі освіти та Державною службою якості освіти України проводять навчання програмі «Безпечний простір» у рамках проєкту «Safe Space — Невідкладна психосоціальна підтримка для студентів і шкільних вчителів».

 

 

ПОТРЕБИ
З початком російського нападу на Україну і подальшою масованою ескалацією мільйони українських дітей вимушено полишили свої домівки разом зі своїми родинами. Втеча зі знайомого оточення, почасти в поєднанні з пережитими обстрілами та бомбардуваннями, втрата близьких людей спричиняють величезне відчуття небезпеки і призводять до гострих реакцій стресу, які в майбутньому можуть спричинити виникнення психічних розладів у значної кількості українських дітей. Слід зазначити, що педагоги самі перебувають у важкому психологічному стані і окрім нових викликів, пов'язаних із організацією навчального процесу, вони стикаються із необхідністю дбати про психологічний стан дітей. Все це вимагає нових знань та навичок і збільшує потребу педагогів в отриманні супервізійної фахової підтримки.


Програма Безпечний Простір була створена дослідниками Києво-Могилянської Академії саме для подолання таких викликів і успішно впроваджувалась у східних областях України, починаючи з 2014 року.


Мета проєкту — стабілізувати психологічний стан українських педагогів і надати їм підтримку у роботі з дітьми, які переживають психологічний стрес внаслідок війни.

 

Перші результати. На першому етапі проєкту був проведений відбір національних тренерів програми Безпечний Простір. За результатами конкурсу було відібрано 27 тренерів із 14 областей України, серед яких найбільш досвідчені працівники Інститутів підвищення кваліфікації, Центрів професійного розвитку педагогів, Інклюзивних центрів і обласних психологічних служб системи освіти. На початку серпня було проведено 4-денний тренінг для 27 національних тренерів, які відразу розпочали онлайн-навчання педагогів з усіх областей України за програмою «Емоційна підтримка та професійне зростання вчителів». Лише за перший тиждень проведено 50 тренінгів та навчено близько 500 педагогів. Наша ціль — провести 250 одноденних онлайн-тренінгів для 2500 вчителів, а також надати їм супервізійну підтримку під час впровадження нових знань у повсякденну роботу.


Перші відгуки учасників навчання переконливо позитивні. Педагоги, особливо з областей де тривають військові дії, майже вперше за півроку відчули емоційне полегшення. Завдяки турботливому ставленню до власного психологічного стану вчителі побачили яким чином вони можуть допомогти дітям вистояти у складні часи, зберегти психічне здоров'я і не втратити інтерес до навчання.

 

© 2012-2022 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна