Геннадій Зубко: «Освіта – ключовий фактор повоєнної модернізації економіки»

Нещодавно в Українському католицькому університеті відбулась експертна дискусія «Модернізація України: виклики регіонального управління в умовах війни», участь у якій взяли голова Наглядової ради НаУКМА Геннадій Зубко, а також голова Львівської ОВА Максим Козицький та голова Рівненської ОВА Віталій Коваль.

 

Члени могилянської спільноти активно долучаються до експертних обговорень ролі вищої освіти у відбудові та реформуванні країни, докладаючи зусиль до формування у суспільстві візії повоєнної України.

 

На заході в УКУ, серед іншого, учасники обговорили безпекові виклики повоєнної модернізації регіонів, вплив релокованого бізнесу та ВПО на розвиток регіонів, пріоритети економічного відновлення регіонів. Цікавим контекстом дискусії стала теза «жорстка вертикаль влади» vs децентралізація.

 

На консолідовану думку учасників дискусії, саме людський капітал є ключовим чинником відновлення країни.

 

Геннадій Зубко, представляючи спільноту НаУКМА, наголосив, що перед Україною наразі стоять серйозні виклики, пов’язані з відтоком трудових ресурсів, внутрішньою міграцією, релокацією бізнесу та наростаючою демографічною кризою. Для подолання цих викликів регіони вже сьогодні мають працювати над створенням умов для розвитку людського потенціалу. Адже за даними Національного інституту стратегічних досліджень, з початку активної фази збройної агресії понад 7,8 млн українських біженців були змушені залишити Україну, майже 4,7 млн з них отримали тимчасовий захист. Змінилася статево-вікова структура населення, зокрема, спостерігається скорочення частки молоді віком до 20 років та жінок продуктивного віку. Обсяги міграції перевищують усі показники за період незалежності України, починаючи з 1991 р. Кількість внутрішньо переміщених осіб складає близько 8 млн чоловік.

 

«Ключова умова розвитку людського потенціалу і залучення цього потенціалу до повоєнної модернізації економіки — освіта, — стверджує Геннадій Зубко. — Я переконаний, що розвиток освіти, причому усіх її форм (шкільної, професійно-технічної, вищої, безперервної освіти упродовж життя, а також різних форматів підвищення кваліфікації та перекваліфікації) може стати провідним чинником повоєнної модернізації. Тож регіони чекає велика робота по залученню людського капіталу, зокрема ВПО, в межах регіональної економіки. Тому важливим є налагодження координаційних зв’язків з релокованими підприємствами щодо потреби у кваліфікованих працівниках (за професіями), залучення органів місцевого самоврядування, організацій роботодавців до визначення структури потреби в робочій силі (за професіями), організація навчання і залучення до цього закладів освіти різних форм».

 

 

 

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна