Про нас

Кодекс етики

 

Кодекс етики Національного університету «Києво-Могилянська академія» визначає загальні принципи та правила етичної поведінки науково-педагогічних працівників, співробітників та осіб, що навчаються в НаУКМА (студенти бакалаврських та магістерських програм, здобувачі PhD ступеню, слухачі сертифікатних програм, підготовчих курсів, та ін.), що ґрунтуються на кращих культурних та духовних традиціях понад 400-літньої історії Академії та цінностях демократизму, відкритості, прозорості, гуманізму, лідерства, креативності, відповідальності, національної свідомості, активної громадянської позиції, протидії будь-яким проявам авторитаризму, академічної недоброчесності, корупції тощо, дотримання яких представниками спільноти НаУКМА є  важливим як на території університету, так і поза ним.  Кодекс ґрунтується на традиціях та цінностях, визначеній місії та візії університету, а також досвіді та запроваджених в НаУКМА правилах та регламентах (корпоративних угод для студентів, політиках академічної доброчесності (запроваджено в НаУКМА з 2009 р., запобігання сексуальним домаганням (запроваджено з 2017 р.), роботи Комісії з конфліктів (2004 р.), Комітету Вченої ради з етики наукових досліджень (з 2016 р.) тощо. Розроблено з урахуванням досвіду і відповідних зразків кращих університетів світу та у відповідності до вимог Закону України «Про вищу освіту».  Схвалено рішенням Вченої ради НаУКМА від 28 квітня 2020, затверджено наказом НаУКМА № 210 від 06.07.2020, оновлений склад Комітету затверджено наказом № 504 від 27.10.2021.

 

Склад Комітету з етики (схвалено наказом НаУКМА  № 210 від 06.07.2020)

 

  • Бурбан А.Ф., професор, завідувач кафедри хімії НаУКМА
  • Глибовець М.М., професор кафедри інформатики НаУКМА
  • Грабовський Р.О., голова СК
  • Криворучка Л.Д., завідувач відділу аспірантури та докторантури НаУКМА
  • Лук"яненко І.Г., професор, завідувач кафедри фінансів НаУКМА, Голова Комітету з наукової роботи та видавничої діяльності Вченої ради НаУКМА
  • Лютий Т.В., професор кафедри філософії та релігієзнавства НаУКМА
  • Юрочко Т.П., доцент, завідувач кафедри "Школа охорони здоров'я" НаУКМА.

 

Контакти:  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 icon Кодекс етики НаУКМА та склад комітету з етики

 

Підготовку наукових кадрів в галузі філософії в НаУКМА розпочато ще у 1998р. Освітньо-наукову програму підготовки здобувачів ступеня доктора філософії за спеціальністю 033«Філософія» в НаУКМА розроблено в 2016 р. з урахуванням сучасних запитів суспільства

 

Всі силабуси курсів розміщені на платформі е-навчання DistEdu (лінк наhttps://distedu.ukma.edu.ua/

 

Цикл загальної підготовки

Дисципліни науково-теоретичної підготовки

       

Логіка, методологія та етика наукового дослідження

4 кредити ECTS

Викладач: Т.В.Лютий, доктор філософських наук, доцент

4 кредити ECTS

 

Анотація курсу: Вивчення цієї дисципліни передбачає розгляд засадничих світоглядних проблем сучасної науки, ознайомлення з ключовими методологічними проблемами науки, виокремлення глобальних тенденцій у трансформації наукової картини світу та визначення провідних функцій науки в житті суспільства. Аспіранти зможуть виокремити ціннісні й етичні засади наукової діяльності та принципи формування професійної етики вченого.Шляхом порівняльного аналізу критеріїв науковості аспіранти зможуть досягти розуміння ролі науки в розвиткові цивілізації, набудуть здатності кваліфікувати напрями власних дослідницьких проєктів у контексті розвитку науки та цивілізації. Під історичним кутом зору аналізуватимуться системи цінностей, на які орієнтуються вчені, визначатиметься роль ідеології та міфів в історії науки. Окрема увага приділятиметься навичкам ведення міждисциплінарного діалогу на засадах науковості та толерантності, умінню формулювати переконливі аргументи на підтвердження наукових гіпотез.

 

 

 Дисципліни науково-практичної підготовки

 

Цифрова наука та інформаційна грамотність

3 кредити ECTS

Викладачі: Ярошенко Т.О., канд.істор.наук, доцент; Чуканова С.О., канд.пед.наук

Анотація курсу: Курс призначений для ознайомлення аспірантів НаУКМА з основними складовими наукової комунікації, новітніми трендами та технологіями в цій галузі, способами ефективної роботи з інформацією, управління даними дослідження, отримання відповідних цифрових дослідницьких навичок. За результатами навчання аспіранти матимуть змогу розуміти, як відбувається сучасна наукова комунікація; яким чином відкритий доступ, відкрита наука, відкриті ліцензії, управління даними досліджень впливають на цикл наукового дослідження, зокрема, у поширенні та збереженні результатів дослідження; вмітимуть застосовувати сучасні практики та пошукові техніки для роботи з науковими джерелами, використовувати універсальні та спеціалізовані інформаційні ресурси, сучасні веб-застосунки для різних етапів дослідження.  

 

Викладання в системі вищої освіти

2 кредити ECTS

Викладачі: І.М.Бушай, доктор психологічних наук, професор

Криворучка Людмила Дмитрівна, кандидат філософських наук
 
Анотація курсу:  Основне завдання курсу – сформувати розуміння системи вищої освіти і принципів законодавчого регулювання сучасної освітньої практики, тенденцій розвитку Європейського простору вищої освіти, вимог Болонського процесу. Аспіранти ознайомляться з освітніми стандартами (за фахом) і нормативним змістом підготовки здобувачів вищої освіти різних рівнів, рекомендаціями щодо моделювання процесу викладання і навчання у відповідності до очікуваних навчальних результатів. 

Практика викладання фахових дисциплін 

 

 

 

 3 кредити ECTS

Викладач: В.І. Менжулін, доктор філософських наук, професор

 

Анотація: Курс спрямований на формування навичок студентоцентрованого викладання і здатності моделювати навчальні події та форми аудиторної роботи у відповідності до визначених навчальних результатів. Аспіранти розвинуть навички викладання філософських дисциплін (в рамках навчального плану підготовки студентів бакалаврської та магістерської програм НаУКМА за спеціальністю 033 Філософія), вміння моделювати навчальні події і взаємодіяти зі студентами в аудиторії під час проведення занять, апробують поєднання аудиторного і дистанційного навчання, уміння застосовувати форми оцінювання результатів навчання, а також здатність налагоджувати комунікацію і вирішувати проблемні ситуації під час проведення занять, діяти толерантно і демонструвати принципи академічної доброчесності та високої академічної культури. Ознайомлення з особливостями проведення занять за фаховим спрямуванням сприятиме формуванню у аспірантів власної викладацької стратегії та поглибленню знань щодо організації навчання за фахом. Колегіальне оцінювання і само-оцінювання результатів навчання сприятиме розумінню напрямків подальшого розвитку власних викладацьких компетентностей.

 

 

 

   

 Дисципліни мовної підготовки

 

Культура наукової мови

2 кредити ECTS

Викладач: Ясакова Н.Ю., доктор філологічних наук, доцент

Анотація: Курс подає відомості про особливості мовної організації наукових текстів різних жанрів і формує потрібну сучасному науковцеві комунікативну компетенцію. Уміння висловлюватись точно, лаконічно, відповідно до мовних норм і норм академічної доброчесності формується у процесі мовного аналізу наукових текстів різної тематики та жанрової належності, завдяки редагуванню текстів з власної або спорідненої галузей у групах, а також під час написання та редагування власної наукової статті. Презентація результатів наукового дослідження на підсумковій науковій конференції формує навички спілкування з аудиторією, відповіді на питання та критичні зауваження

 

Advanced English for Academic Communication -1

8 кредитів ECTS

Викладач: Василенко І.В,, кандидат філологічних наук, доцент

Анотація: Курс покликаний сформувати навички, які дозволять аспірантам вільно комунікувати з міжнародною науковою спільнотою, представляючи свої дослідження в письмовому та усному вигляді.

Одним із завдань курсу є поглиблення навичок критичного аналізу англомовної наукової літератури і оволодіння необхідною граматикою та спеціалізованою лексикою для ефективної і структурованої підготовки огляду літератури (literature review).
Аспіранти зможуть практично оволодіти мовними навичками для підготовки ефективної письмової заявки для участі у міжнародних наукових конференціях (conference proposal, conference abstract) і постерної презентації, покращити свої навички мовлення і письма для підготовки різних видів наукових презентацій (в тому числі короткої презентації – flash presentation), коментуванню даних, відповіді на питання, участі у груповому обговоренні (panel discussion), окрема увага приділятиметься також поведінковим стратегіям під час усних виступів (oral presentation skills).Індивідуальні завдання, підготовані аспірантами, будуть представлені під час підсумкової звітної конференції A LINEA.
 
 

Advanced English for Academic Communication -2

4 кредити ECTS

Викладач: Мазін Д.М., кандидат філологічних наук, доцент.

 Анотація: Курс має на меті набуття навичок для підготовки статті для публікації у міжнародному журналі, оволодіти алгоритмом розробки основних елементів наукової статті із використанням необхідного лексичного і граматичного матеріалу за тематикою дослідження.За результатами курсу студенти зможуть коректно і переконливо представляти результати своїх наукових досліджень англійською мовою.

 

 

Цикл професійної підготовки

 

Розробка дисертаційного проекту

3 кредити ECTS

Викладач: Ткачук М.Л., доктор філософських наук, професор 

Анотація: Курс передбачає ознайомлення аспірантів із чинними нормативними документами та вимогами, що регламентують підготовку і захист дисертаційних робіт у галузі гуманітарних наук в Україні, дотримання етичних норм і правил академічної доброчесності здобувачами наукових ступенів на всіх етапах виконання досліджень. Заняття спрямовані на методологічну, методичну і практичну підготовку аспірантів до здійснення дисертаційного дослідження та викладу його результатів, зокрема до визначення стану наукової розробки теми, загального задуму дослідження, його мети і завдань, теоретико-методологічних засад, джерельної бази, структури та основних етапів. Основним очікуваним результатом курсу є підготовка аспірантами індивідуальних дисертаційних проєктів за затвердженими темами. Курс читається в інтерактивному форматі і зорієнтований на реалізацію індивідуальних дослідницьких зацікавлень та досліджень за тематикою дисертаційних робіт кожного аспіранта (студентоцентрований підхід). Аспіранти здійснюють систематичну підготовку складових дисертаційного проєкту у формі індивідуальних письмових завдань, рецензують виконані завдання колег і беруть участь у їхньому колективному обговоренні (peer assessment).

Іспит проходить у формі публічного захисту аспірантами підготовлених протягом курсу дисертаційних проєктів за затвердженими темами.

 

Аспірантський дослідницький семінар

4 кредити ECTS

Викладач: Бондаревська І.А., доктор філософських наук, професор

Анотація: Семінар передбачає створення навчально-наукової дослідницької групи, робота в якій допоможе аспірантам здійснювати дисертаційні дослідження на належному рівні та у відповідності до визначених планів і термінів виконання. Семінар проводиться на 1–2 році навчання, орієнтований на індивідуальні наукові інтереси кожного аспіранта (студентоцентрований підхід) і передбачає проведення занять в інтерактивному форматі. Від учасників семінару вимагається систематично представляти проміжні результати своїх досліджень. Участь у семінарі передбачає практичне опанування аспірантами навичок наукового дослідження та презентації його результатів, ведення наукової дискусії, здійснення фахової комунікації, засвоєння етичних норм та дотримання академічних стандартів професійної філософської діяльності.

 

 

Філософія в сучасному світі: напрями, тенденції, перспективи 

4 кредити ECTS

Викладач: Менжулін В.І., доктор філософських наук, професор

 Анотація: Курс проводиться в інтерактивній формі (студентоцентрований підхід) – як дослідницький семінар, який передбачає визначення актуальних проблем, провідних концептів, дискурсів, напрямів сучасної світової філософії, виокремлення основних тенденцій та перспектив у її розвитку, вдосконалення навичок використання її термінологічно-поняттєвого апарату та дослідницьких стратегій. У рамках курсу враховується розмаїття сучасної світової філософії і досліджується досвід як англомовної, так і континентальної, філософських традицій, зокрема таких їхніх напрямів, як аналітична філософія, постпозитивізм, неопрагматизм, геременевтично-феноменологічна філософія, постструктуралізм тощо.
Відповідно до дослідницьких інтересів слухачів, увагу може бути зосереджено на таких провідних галузях сучасної філософії, як метафілософія, філософія свідомості й онтологія (метафізика), епістемологія, логіка і філософія мови, соціальна і політична філософія, філософія природи та людини, науки і техніки, етика, естетика та філософія мистецтва, філософія релігії і теологія, історіографія філософії тощо.

 
 
З переліком та змістом вибіркових дисциплін можна ознайомитися в плані програми. 

 

Науково-педагогічні працівники

Співробітники

Станом на кінець 2020 року в Національному університеті «Києво-Могилянська академія» всього працює 1125 осіб (876 – постійних працівників і 249 – сумісників), з них 656 – це науково-педагогічні працівники (428 – постійні та 228 – сумісники).

 

Науково-педагогічні працівники

Кадровий потенціал університету сформований із досвідчених докторів наук, професорів та кандидатів наук, доцентів. До викладацької діяльності в університеті на засадах сумісництва також залучаються висококваліфіковані фахівці, які представляють провідні вищі навчальні заклади, наукові та інші установи України. Діляться своїм досвідом зі студентами й іноземні фахівці з Польщі, Норвегії, Японії, Німеччини, Канади, США та ін. країн світу.

 

Станом на 31.12.2020 р. загальна кількість науково-педагогічних працівників НаУКМА складає 656 осіб, з них 428 працюють на постійній основі і 228 за сумісництвом.

 

Впродовж останніх чотирьох років професійний рівень викладацького корпусу підтримується на достатньо високому рівні: кожен п’ятий викладач університету має ступінь доктора наук, а кожен другий – ступінь кандидата.16 кафедр (з 35) очолюють завідувачі з науковим ступенем кандидата наук і 18 – з науковим ступенем доктора наук; 7 завідувачів кафедр мають почесне звання «Заслужений».

Всього в університеті 39 працівників мають почесне звання, молоді викладачі до 35 років – 122 (18,6 % від загальної кількості НПП), 48 з них – сумісники. 211 випускників НаУКМА працюють в університеті, з них 166 – НПП (24,4 %).

 

Заміщення всіх посад науково-педагогічних працівників в НаУКМА  відбувається на конкурсних засадах, у відповідності до Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, та Положення про порядок обрання та прийняття на роботу науково-педагогічних працівників НаУКМА.

 

Ad Fontes 2021

Міжнародна наукова конференція «Ad fontes»

(з нагоди 405-ї річниці Києво-Могилянської академії)

fb f logo blue 50

 

 

25 - 28 жовтня 2021

 

Конференція проводиться за підтримки Фонду Дарії та Михайла Ковальських (Канада) та Іменного фонду ім. Івана Кіндрата Міжнародного Благодійного Фонду відродження Києво-Могилянської Академії.  

 

З нагоди 405-ї річниці Києво-Могилянської академії НаУКМА планувала провести міжнародну конференцію «Ad fontes» у вересні 2020 р.

 

В зв'язку з карантинними обмеженнями внаслідок COVID 19 проведення конференції перенесено на 25-28 жовтня 2021 р.  Конференція відбудеться в режимі он-лайн.

 

 

Цей традиційний науковий форум, на який що п’ять років збираються дослідники з різних академічних осередків не лише України, а й Європи та Америки – своєрідна платформа, де презентують та дискутують найновіші наукові відкриття і плекають нове знання не лише історики, а й філософи, богослови, літературознавці.

 

На конференції заплановано обговорити широкий спектр проблематики, пов’язаної з минулим Києво-Могилянської та Київської духовної академій, а також якнайширше витлумачених освіти й освіченості та дотичних до них культурних феноменів і явищ на українських і сусідніх з ними теренах Центрально-Східної і Східної Європи, зокрема історію, структуру навчальних студій, філософську, богословську, проповідницьку й загальнокультурну спадщину, діяльність вихованців, соціальну історію освіти, поширення та застосування знань, історію читання тощо.

 

Тематика

 

Історія Києво-Могилянської Академії глибоко вкорінена в історію України, розвитку науки і освіти, культури та літератури, державотворення та медицини. Широкий спектр проблематики, пов’язаної з минулим Києво-Могилянської та Київської духовної академій, а також якнайширше витлумачених освіти й освіченості та дотичних до них культурних феноменів і явищ на українських і сусідніх з ними теренах Центрально-Східної і Східної Європи, зокрема історія, структура навчальних студій, філософська, богословська, проповідницька й загальнокультурна спадщина, діяльність вихованців, соціальна історія освіти, поширення та застосування знань, історія читання й культурних трансферів.

 

Свого часу Києво-Могилянська академія XVII – поч. XIX ст. та Київська духовна академія (єдиний вищий богословський навчальний та науковий осередок на українських теренах у XIX – на поч. XX ст.) відіграли архіважливу роль у розвитку України, Східної Європи та загалом православної ойкумени. Їхні вихованці долучилися до різноманітних сфер життя як політичні та церковні діячі, інтелектуали та митці. Саме Академія ретранслювала вихованцям європейські політичні, філософські, богословські доктрини, уявлення та ідеї, плекала унікальний шлях розвитку української культури і політичного життя. Вивчення її спадщини важливе не лише з наукової точки зору (адже без феномену Академії годі адекватно зрозуміти українську історію упродовж трьох століть). Дослідження спадщини вигідно резонує у сучасних політичних умовах, адже чудово ілюструє кількастолітню тяглість «європейського вибору» українців, відкритість до різних культур, спростовує сучасні російські імперські міти про виключну роль Петербурга чи Москви у розвитку України.

 

Місце проведення конференції: НаУКМА, вул.Сковороди, 2, м.Київ

 

Конференція відбувається за підтримки НаУКМА, а також Фонду Дарії та Михайла Ковальських (Канада)  (за сприяння  Канадської Фундації Українських Студій та Міжнародного благодійного фонду відродження Києво-Могилянської Академії).

 

Мета

Конференція - міждисциплінарне міжнародне (за участі істориків, філософів, філологів, богословів, релігієзнавців, культурологів) обговорення найновіших наукових здобутків у зазначеній проблематиці; налагодження

нових міжнародних наукових контактів; підвищення іміджу української науки та її організаційних потуг.

Програма

Програма конференції

 

Увага, зміни у програмі!

 

Доповідь Йоанни Ґетки (Варшава, Польща) із уточненою назвою «Подорож ідеї унії у василіянських моральних теологіях 18-го сторіччя: поміж Сходом та Заходом» із Секції 9 (28 жовтня) перенесено у Секцію 2 (25 жовтня).

 

Доповідь Володимира Співака (Чернігів, Україна) із Секції 2 (25 жовтня) перенесено до Секції 7 (27 жовтня).

 

Доповідь Якуба Нєдзвєдзя (Краків, Польща) із Секції 7 (27 жовтня) перенесено до Секції 2 (25 жовтня)

 

 

Розклад доповідей у Zoom

 

Дата Час Посилання Zoom
25.10.2021 11:00-19:30 https://ukma-edu-ua.zoom.us/j/96247679028?pwd=dmV2R3pJZWRsS1pIVzI2L0JjUXZxZz09
    Meeting ID: 962 4767 9028
    Passcode: 258245
26.10.2021 10:00-17:30 https://ukma-edu-ua.zoom.us/j/98891711093?pwd=NGNTWitDT2ZFdkNHM1ZNeG5JTHc4Zz09
    Meeting ID: 988 9171 1093
    Passcode: 615056
27.10.2021 10:00-19:00 https://ukma-edu-ua.zoom.us/j/99087907906?pwd=T2pUSnhWYzF1a2hmV2dLNE5jd3FVdz09
    Meeting ID: 990 8790 7906
    Passcode: 775749
28.10.2021 11:00-19:30 https://ukma-edu-ua.zoom.us/j/96590312032?pwd=VWhuemc0T3JRdWVUd2NTZGJZWnBUQT09
    Meeting ID: 965 9031 2032
    Passcode: 660504

 

Збірник матеріалів конференції

 

За результатами конференції готується Збірник матеріалів конференції. 

 

Орієнтовний термін випуску в світ - червень 2022 р.
 
 

 

Відео

 

Попередні конференції

2015

 

2010

Пилип Орлик : життя, політика, тексти: Матеріали Міжнародної наукової конференції "Ad fontes" до 300-річчя Бендерської Конституції 1710 р. Київ, НаУКМА, 14-16 жовтня 2010 року

 

2005

Міжнародна наукова конференція "Ad Fontes/До джерел", присвячена 390-й річниці заснування Києво-Могилянської академії: 2005 [програма]

 

2000

Міжнародна наукова конференція "Києво-Могилянська академія в історії України"

 

1995

Міжнародна наукова конференція (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії) "Києво-Могилянська академія в історії України"

 

Контакти

Оргкомітет конференції:

  • В’ячеслав Брюховецький, почесний президент НаУКМА, Голова Оргкомітету
  • Тетяна Ярошенко, віце-президент НаУКМА
  • Людмила Дяченко, віце-президент НаУКМА
  • Марина Ткачук, декан ФГН НаУКМА
  • Наталя Шліхта, зав. кафедри історії НаУКМА
  • Максим Яременко. проф. кафедри історії НаУКМА, керівник НДЦ "Спадщина КМА"
  • Вадим Менжулін, зав. кафедри філософії  та релігієзнавства НаУКМА
  • Наталя Яковенко, проф. кафедри історії НаУКМА
  • Лариса Довга, проф. кафедри культурології НаУКМА
  • Сергій Головащенко, проф. кафедри філософії  та релігієзнавства НаУКМА
  • Таїса Сидорчук, директор Музею НаУКМА
  • Лариса Човнюк, керівник відділу міжнародного співробітництва НаУКМА
  • Лариса Сиволожська, прес-секретар НаУКМА

 

Е-пошта Оргкомітету - Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Поштова адреса: НаУКМА, вул.Сковороди, 2, м.Київ, 04070, Україна

 

 

Співробітники

Станом на кінець 2022 року в Національному університеті «Києво-Могилянська академія» всього працює 1 162 особи (907 — постійних працівників та 255 — сумісників), з них 668 — це науково-педагогічні працівники (450 — постійні та 218 — сумісники).

 

494 працівники — співробітники кафедр, факультетів, адміністративних служб, сервісних технічних служб, бухгалтерії, наукової бібліотеки, комп'ютерного центру, відділів стратегічного розвитку, міжнародного співробітництва, навчально-методичного забезпечення та ін.

 

 

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна